Skrevet av Emne: Få litt muskler og bli mer definert samt kutte fett..  (Lest 2454 ganger)

Utlogget zclick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Hei!

Er en 96' modell som er ute etter å hovedsaklig kutte litt ned på fettprosenten men samtidig få mer muskler. Kan begynne med å fortelle at jeg har trent gjennomsnittlig 3 ganger i uken i omtrent 6mnd nokså seriøst, både når det kommer til diett og trening.

Er ca 185 høy og veier 70-73kg, det varierer litt. Jeg er ganske fornøyd med kroppsfasongen min, jeg er høy og slank og vil gjerne holde på denne fasongen. Vil altså ikke bli noen stor muskelbunt. Det jeg vil er å bli litt tettere, få litt mer kjøtt på kassa, beina og armene samtidig som jeg blir litt mer "defined". Problemet er at jeg har litt fett på magen. Det er relativt lite, men nok til å skjule vaskebrettet. dry Dermed er jeg ute etter å få vekk dette fettet, men samtidig legge på meg litt muskler på kroppen, ikke noe ekstremt, men som sagt en del.

Hvilken vei burde jeg gå når det gjelder matinntak? Er low carb der jeg tar utganspunkt i 180g og jobber meg derfra etter "feelingen" på treningene kombinert med 3g protein per kg masse okey? Tar gjerne imot innspill når det kommer til dietten.

Så var det den forbaskede treningen.. >Cheesy Her er jeg blank når det kommer til styrketreningen etter mitt ønske, altså brenne fett og bygge muskler. Hva burde jeg gå for? Et egetdefinert oppsett (sikkert ikke) eller er det noen gode treningsprogram der ute som dere kan anbefale for mitt behov? Hvor mye cardioøkter burde jeg ha i uken, og hvilken type cardio lønner seg? Har personlig hørt mye godt om 4x4 intervaller for å forbrenne fett og samtidig få litt muskler? Er 4x4 3 ganger i uken optimalt

På forhånd, takk!

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

 Som regel vil jeg anse at de fleste gjør en ting omgangen.Da mener jeg at skal du bygge muskler, trenger du å ligge i kalorioverskudd, å skal du da trene cardio økter samtidig så vil jo dette nettopp hindre dette ( i værstefall).Så klart kan du ha en eller to greie kardio økter i uka uten at dette skal lage de store problemen. Du vil alltid forbrenne/fjerne fett med styrke/kardio økter,men som sagt så tror jeg at jeg ville valgt å ta en ting av gangen. Altså; opp i muskler - ete mye sunn og god mat.=opp ivekt= muskler.
Fjerne fett = mindre kalori mengder + mer protein + kardioøkter / med evt litt styrke trening = mindre fett.
I grove trekk dette altså.

Når det kommer til treningsprogram vil jeg anbefale deg å kikke på X size sitt program og opplegg.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Hadde jeg vært deg ville jeg gjort som rågærr, gjort en ting av gangen. Ville fokusert på å "deffe" i starten til du har oppnådd en fettprosent du er fornøyd med. Da kan du se på muligheten for å bli tettere, som du sier. Siden du da allerede har oppnådd en fin fettprosent er det lettere å holde styr på denne samt å se eventuelle forandringer i muskelmasse/vektøkning.

Synes tallene for karbs/proteiner ser bra ut, bedre å starte lavt for så å øke antall gram hvis det blir nødvendig. Smiley
Du er jo ikke akkurat noen tjukk type så ville ikke tatt av helt med cardioen, kanskje 2-3 halvtimesøkter før frokost i starten, så kan du øke antall økter/lengde på øktene hvis det ikke fikser biffen.
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget zclick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Så dere ville gått for å deffe først? Isåfall vil jeg gjerne drive på med styrke samtidig. Hvor mange kcal burde jeg få i meg mtp deffing med mine attributer? Hvilket program og treningsmetoder?

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Helt normalt å ha fett på magen. Blir ennå mer håpløst å bygge om du har null fett. Er bare å droppe baywatch greia ett par år og bygge først

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Så dere ville gått for å deffe først? Isåfall vil jeg gjerne drive på med styrke samtidig. Hvor mange kcal burde jeg få i meg mtp deffing med mine attributer? Hvilket program og treningsmetoder?

Hvis du føler det er nødvendig, så ville jeg gjort det først ja. Men når jeg ser statsa dine (høyde/vekt) så ser jeg at du ikke akkurat er et fettberg og Sugo Yo har et poeng...

Det med antall kalorier er veldig vanskelig for meg som ikke kjenner deg å avgjøre, jeg vet jo ikke noe om aktivitetsnivået ditt, hvordan forbrenningen din er etc. Det beste måten tror jeg er å finne ut hvor mye kalorier du inntar nå, for så å legge deg ca. 500-1000 kalorier under dette. Dette kan man jo justere underveis, legge til eller ta bort kalorier når du har et inntrykk av hvordan det går.

I forhold til treningsprogram ville jeg trent et program som er basert på baseøvelser, som 5x5, 5/3/1 eller lignende, disse treningsprogrammene kan du finne flere eksempler av på forumet. Selv trener jeg DC men det vil jeg ikke anbefale til deg. Wink
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!