Skrevet av Emne: Treningsprogram uten ben (skade)  (Lest 2354 ganger)

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Treningsprogram uten ben (skade)
« : 28. juli 2012, 01:09 »
Fikk ikke noe svar i skadeforumet, så kan jo spørre her.

Av mangel på kunnskap om alternativer startet jeg med et treningsprogram som kalles. XL-treningsprogram. Liker godt resultatene jeg får. Føgler det ikke slavisk, men føler at jeg har god progresjon! Trener typ 4dager styrke og et par dager cardio i uka. Skulle gjerne fulgt programmet slavisk, men litt vanskelig når hele dager må settes av til beinøvelser.

Målet mitt er å bli større, ha stor overkropp og generelt se veltrent ut, uten at jeg har behov for å se "bola" ut, for deretter å bli markert!

Men! Jeg kan ikke trene bein spesielt hardt pga. et par beinbrudd tidligere i år. Vil på en måte helst ikke at beinet skal knekke midt i et markløft. (Brakk benet to ganger på rad!) Hva slags strategi/øvelser har veteranene å anbefale får å nå målet mitt?

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Treningsprogram uten ben (skade)
« #1 : 28. juli 2012, 14:06 »
Selv om du ikke kan trene mark/knebøy og div tunge øvelser pga beinskade, vil jeg uansett råde deg til å trene legg og lår i f,eks aparater. Du trenger ikke å trene bein så tungt for å få resultater så kroppen kan stå litt i stil.Man er nødt til å ta utgangspunkt i egen helse og belaste seg deretter. Kjør programmet du liker så likt som mulig, men dropp øvelser som går utover beina dine, å kjør heller lette bein øvelser som nevnt tidligere. Du mister nok markløften , men man kan fint bygge en solid rygg uten markløft hvis det var en bekymring. I knebøy kan du jo ta utfall med manualer, da er det lettere å finne en OK belastning. Smiley
Det enkle er ofte det beste

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!