Skrevet av Emne: Uønsket vektøkning  (Lest 2334 ganger)

Utlogget Rumboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Uønsket vektøkning
« : 21. juli 2012, 13:04 »
Hei.

Jeg bestemte meg i sommer for å gå ned i vekt. Ved hjelp av sunnere kosthold og generelt mindre mat pluss at jeg løper 30 minutter ca 5 dager i uken så har jeg gått ned 7 kg på 35 dager. Denne uken derimot har jeg uten å ha gjort noe anderledes gått OPP hver dag. Lørdag i dag, og har gått opp ca 3 kg til sammen denne uken. Hva er grunnen til dette?
Husk at jeg er helt nybegynner, jeg teller kalorier på ca basis, men er alltid godt under målsetningen jeg har fått.
Finner det hele veldig demotiverende. 

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 189
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 189

Sv: Uønsket vektøkning
« #1 : 21. juli 2012, 13:26 »
Spis mindre. /thread
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Rumboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Uønsket vektøkning
« #2 : 21. juli 2012, 13:43 »
Wow, for et ufattelig bra tips. Leste du i det hele tatt det jeg skrev?

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Uønsket vektøkning
« #3 : 22. juli 2012, 14:30 »
Som ahnz skrev, spis mindre. Det er greit nok at du ikke har forandret noe siden sist, men det er vel der greia ligger Kutt ned enda litt mer på kaloriene så må du jobbe der i fra.
Er på samme hvis som de som skal opp i vekt, de må starte en vei å få i seg gradvis mer kalorier etter som. Man kan ikke gå ned i vekt med å spise den samme mengden hele tiden. 7 kg på 35 dager er jo ganske mye.  Bare husk at du vil miste en del muskelmasse hvis du går fort ned i vekt. Bør være en balanse.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Uønsket vektøkning
« #4 : 25. juli 2012, 20:15 »
Har du mangel på noen mineraler eller vitaminer mon tro? Den oppgangen er ganske ekstrem! Kan det være at du hadde en såkalt spisedag dagen før innveiing, og at dagsvekten rett og slett ikke var representativ? Først og fremst er det jo greit å sjekke idiot-greiene, som at vekten er riktig kalibrert og slikt, men det har du sikkert gjort. Du kan prøve å få fart på tyroidfunksjonen, som har med fettforbrenning å gjøre, ved å få i deg jod og selenium. Da kan du enkelt spise salt med jod, som det er ingen grunn til å overdrive bruken av, men bare bruke det istedenfor salt uten jod. Jod er viktig for en riktig tyroidfunksjon. I tillegg til det kan du spise én paranøtt dagen. Ja, én er nok til å dekke seleniumbehovet for en dag. For mye selenium er ikke bra saker, så en god balanse er viktig. 1-3 nøtter holder for dagen. Du skal ha i deg rimelig mye over lengre tid for å få bivirkninger. Men mer er ikke alltid bedre mener jeg å si. Hvis du tar multivitamin, så ikke spis disse nøttene sammen med den. Vitaminer og mineraler "krasjer" når du tar dem, som forandrer opptaket i kroppen og kan forandre funksjon. Det er forresten grunnen til at multivitamin er en eneste stor scam.
Når det gjelder treninga, kan du prøve å bytte ut noen dager med bare løping med f.eks. intervalltrening. Det får fart på "gode" hormoner, og kan hjelpe i både muskelbygging og fettreduksjon.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Lex Luger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 205

  • Rome wrecker
Sv: Uønsket vektøkning
« #5 : 25. juli 2012, 20:42 »
det er ganske enkelt! vektoppgang = for mye kcals altså overskudd! huske på at når du går ned at du trenger mindre for hver uke du går ned! svar= spis mindre!!!! reduser kcals enda mer:) lykke til

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 764
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 764

Sv: Uønsket vektøkning
« #6 : 25. juli 2012, 20:43 »
Kanskje du enkelt og greit hadde drukket og spist mer, og derfor hadde mer mat og væske i kroppen, da du veide deg denne uken kontra forrige?
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: Uønsket vektøkning
« #7 : 25. juli 2012, 21:57 »
Har du spist annen sammensetning enn tidligere? Mere karbo i uken som gikk? eller mat med mere salt enn vanlig?

en dag med mye raske karbohydrater når du ikke spiser så mye av det ellers vil gi vektoppgang som varer i noen dager etterpå. Selvom kcal inntaket er det samme.

FORTSETT i den gata du er i nå.. Når du går ned jamt og trutt er det supert. Med vektnedgangen du allerede har, som per i dag er 4 kg, hadde jeg fortsatt i samme farten videre.

Jeg kan variere 4-5 kilo fra morgen til kveld hvis jeg veier meg da... Så spm er om du har målt deg med målbånd. Der vil det reelle resultatet vise seg...

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?