Skrevet av Emne: når bør man spise?  (Lest 1183 ganger)

Utlogget serendipity37

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

når bør man spise?
« : 22. juli 2012, 12:46 »
når bør man spise dagens siste måltid?

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: når bør man spise?
« #1 : 22. juli 2012, 12:55 »
Så lenge man ikke legger seg sulten, å heller ikke får mett til at du klarer å sove.
Tror ikke det finnes noe direkte fasit-svar på dette.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Wikop

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: når bør man spise?
« #2 : 25. juli 2012, 13:26 »
Din insulin sensitivitet er lavest om aften, så hvis det er meget sene måltider så lad være med at få for mange kulhydrater i det.
For meget fedt kan muligvis også påvirke din søvn negativt, idet fedt får mavesækken til at tømme sig langsommere
Jeg er fra Danmark - jeg håber i kan læse hvad jeg skriver Smiley

Utlogget Mcgrath

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • Time to be bigger, stronger, harder!
Sv: når bør man spise?
« #3 : 25. juli 2012, 13:48 »
Din insulin sensitivitet er lavest om aften, så hvis det er meget sene måltider så lad være med at få for mange kulhydrater i det.
For meget fedt kan muligvis også påvirke din søvn negativt, idet fedt får mavesækken til at tømme sig langsommere
Kan du utdype hvorfor du anbefaler å ikke spise så mye karbohydrater på kvelden?

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: når bør man spise?
« #4 : 28. juli 2012, 01:15 »
Hvis du skal opp i vekt bør du spise mye! Både proteiner, fett og karbohydrater. Mesteparten av energien bør komme fra karbohydrater, 25-30% bør komme fra protein og 15-20% bør komme fra fett. (hvorav det er bra å ha en god balanse mellom omega-3 og omega-6. Dvs. ta tran/spis fisk og ikke vær redd for å bruke litt olje i maten.)

Skal du ned i vekt er det å ha et kaloriunderskudd og å senke inntaket av karbohydrater til et moderat nivå smart [1]. Du må fortsatt få i deg nok mat, spesielt proteiner til at kroppen ikke bruker musklene som reservenæring. Smiley Noe fasitsvar på når siste måltidet bør spises tviler jeg på at finnes. Du kan søke deg gjennom scholar.google.com for å finne ut mer om det. Forbrenningen blir lavere på natten, men så vidt jeg har forstått er det totalen pr. døgn som er vesentlig. Mye frukt og grønt kan være en strategi for å unngå kalorioverskudd under deffing. Men ikke gå for fort frem. Da mister du muskler.

For min del så har jeg gått ganske mye ned i vekt bare av å trene mye styrke og en del cardio. Så nå er det bulketid! *hente shake*

[1] http://www.sportsnutritionworkshop.com/Files/14.SPNT.pdf

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!