Skrevet av Emne: trening kalorier  (Lest 1842 ganger)

Utlogget fredrik181

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

trening kalorier
« : 11. juli 2012, 18:28 »
Jeg jobber med å bli kvitt magefett og bygge muskler. Jeg er klarover for miste magefett må man miste fettet. nå for tiden trener jeg ca 1 time styrke 4 - 5 dager i uken. Så på slutten av hver treningsøkt går jeg eller løper jeg på 3dmøllen til den sier jeg har forbrent 100kalorier. Begynt regne ut hva jeg eter og innhold av kalorier. for eks i dag 1715kalorier. Så håper jeg går riktig vei Smiley.

sett på http://www.kalorikalkulator.no, og der får jeg opp detter:

Din BMR er 2074.40 kcal
Kaloriforbruk hvis du er moderat aktiv (moderat mosjon eller trening 3-5 dager i uken) er 3215.32 kcal
Anbefalt antall kalorier fra karbohydrater er 1286.13
Anbefalt antall kalorier fra proteiner er 964.60
Anbefalt antall kalorier fra fett er 964.60

vil jeg oppnå ca samme forbrening kalorier som opgitt her tror dere med styrke og ca 10 min løping på mølle etterpå? eller bør jeg kjøre mer kardio ? nevner også at joben min er ganske fysisk. sitter kansje 1 time maks løpet av 8 timers arbeidsdag.

Og siden jeg allerede har skrevet en post her kan jeg slenge inn enda et lite spm Smiley. mandag er trener jeg bryst og rygg. tirsdag bi og tri. ons USIKkER tors USIKKER fredag Bein. Søndag USIKKER. Med usikker mener jeg at jeg ikke vet hva jeg skal trene. Kan jeg ta bryst igjen på onsdag ? så ryggen på torsdag igjen ? eller blir det for mye. så biseps tri på søndag ? mulig litt teit spm men jeg har hørt så mye rart :p

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: trening kalorier
« #1 : 11. juli 2012, 21:45 »
Jeg jobber med å bli kvitt magefett og bygge muskler. Jeg er klarover for miste magefett må man miste fettet. nå for tiden trener jeg ca 1 time styrke 4 - 5 dager i uken. Så på slutten av hver treningsøkt går jeg eller løper jeg på 3dmøllen til den sier jeg har forbrent 100kalorier. Begynt regne ut hva jeg eter og innhold av kalorier. for eks i dag 1715kalorier. Så håper jeg går riktig vei Smiley.

sett på http://www.kalorikalkulator.no, og der får jeg opp detter:

Din BMR er 2074.40 kcal
Kaloriforbruk hvis du er moderat aktiv (moderat mosjon eller trening 3-5 dager i uken) er 3215.32 kcal
Anbefalt antall kalorier fra karbohydrater er 1286.13
Anbefalt antall kalorier fra proteiner er 964.60
Anbefalt antall kalorier fra fett er 964.60

vil jeg oppnå ca samme forbrening kalorier som opgitt her tror dere med styrke og ca 10 min løping på mølle etterpå? eller bør jeg kjøre mer kardio ? nevner også at joben min er ganske fysisk. sitter kansje 1 time maks løpet av 8 timers arbeidsdag.

Og siden jeg allerede har skrevet en post her kan jeg slenge inn enda et lite spm Smiley. mandag er trener jeg bryst og rygg. tirsdag bi og tri. ons USIKkER tors USIKKER fredag Bein. Søndag USIKKER. Med usikker mener jeg at jeg ikke vet hva jeg skal trene. Kan jeg ta bryst igjen på onsdag ? så ryggen på torsdag igjen ? eller blir det for mye. så biseps tri på søndag ? mulig litt teit spm men jeg har hørt så mye rart :p

F.eks
Mandag/torsdag
Rygg,nakke,biceps
Tirsdag/fredag
Bryst,triceps,skuldre
Onsdag/lørdag
Bein/legger/mage

Noe sånnt burde du legge opp, du kan ta vekk bein og spre 2 øvelser på de andre dagene så du har fri på onsdag og lørdag hvis det er ønskelig.

