Skrevet av Emne: 2000 kr til å bruke på kosttilskudd, hva bør jeg kjøpe?  (Lest 12639 ganger)

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Jeg gjør det ikke "bare" i perioder, er 16 år som sagt, og jeg har fått sommerjobb i 6 uker, så jeg ville bli ferdig med jobben, så jeg får penger til protein, kreatin osv så jeg kan starte med å tren igjen (skikkelig) uten å bli forstyrret med jobb. Jobber 5 dager i uken i ca 8 timer så det sier litt, og det krever fysisk arbeid så det blir litt slitsomt med både jobb og trening.. Jeg trente 5-6 dager i uken i 4 måneder, så treningsviljen er der, men det ser ut som at dere ikke forstår hva jeg spør om hjelp her for. JEG spør bare om hva som er best for å bulke/gaine muskelmasse fortest som mulig.. Jeg er ikke en helt udugelig nybegynner heller, veit mye om kosthold osv.. Jeg spiser riktig med mat, men har for høy fettforbrenning osv, og det er litt vanskelig å få i seg over 3000 kcal pr dag gjennom bare mat, derfor vil jeg ha noe som kan hjelpe meg (kosttilskudd)..

De fleste klarer vel å jobbe full arbeidsuke å likevel trene? Er overhodet ikke vanskelig å få i seg 3000 kcal gjennom mat, og er også den beste måten å få i seg næring. Men om du ikke får i deg det du trenger er vel fettsyrer, kreatin og protein det du trenger.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

BRUK PENGENE PÅ NOE ANNET, KLARER DU IKKE TRENE VED SIDEN AV JOBB ER DU F. IKK MOTIVERT NOK... DETTE KOMMER BARE TIL Å VÆRE BORTKASTA PENGER.

ALLE SIER DE SKAL STARTE DA OG DA, MEN START IDAG FOR F.

Utlogget clearitup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

BRUK PENGENE PÅ NOE ANNET, KLARER DU IKKE TRENE VED SIDEN AV JOBB ER DU F. IKK MOTIVERT NOK... DETTE KOMMER BARE TIL Å VÆRE BORTKASTA PENGER.

ALLE SIER DE SKAL STARTE DA OG DA, MEN START IDAG FOR F.

Ro litt ned du da, jeg starter jo ikke med å tren uten noe?! Kan jo ikke forvente at jeg skal få drømmekroppen min bare ved å trene? Trenger jo en slags form for protein/diet osv før trening og etter trening vist ikke vokser jo aldri kroppen. OG DET ER IKKE BORTKASTA PENGER! Jeg veit hva jeg gjør, det er mitt valg. Er klar over konsekvensene, så ikke si at dette her går ikke blabla, jeg er mer enn nok motivert til dette, og jeg er tålmodig nok til å greie det også, så vist du ikke har noe fint å si, la være.

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

HAHA, trur greier deg FINT uten kostilskudd i et par uker... Huh du har hørt om kjøøtt,egg melk osv eller?

men du får kjøre ditt eget løp, og vente til du får alt stæsjet for da blir du jo coleman bare du løfter i en vekt og spiser kostilskudd.

for det er jo KOstilskudd som gir resultater.

Utlogget clearitup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

HAHA, trur greier deg FINT uten kostilskudd i et par uker... Huh du har hørt om kjøøtt,egg melk osv eller?

men du får kjøre ditt eget løp, og vente til du får alt stæsjet for da blir du jo coleman bare du løfter i en vekt og spiser kostilskudd.

for det er jo KOstilskudd som gir resultater.

Jeg har hørt om det ja, men du forventer vel ikke at jeg skal spise kjøtt og egg hver dag?
Kroppen min tåler ikke egg forresten.. Og jeg har ikke tenkt å bli som coleman, fordi han er NATURLIG ALL THE WAY, ikke sant? Og jeg forventer ikke at kosttilskudd skal gjøre meg om til superman heller, selvsagt er kostholdet mye viktigere, det veit jeg, men jeg får ikke i meg nok kcal gjennom bare mat, derfor kan et bra kosttilskudd være et bra alternativ iblant.

Utlogget kjellalrich

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

har du tenkt til og spise 3000 kcal og få drømmekropppen med brød da ?

forventer vel at du skal spise kjøtt hver dag, begynn og les litt om hva som ligger bak "drømmekroppen" din, så forstår du hvor mye som ligger bak.

det kommer til å ta noen år med trening og fikling med kostilskudd før du skjønner hvor viktig det er å spise mye bra rein mat.


