Skrevet av Emne: Kreatin i kaffen  (Lest 8924 ganger)

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Kreatin i kaffen
« : 26. juli 2012, 10:41 »
Hei! Jeg har lagt meg til vanen å ta kreatin i kaffen om morgenen. Mye lettere enn om jeg skulle tatt det med vann eller evt. saft, da det løser seg opp. Men hvordan påvirkes kreatin av varme?

Utlogget farskenta

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Kreatin i kaffen
« #1 : 26. juli 2012, 11:14 »
I følge http://www.menshealth.com/supplements/articles/The_Facts_About_Creatine.php sier studier at det kreatin ikke blir brytt ned ved blanding med kaffe eller te.


Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Kreatin i kaffen
« #2 : 26. juli 2012, 11:27 »
Det er nok stabilt. Regner med at det går bra.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Kreatin i kaffen
« #3 : 26. juli 2012, 11:55 »
Yes! Da slipper jeg å slurpe i meg pulver og vann! Brasero pulverkaffe + kreatin ftw!

Utlogget ThomasHF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Kreatin i kaffen
« #4 : 26. juli 2012, 18:52 »
Hehe, jeg bruker å ha kreatinen i alt mulig, kaffe, te, pepsi max, proteinshaken, og noen ganger har den til og med i vann!!  Shocked
25 år, 173 cm, 75 kg.

"If you double triple or quadruple your training weights in good safe form over the next year/s or so your basically (with diet) going to be double or triple your current muscular size. If your going to sit there and overanalyze this shit like its rocket science (which it isnt I dont care what anyone tries to make it out to be) and worry about things that really arent going to add up to pounds of muscle mass, then blame yourself when you never get there" - Dante Trudell

Utlogget Bad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • Vil bli stor!
Sv: Kreatin i kaffen
« #5 : 06. august 2012, 23:13 »
Hei!

Fant dette på Gymgrossisten.no ang. koffein og kreatin.

"Unngå drikke som inneholder koffein i forbindelse med inntak av Kreatin Monohydrat."

Her er link til hvor det står. Står nederst på siden.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-monohydrate-storkp-2-kg
Vekt: 70kg
Høyde: 176

Utlogget Grundnes

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Kreatin i kaffen
« #6 : 04. september 2012, 20:06 »
"Det du derimot ikke bør blande kreatin med er kaffe, og drikker med lav ph. Dette fører til at det blir brutt ned til kreatinin, og derav havner i urinen." - Nameless

kilde: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=6691.0

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Kreatin i kaffen
« #7 : 05. september 2012, 13:40 »
Det du derimot ikke bør blande kreatin med er kaffe, og drikker med lav ph. Dette fører til at det blir brutt ned til kreatinin, og derav havner i urinen.

Interessant teori, men nå er det slik at når man inntar kreatin vil kreatinet bli dynket og badet i den desidert syrligste syren med den laveste PH-en du klarer å oppdrive, nemlig magesyren. Magesyre har en PH på 0 og er så syrlig og etsende at det etser bort innvollene dine om du får hull på magesekken, men kaffe med en PH på 3-4, det skal ødelegge kreatinet? Vi kan teste tesen på en enkel måte, hvis teorien din hadde vært realistisk skulle det ikke vært mulig å innta kreatin oralt, ettersom kreatinet da ville blitt ødelagt i fordøyelsessystemet vårt. Men nå er det slik at kreatin passerer upåvirket igjennom fordøyelsen vår med en relativt høy absorbasjonsgrad, noe som beviser at syre med PH på 0 ikke har nevneverdig effekt på kreatinet, ergo vil alt som har PH på 0 eller høyere, altså alt av syrlige ting, ikke ha noen negativ effekt på kreatinet.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Grundnes

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Kreatin i kaffen
« #8 : 07. september 2012, 21:25 »
"Nameless' " teori*
Men du er virkelig inne på noe der! Smiley holder meg til din teori, kaffe + kreatin høres ypperlig ut for min del!

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Kreatin i kaffen
« #9 : 08. september 2012, 02:52 »
Det er forresten også snakk om å ikke blande kreatin og koffein, men det har jeg ikke satt meg inn i så jeg aner ikke hvorfor dette eventuelt skulle være, bortsett fra at koffein har rolle som vanndrivende mens kreatin holder på vann. Men stor sjanse for at det og er bullshit =D
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!