Skrevet av Emne: Multivitaminer  (Lest 3450 ganger)

EmyR

  • Gjest
Multivitaminer
« : 21. juli 2012, 14:48 »
Hvilken type bruker du? Er det noen som er bedre enn andre mtp dosering osv? Jeg kjøpte nycoplus multi idag og ser det inneholder sukker, fargestoffer osv. Er vel ikke så viktig, men er det noen som skiller seg ut i positiv retning?

Redstrek

  • Gjest
Sv: Multivitaminer
« #1 : 21. juli 2012, 15:07 »
Jeg bruker OrangeTRIad fra Controlled Labs. Inneholder også stoff som visstnok skal være bra for ledd, glucosamine og chondroitin sulfate. http://www.musclefactory.nu/ds_product_info.php/products_id/330
270 tabletter varer en stund. Tar 2-3 om dagen.

Har også en Opti-Men boks i skapet.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Multivitaminer
« #2 : 21. juli 2012, 15:15 »
Jeg bruker OrangeTRIad fra Controlled Labs. Inneholder også stoff som visstnok skal være bra for ledd, glucosamine og chondroitin sulfate. http://www.musclefactory.nu/ds_product_info.php/products_id/330
270 tabletter varer en stund. Tar 2-3 om dagen.

Har også en Opti-Men boks i skapet.

den så faktisk rimelig heftig ut. veldig bra innhold.. litt høyt nivå av sink men.

EmyR

  • Gjest
Sv: Multivitaminer
« #3 : 21. juli 2012, 18:38 »
Den der så rimelig heftig dosert ut ja Red. Finnes det noe tilsvarende som selges over disk i norge? Er vel strengt med dosering her til lands, er det ikke? Den jeg har dekker akkurat behovet til Ola Nordmann, er vel ikke noe problem å ta 2 piller, vel?

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Multivitaminer
« #4 : 21. juli 2012, 18:49 »
Den der så rimelig heftig dosert ut ja Red. Finnes det noe tilsvarende som selges over disk i norge? Er vel strengt med dosering her til lands, er det ikke? Den jeg har dekker akkurat behovet til Ola Nordmann, er vel ikke noe problem å ta 2 piller, vel?

hvis den er 100% av alle.. eneste problemet der, er at i norge er egentllig innholdet av sink ganske høyt eller på likt nivå som resten av verden.. 100% = 15mg ca.

og dobbler du det blir det 30mg noe som er ganske høyt, men går greit. hvis du ikke bruker zma i tillegg.

Kjøp multivitamin via www.iherb.com, du finner myye bedre multivitamin tilskudd fra utlandet. De inneholder som regel effektive sunne urter, grønnsaksekstrakter, bær ekstrakter, rot-ekstrater, høye vitamin niåver av vannløselige vitaminer som b, c vitaminer osv.

D-vitamin høyere enn i norge. Og lavere av mineraler man ikke trenger så mye tilskudd av som f.eks kalsium og lignende.


Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Multivitaminer
« #5 : 21. juli 2012, 18:56 »
Har prøvd de fleste typer, særlig av amerikanske og jeg sverger til Orange Triad! Beste produktet man kan kjøpe IMO

EmyR

  • Gjest
Sv: Multivitaminer
« #6 : 21. juli 2012, 19:12 »
hvis den er 100% av alle.. eneste problemet der, er at i norge er egentllig innholdet av sink ganske høyt eller på likt nivå som resten av verden.. 100% = 15mg ca.

og dobbler du det blir det 30mg noe som er ganske høyt, men går greit. hvis du ikke bruker zma i tillegg.

Kjøp multivitamin via www.iherb.com, du finner myye bedre multivitamin tilskudd fra utlandet. De inneholder som regel effektive sunne urter, grønnsaksekstrakter, bær ekstrakter, rot-ekstrater, høye vitamin niåver av vannløselige vitaminer som b, c vitaminer osv.

D-vitamin høyere enn i norge. Og lavere av mineraler man ikke trenger så mye tilskudd av som f.eks kalsium og lignende.



Takk for informativt svar. Er 100% av alle ja, bortsett fra magnesium. Har ZMA, men bruker det ikke. Uansett er det ganske beskjedent dosert det og med sine 20mg zink. Så tar jeg 2 vitaminer daglig blir det jo 30mg zink, og det er vel problemfritt?

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Multivitaminer
« #7 : 21. juli 2012, 19:15 »
Takk for informativt svar. Er 100% av alle ja, bortsett fra magnesium. Har ZMA, men bruker det ikke. Uansett er det ganske beskjedent dosert det og med sine 20mg zink. Så tar jeg 2 vitaminer daglig blir det jo 30mg zink, og det er vel problemfritt?

ja vil ikke si det vil by på noe probleme, så sant du ikke spiser mat med veldig høye doser sink fra før av.

Men ville nok heller gått til innkjøp av en annen multivitamin. Som regel inneholder multivitaminene med ekstrakt fra grønnsaker og lignende stoffer som hjelper på opptaket i tillegg. De fleste multivitaminene i norge er så syntetiske som det går ann, og er rimelig skeptisk til opptaket. (utenom solaray spectro, og muligens mivitotal)

EmyR

  • Gjest
Sv: Multivitaminer
« #8 : 21. juli 2012, 19:23 »
Takk igjen. Solaray så fin ut. Bare dumt jeg kjøpte dette skvipet først Wink

Redstrek

  • Gjest
Sv: Multivitaminer
« #9 : 22. juli 2012, 16:31 »
Jepp, heftig dosering. Doseringen viser jo 6 tab, mens jeg tar bare 2, så det blir en del mindre. Vet egentlig ikke hvordan den er i forhold til andre multi... Altså, vitamin er vel vitamin? Uansett, boksen holder en god stund Smiley

Inneholder også noe for fordøyelsen... Merket det godt første gang jeg prøvde den og burte på med 3 tab kan man si...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!