Utlogget clearitup

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

har du tenkt til og spise 3000 kcal og få drømmekropppen med brød da ?

forventer vel at du skal spise kjøtt hver dag, begynn og les litt om hva som ligger bak "drømmekroppen" din, så forstår du hvor mye som ligger bak.

det kommer til å ta noen år med trening og fikling med kostilskudd før du skjønner hvor viktig det er å spise mye bra rein mat.



Oh tusen takk, for dette viste jeg ikke! VEIT AT DET KOMMER TIL Å TA FLERE ÅR! Herregud, er som sagt bare 16 år, veit at det kommer til å ta flere åååååår før jeg faktisk kan få drømmekroppen min, og jeg tror du misforsto det med 3000kcal.. Kjøtt, grønnsaker osv veit jeg at det er et must, men likevel blir det vanskelig å spise 3000 kcal gjennom bare kjøtt og grønnsaker.. Og vist du har tenkt å diskutere mer med meg så ikke skriv på tråden her, send heller en personlig melding.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

clearitup, troll?
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Proteinmannen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • :D
faen å mye negative folk... hvis dere ikke har svar på det han spørr etter , så la heller vær å svar!!!
Weightlifter3 + Food = bodybuilder

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

ja nei 3000 kalorier trudde jeg de fleste fikk i seg i en pizzamiddag?

prøv halvannet kilo flintsteik, 500 g grønnsaker og noen poteter. er vel også endel kalorier i det? må forresten trene seg opp til å eta mye mat. går ganske fort

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Tren jevnt, og ikke i perioder. Har du dårlig råd og ikke råd til kosttilskudd, fortvil ikke. Det er ikke -nødvendig-. Men det er kjekt å ha.

www.gymgrossisten.no

- Bestill 4kg whey 80 (billig og bra protein, de meste protein nå om dagen er god kvalitet, så har lite å si hvem du kjøper. men denne er billig og har ett bra merke)

250ml kaldpresset linfrøolje, koster 39kr. kjøp 4 stk. Har meget høy omega 3 innhold, og inneholder mange sunne fettsyrer. (meget fornøyd med denne selv, og er ekstremt billig).

Kreatin monohydrat: gymgrosisten sin egen.. meeget billig. god kvalitet.

Og kjøp en slags fiskeolje eller selolje i tillegg.. Omega 3, er VIKTIG.  (øker muskler, forbrenning, minsker betennelser, forbedrer hjertehelse, og hjernen, ledd og sener)

www.iherb.no
her må du kjøpe i flere puljer, da du må ikke overskride ca 210kr. For da får du ekstra gebyr, så kjøp flere bestillinger på ca 200kr. frakt koster bare 6 dollar, så det er så og si ingenting per bestilling.

D-vitamin 5000 iu (billig og veldig viktig på vinteren, eller om du ellers ikke får nok sol)
ta 1 pille 5 ganger i uka.

Grønnsakspulver (Finn en som koster ca 30 dollar og er på tilbud. da får du mye for pengene. Så og si alle produktene der inne er veldig bra.. men les innholdet og hold deg unna de med "lakrisrot ekstrakt" og eller "soya" .. De to kan senke testosteron i minimal grad.

Grønnsakspulveret inneholder som regel også bær,frukt, aminosyrer, og r-ala og ekstra bra stoffer.

Aloevera 40x (kjøp den som står er best selger, kommer opp med en gang.. kjøp 4 stk, holder leenge)
Aloe vera er godt for hele kroppen og holder deg frisk og effektiv. 4 stk koster ca 200kr.


Butikken:

Lipton 100% grønn te.

Begynn å drikk grønn te vær dag Wink

vannkoker: kok opp ca 0.5 liter vann. Deretter legg oppi ca 2 teposer, og la den ligge der i ca 15 min. Deretter hell oppi en shaker, og ta med deg på jobb eller hvor du enn skal gå. så kan du drikke det iløpet av morgenen.

Spekket av antioksidanter, og inneholder ett stoff som hjelper på humøret. (samme som er i kakao).

pimping av tee'n : Skvis oppi litt lime og sitron, samt en god teskje med honning.  Litt frossne bringebær er også ikke å forakte. (bæra tiner etterhvert, og gir en god bringebær smak - spis bæra etterpå).





EmyR

  • Gjest
"men du forventer vel ikke at jeg skal spise kjøtt og egg hver dag?"

... jeg lukter trollolol.

