Skrevet av Emne: 5 dagers treningsplan med veksling mellom styrke og cardio – overtrening?  (Lest 3578 ganger)

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Hei! Jeg ble helt hektet da jeg fikk en treningsplan! Digger formen jeg får når jeg trener!

Så jeg lurer på om det kan føre til overtrening om jeg har cardioøkter med hr på 100-120 og opp til 130'ish til tider i ca tre kvarter mellom styrkeøktene mine? Eller er det kun hver enkelt muskelgruppe som trenger 48t?

Er forsåvidt et 22år gammelt hankjønn i relativt god form. (Relativt i fht. resten av befolkningen) Går mye, men har ikke tatt treningen seriøst før i det siste.

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Er ikke muskel nedbrytende hvis det er det du lurte på;)
Og kjøre 45min kardio økter er ikke noe farlig.

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Tenkte mest på det med å ha 5+ økter i uka. 2dager styrke, 1 dag cardio, 2dager styrke og evt. cardio i helgen også. Smiley Formen blir liksom ikke helt på topp før jeg har vært å trent!

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Da kjører du på da vøtt;)
Bare pass på og spis mye og riktig!
Og når du først slapper av så slapp av:p

Men det kan være greit med en dag i uka hvor du ikke kjører kardio eller styrke.

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Yay! Cheesy Jeg har seriøst blitt hekta! Kontrasten mellom å måtte pushe meg til å komme meg opp av senga, pushe meg til å gidde å gjøre husarbeid, osv. kontra å pushe meg selv drithardt i 30-60min for så å flyte gjennom dagen er for min del ganske enorm. Gleder meg faktisk til å gå å trene i morgen! Smiley

Peace out!

PS: Spise mye og riktig er ikke noe problem! Wink

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Ser den:D
Er morro og pushe!  Grin

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Hei! Jeg ble helt hektet da jeg fikk en treningsplan! Digger formen jeg får når jeg trener!

Så jeg lurer på om det kan føre til overtrening om jeg har cardioøkter med hr på 100-120 og opp til 130'ish til tider i ca tre kvarter mellom styrkeøktene mine? Eller er det kun hver enkelt muskelgruppe som trenger 48t?

Er forsåvidt et 22år gammelt hankjønn i relativt god form. (Relativt i fht. resten av befolkningen) Går mye, men har ikke tatt treningen seriøst før i det siste.

Jeg har overtrent meg tidligere på å trene forskjellige typer trening og innbille meg at det ikke var noe overlapp mellom de forskjellige tingene. Så man bør være litt forsiktig og passe på at kroppen faktisk henger med på hele greia. Kombinasjonen sykkel + hard styrketrening for lårene er et godt eksempel, jeg gikk på vgs sammen med en syklist på høyt nivå som gikk på en smell med den kombinasjonen og måtte gå sakte i alle trapper i lang tid etterpå.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

SFV: Tør ikke trene styrke i bein pga beinbrudd tidl. i år, så det er ikke et problem. Men ser poenget og ser advarselen.

Hvor lang tid tar det før man er restituert nok i en muskelgruppe til å trene den igjen? 48t.?

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

48 timer pr muskel gruppe;)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Hvis man går seg en tur så tar det neppe 48 timer før man kan gjøre det igjen. Hvis man gjør sitt ytterste for å trene ihjel en muskel med vekttrening så tviler jeg sterkt på at du kan gjøre det samme igjen hver 48. time

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!