Ang få ned fett så er det mat som er veldig viktig mye protein,mindre karbo og lite fett som gjelder, for og få det mest korrekt gå i underskudd i kcal skriv ned hva du spiser på 1 uke og se om fette går vekk via vekt eller fettklype (fett%)

Utlogget fredrik181

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: trening kalorier
« #2 : 12. juli 2012, 23:07 »
Takker for respons!.vell jeg har rgenet ut hva jeg spiser hver dag og karbs i det tilsammen, ved bruk av formelen : " Protein - 4,1 kcal
" Karbohydrater - 4,1 kcal
" Fett - 9,3 kcal.

dagen i dag var på 1551kcal. i følge en utregning av BMR og mine aktiviteter for dagen fikk jeg dette:
Utregnet daglig kaloribehov: 3196 kcal, basert på BMR og aktivitetsnivå: Moderat aktiv (moderat trening 3 - 5 ganger per uke) (83kg, 195cm, 18years). Og der står jeg forbrenner noe rundt 4tusen kcal dagen. så da ligger jeg jo ekstremt langt under det jeg bruker. Som er bra antar jeg. Men 4tusen for dagen? virker jo hinsides mye spør du meg. tordde folk som meg skulle ha et inntak på 2,2tusen elns dagen

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: trening kalorier
« #3 : 20. juli 2012, 12:25 »
Takker for respons!.vell jeg har rgenet ut hva jeg spiser hver dag og karbs i det tilsammen, ved bruk av formelen : " Protein - 4,1 kcal
" Karbohydrater - 4,1 kcal
" Fett - 9,3 kcal.

dagen i dag var på 1551kcal. i følge en utregning av BMR og mine aktiviteter for dagen fikk jeg dette:
Utregnet daglig kaloribehov: 3196 kcal, basert på BMR og aktivitetsnivå: Moderat aktiv (moderat trening 3 - 5 ganger per uke) (83kg, 195cm, 18years). Og der står jeg forbrenner noe rundt 4tusen kcal dagen. så da ligger jeg jo ekstremt langt under det jeg bruker. Som er bra antar jeg. Men 4tusen for dagen? virker jo hinsides mye spør du meg. tordde folk som meg skulle ha et inntak på 2,2tusen elns dagen

Hmm nå gikk du veldig konkret i antall karbs osv:p De kcal tellerne gir deg bare ca og dem er ikke nøyaktig så det kan variere:p Selv fikk jeg opp på 1 at jeg trengte nesten 4000kcal om dagen.. Men du selv vet litt mer om din egen kropp, om du forbrenner raskt osv. Men la oss si du har høyforbrenning og vi sier at du trenger 2900kcal om dagen og hvis du vil gå ned i fett så er maks antall kcal som du kan kutte 1000kcal altså da må du spise 1900kcal om dagen det blir 7000kcal i uka altså 1kg fett som jeg har fått meg meg:p 1000kcal kan du spare om dagen og da skal du ikke miste muskel masse;) Jeg selv har gått i drøye underskudd bare for og prøve meg fram har mista 10-12kg siden september 2011, har fått større muskler og rent fett har detti av.

Men til hovedsaken, hvis du ikke vil bli "kalori" nazi så kan du lage ett kjapt kostholds plan for 1 uke som gir cs antall kcal om dagen og da kan du drive og variere med ulike retter for og nå samme antall kcal bare med annen mat en det som står i planen.

F:eks 250g kjøtt til middag, 300gfisk en annen dag, salat og grønnsaker kan du spise mye av:)Fiberris,fiberpasta osv sånne grove ting går vel i porsjoner så den ser du selv. Kutt ut hvete ikke drikk brus og meninga om poteter er delt men jeg kutta ut dem og.

Mellommåltider: Her kan du variere som f! F.eks: 1 boks Q-skyr, halvboks kesam med bær, cottagecheese med bær, knekkebrød med fisk eller skinke:D Kyllingsalat, til og med middag som er porsjonert ned kan du spise og:)

Frokost: Der har du 2 eggehviter og 1 plumme med laks og knekkebrød? Gode gammle havregryn med 1 kutta eple og kanel.

Detta ble jævli langt men hovedsaken er "rein" mat er det beste uansett om du skal opp eller ned;) Mere spørsmål? Bare still dem så skal jeg skrive kortere:p

Utlogget fredrik181

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: trening kalorier
« #4 : 27. juli 2012, 19:03 »
Takker for svar og tips Motcha. Nå blir det snart tur til syden så da kommer jeg til skli litt ut. Har ikke akuratt spist ren mat i det siste kun fokusert på ligge under maks intak :p.
Kansje jeg skal prøve detter etter ferien ! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!