Skrevet av Emne: Noen som kan se på dette ? :)  (Lest 4595 ganger)

Utlogget nf7s

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Noen som kan se på dette ? :)
« #15 : 14. juli 2012, 13:36 »
Søkte opp videoer på Youtube , på snatch balance og hip thrusts , og jeg har aldri vært så støl i lår og rumpe før Cheesy Øvde bare litt i går for å få teknikken til å sitte , noe har jeg måtte gjort rett ettersom jeg kjenner det så mye i dag Cheesy

Blir bare en gåtur i dag, ny runde i morgen Grin

* Monica *



Det er godtvondt sant ?! Cheesy

Høres ut som du er på vei. Bra. Keep it up !


PS. Har aldri selv prøvd SB i Smith-maskinen, ei heller sett det. Men det kan kanskje funke ok i børjan, da "frykten for å miste balanse og eller få ei stang i huet" kan forsvinne.

Generell prosedyre. Hvilke atleter har de kraftigste rumper og hva gjør de. Se bort fra kroppsbyggere, for de gjør jo alt i alle varianter, så blir vanskelig å peke på en eller to idrettsspesifikke greier. Sprintere har ok (løpe >> Hip Extensions), men vektløfterne er jo vinnerne. Hvorfor ikke styrkeløftere da de tilsynelatende gjør mye det samme. 2 elementer som skiller dem. 1. Hip Thrust (når stanga skal dras over hodet) 2. Dybden på knebøya + ryggstilling. Vektløfting krever enorm dybde kombinert med veldig oppreist rygg for at stanga ikke skal falle ned på gølvet. I tillegg har flere undersøkelser støtta dette. F.eks at quadruppel.../hip extensions aktiverer rumpa enormt, at rumpa er hovedmuskel i starten av en ATG knebøy..

Mannerumpe Cheesy : http://www.youtube.com/watch?v=xJaRPwkfVwY#noexternalembed

Utlogget eauke2

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14


Utlogget murcha

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 10

Sv: Noen som kan se på dette ? :)
« #17 : 27. juli 2012, 19:07 »
Nå har jeg øvd meg litt med knebøy og hip-thrust og føler teknikken sitter ganske bra Cheesy

Neste onsdag skal jeg ha ny veiledningstime på treningssenteret og da SKAL jeg ha opplæring i å bruke manualer istedet for disse maskinene Smiley

Har forsøkt chins/dips maskin , liker denne maskinen da Smiley
Trener nå annenhver dag , overkropp og underkropp Smiley

Utlogget nf7s

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Noen som kan se på dette ? :)
« #18 : 28. juli 2012, 06:43 »
Nå har jeg øvd meg litt med knebøy og hip-thrust og føler teknikken sitter ganske bra Cheesy

Neste onsdag skal jeg ha ny veiledningstime på treningssenteret og da SKAL jeg ha opplæring i å bruke manualer istedet for disse maskinene Smiley

Har forsøkt chins/dips maskin , liker denne maskinen da Smiley
Trener nå annenhver dag , overkropp og underkropp Smiley

Må smile. Tanken på at det fantes maskiner for det, slo meg ikke engang Smiley Men de fungerer jo tydeligvis bra da, de også. Likevel mye gøyere med stang ! Og så blir styrkefremgang så målbart at man bare får lyst til å legge på mer vekter hele tiden Smiley

Utlogget murcha

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 10

Sv: Noen som kan se på dette ? :)
« #19 : 28. juli 2012, 16:04 »
Hehe Smiley Det finnes nok maskiner for alt , i hvertfall på mitt treningsstudio Smiley Dette "studioet"" er kombinert fysioterapi-senter og treningssenter , altså ingen saler for spinning / aerobic osv Smiley Passer meg bra å trene sammen med de eldre , føler meg i ganske god form når jeg ser meg i rundt da Tongue


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!