Skrevet av Emne: Treningsprogram uten ben (skade)  (Lest 1997 ganger)

Utlogget damasterlzm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Treningsprogram uten ben (skade)
« : 28. juli 2012, 01:09 »
Fikk ikke noe svar i skadeforumet, så kan jo spørre her.

Av mangel på kunnskap om alternativer startet jeg med et treningsprogram som kalles. XL-treningsprogram. Liker godt resultatene jeg får. Føgler det ikke slavisk, men føler at jeg har god progresjon! Trener typ 4dager styrke og et par dager cardio i uka. Skulle gjerne fulgt programmet slavisk, men litt vanskelig når hele dager må settes av til beinøvelser.

Målet mitt er å bli større, ha stor overkropp og generelt se veltrent ut, uten at jeg har behov for å se "bola" ut, for deretter å bli markert!

Men! Jeg kan ikke trene bein spesielt hardt pga. et par beinbrudd tidligere i år. Vil på en måte helst ikke at beinet skal knekke midt i et markløft. (Brakk benet to ganger på rad!) Hva slags strategi/øvelser har veteranene å anbefale får å nå målet mitt?

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Treningsprogram uten ben (skade)
« #1 : 28. juli 2012, 14:06 »
Selv om du ikke kan trene mark/knebøy og div tunge øvelser pga beinskade, vil jeg uansett råde deg til å trene legg og lår i f,eks aparater. Du trenger ikke å trene bein så tungt for å få resultater så kroppen kan stå litt i stil.Man er nødt til å ta utgangspunkt i egen helse og belaste seg deretter. Kjør programmet du liker så likt som mulig, men dropp øvelser som går utover beina dine, å kjør heller lette bein øvelser som nevnt tidligere. Du mister nok markløften , men man kan fint bygge en solid rygg uten markløft hvis det var en bekymring. I knebøy kan du jo ta utfall med manualer, da er det lettere å finne en OK belastning. Smiley
Det enkle er ofte det beste

Gå til:  

Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!

5 proteinrike smoothies

Kosthold27.06.2021431

La deg friste av proteinrik dessert-smoothie og sjokolademilkshake.

5 mettende mellommåltider

Kosthold28.04.2021192

Sunn og kjapp mat på farten.

Kardio eller styrketrening først?

Trening27.04.2021353

Hva bør du trene først for optimal effekt?