Isåfall - JA, det skal du spise hver dag. Du får ikke drømmekroppen med toroposer og kosttilskudd. For å få fremgang må du spise riktig hver dag over lang tid, samtidig som trening og restitusjon er på sin plass. Skal du absolutt ha tilskudd ville jeg kjøpt wheyprotein, udos choice, kreatin monohydrat og multivitaminer. Kjøp det heller i større kvata, ikke kast bort penger på ubrukelig tull.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Oh tusen takk, for dette viste jeg ikke! VEIT AT DET KOMMER TIL Å TA FLERE ÅR! Herregud, er som sagt bare 16 år, veit at det kommer til å ta flere åååååår før jeg faktisk kan få drømmekroppen min, og jeg tror du misforsto det med 3000kcal.. Kjøtt, grønnsaker osv veit jeg at det er et must, men likevel blir det vanskelig å spise 3000 kcal gjennom bare kjøtt og grønnsaker.. Og vist du har tenkt å diskutere mer med meg så ikke skriv på tråden her, send heller en personlig melding.

Alle har forskjellige mål, folk må forstå det og ikke legge seg så sinnsykt opp i ting. Forstår din frustrasjon på noen av folka her.

Du kan fint spise andre ting en kunn kjøtt og grønnsaker, men dette burde være en daglig del av kosten din.

Du vil opp i vekt, og øke muskler samt beholde formen greit.. sant?

- Spis reint kjøtt, noe fisk, grønnsaker, villris, poteter, kjerner, frø, melk, cottage cheese, bær, frukt osv Smiley  Ingen problem å slenge på med en god saus på maten. Viktig at hvertfall et par måltid om dagen smaker godt. For ellers er det lett å "sprekke" og gi opp.

- Spis gjennomgående sunt og bra, men ikke overdriv. da er det lett å falle av.

- Hvis du ikke tåler egg, ikke spis det.

Tips til frokost som er rask, smaker helt ok. og inneholder ekstremt med næring. Og er rimelig rask og lage.

Ting du trenger: Vannkoker, en bolle, og ingredienser.

Først.. sett på vannkokeren med ca 2-3 dl vann, putt oppi 1 pose grønn te.. og la den stå på mens du henter resten av ingrediensene og putter i bolla.

Frossne bær(400g pose): putt oppi 200gram frossnebær i bunn av bolla.
Gresskarkjerner: ca 2 spiseskjeer
Lettkokte havregryn(helst økologisk): ca 50 gram

deretter hell oppi te'en over bollen. og rør rundt. (nå er bæra tinet innen sekunder).

så putter du oppi ca 40 gram proteinpulver, + ca 30ml linfrøolje. Rør rundt.. og spis Smiley

Nå har du masse protein, god karbohydrat kilde, veldig god fettkilde, og masse vitaminer, mineraler og antioksidanter.



Og ja! Hold deg unna gainer! det er bare møkk. er kjempe lett å få i seg nok kalorier om man vet hvordan =)

Har du en blender? If so.. hell oppi melk, protein pulver, banan, havregryn, linfroølje og olivenolje. Så har du en veldig god gainer.. Sunn og rå, samt kalorier og få! Wink

Utlogget Primus89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Jeg ville gått for følgende kosttilskudd:

Proteinpulver: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/100-whey-gold-standard

Kreatin:          http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-powder

ZMA:              http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-zma-120-kapsler

Om du har noen dager du føler deg litt paff og mangler litt motivasjon, så ville jeg prøvd et PWO supplement. Personlig bruker jeg Anabolic Beast fra Star Nutrition, og har god erfaring med det, men PWO supplementer varierer veldig fra person til person (Hvilken type som passer hvert enkelt individ).
Her er en link til det jeg bruker:
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-beast-260-g-2



Ville styrt unna gainer. Proteinpulver er listet kun fordi det er hendig rett etter trening med en karbohydratkilde, som f.eks havremel. Blander selv havremel og proteinpulver i samme shake som tilskudd etter trening. Havremel fås kjøpt på butikker som Spar og Meny.

Om du sikter på 3000 kilokalorier daglig så er havre en fantastisk kilde til kalorier, da det passer i så mangt.


Litt off-topic, men hvilket treningsopplegg kjører du? Type hvilken splitt, øvelser og hvor mange ganger i uken?
Min logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121497.msg1817627;topicseen#new

"I only start counting when it starts hurting. When I feel pain, that’s when I start counting, because that’s when it really counts."

"I can't" is really nothing but an easy exit, whereas "I can" is a rather courageous statement throughout both failure and success. Do you pick the easy way out?

EmyR

  • Gjest
Primus, ville vært forsiktig med å anbefale doping til folk du ikke kjenner. Kanskje han kjøper det og blir testet positivt på prøve hvis han er en atlet som kan bli testet. Hadde vært kjipt for deg og han da.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!