Skrevet av Emne: Trenger et objektivt synspunkt!  (Lest 10617 ganger)

Utlogget Huentel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Trenger et objektivt synspunkt!
« : 29. juli 2012, 02:24 »
Hei! Vet ikke om dette er riktig sted å henvende seg, men jeg velger å gjøre et forsøk uansett. Jeg trenger virkelig et objektivt synspunkt!
Kan starte med å fortelle at jeg er en 20 år gammel gutt som har vært sammen med kjæresten i nærmere et halvt år. Vi har det veldig bra sammen, og jeg føler meg heldig som har funnet en som henne. PROBLEMET er imidlertid familien hennes, som hun fremdeles bor sammen med. Den består av 4 brødre, i alderen 12, 19, 21, og 24 år og foreldrene. Det som er, er at hele familien (med unntak av han yngste, kanskje) er en gjeng med store rasister. Og jeg, vel jeg er adoptert fra Chile, oppvokst i en typisk tradisjonell norsk familie. Ikke siden barneskolen, nærmere bestemt 2.klasse, kan jeg huske å ha opplevd noe i retning "rasisme". Dette var jo selvsagt også ganske uskyldig da det bare skjedde ved noen få anledninger og de involverte tross alt bare var barn selv.
Familien hennes har ikke sagt noe til meg personlig (kanskje feigt, egentlig) men jeg har overhørt kommentarer fra den ene broren (19) , og jeg føler meg aldri særlig velkommen, så unngår å være der for alt jeg kan, det er direkte ukomfortabelt. Vet at faren er den verste rasisten, han innrømmer det til og med. Moren er visstnok hakket bedre, men fremdeles ganske like holdninger. Og brødrene tar bare kaken. Det er ikke måte på hva de slenger fra seg. Jeg er egentlig ikke den som bryr meg om hva andre mener, men jeg må si (i fare for å høres ut som en jente) at jeg syns det er litt sårende egentlig og ikke minst, psykisk nedbrytende..

Utlogget Huentel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Trenger et objektivt synspunkt!
« #1 : 29. juli 2012, 02:24 »
Jeg har slitt litt psykisk før, og brukt lang tid på å "bygge" selvtilliten opp igjen, så jeg må innrømme at dette er en påkjenning, både for meg og jenta jeg er sammen med. Det har nå gått så langt jeg vurderer å bryte ut av forholdet. Ikke fordi jeg ikke bryr meg om henne, men fordi jeg ikke vet om jeg takler mer. Og det har holdt på sånn siden dag 1. Selvfølgelig burde jeg sette jenta fremfor familien hennes, hun kan jo ikke noe for den nedlatende holdningen de har til "mørkhudede" (ja, for de dømmer meg utelukkende ut i fra HUDFARGE). "Neger", "ape", ol. (ja, meget reflekterte kommentarer) , kan hvert fall noen av brødrene finne på å si. Er bare kjempe lei av å bli dømt på denne måten, av personer som ikke kjenner meg, historien min, eller vet noe som helst.  For øvrig ikke mange Chilenere som er "negere", men både geografi og kultur er noe som ligger langt over den fatteevnen disse har..
Klarer dessverre ikke å fatte meg i korthet, men håper dere ser problemstillingen og kanskje kan komme med noen gode råd. Vet rett og slett ikke hvordan jeg skal ta stilling til dette, har som sagt ikke opplevd NOE lignende.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Trenger et objektivt synspunkt!
« #2 : 29. juli 2012, 04:11 »
Du kan jo nekte å ha noe med familien å gjøre. Det blir jo ikke et helt strømlinjeformet forhold, men  det er vel bedre enn å slå opp hvis du er glad i jenta? Hvis du likevel vurderer å slå opp har du jo ingenting å tape på å sette som betingelse at du skal slippe å se noe til dem.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Trenger et objektivt synspunkt!
« #3 : 31. juli 2012, 00:00 »
Ignoralos, son huevones!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Adrian.k

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 159
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 159

Sv: Trenger et objektivt synspunkt!
« #4 : 31. juli 2012, 00:39 »
Jeg syns virkelig du IKKE skal bryte ut av forholdet på grunn av familien hennes. Det gir dem en seier mot deg, ønsker du at personer du ser på som uvitende og dømmende mot deg skal beseire deg fordi du ikke holder ut mere ?

Jeg syns du virkelig bør gi signaler om at du syns deres tankegang er ganske feil. Jeg vet godt at det er vanskelig å fortelle dine ting og meninger med en familie som er dømmende mot deg, men hadde jeg vært deg ville jeg gitt svar fra meg når slike ting skjer. Det viktigste da er å holde hodet kaldt og være rolig og opptre voksent, noe du selv beviser i teksten du skrev.

Det er en vanskelig situasjon du er blitt stilt inn i, men du burde vise at ting som det finner du deg ikke i. Om de er noen personer som er dårlige lyttere og ganske stae, ville jeg heller latt familien styre med sitt, og heller være med jenta de andre steder enn hos henne, evt også flytte sammen om det er ett mulig tidspunkt for det ?

Håper det iallefall ordner seg for deg.
21 år
95 kg
177 høy


Benk 120
Knebøy: 165
Markløft: 180 kg
Militærpress: 60 kg

Utlogget DarthVidar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hev deg over det!
« #5 : 31. juli 2012, 00:58 »
Hei Huentel!

Kan innlede med å si at du virker som en veldig ålreit kar!

Jeg er selv "utlending" om folk vil kalle meg det, jeg er adoptert fra Sør Korea, 3 mnd gammel, nå er jeg 24 år. Er jeg stolt av det?! Så absolutt!! Jeg har også vært gjennom ting, mest på barneskole nivå, men se på meg nå, sterkere og stoltere enn aldri før! Jeg er stolt av hudfargen min, jeg er stolt over at jeg ser "annerledes" ut enn Ola Nordmann!

Spørsmålet mitt er vel egentlig om du har gjort noe eller sagt noe til damen som hun kan ha sagt videre, ja bare kanskje en ting som var litt tullete sagt og som du gjerne ikke mente noe med? Om du har gitt familien hennes et dårlig førsteinntrykk av deg på noen som helst måte, og som de nå gjerne bruker imot deg?

Som Lashley skrev så synes jeg også det er viktig med en god dose med selv ironi, det kan man komme langt med, og selv bruker jeg det ofte blant mine nærmeste venner og de som virkelig kjenner meg godt. Det er en måte å si at "jeg vet jeg kanskje ser litt annerledes ut, men jeg er stolt av den jeg er, hva jeg er, jeg er såpass trygg på meg selv at jeg velger å bare ignorere det du sier og spille med og le av det som blir sagt og heve meg over det". Jeg har ikke noe i mot det!

Jeg personlig ville trukket meg tilbake og tatt litt avstand fra denne familien en liten stund, og heller bare hengt med damen hjemme hos meg selv. Ville også tatt dette opp med denne jenten og si hvor hvor såret du blir av slike kommentarer så får hun ta det opp med familien sin. Jeg ville også begynt å trene (vet ikke om du trener noe for det nevnte du ikke) slik at du får litt andre ting å tenke på + at det gjør noe med selvtilliten din og ikke minst humøret ditt!

Tenk litt på dette og svar gjerne på mitt innlegg om du føler for:)

Lykke til huentel:)






Utlogget Huentel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Trenger et objektivt synspunkt!
« #6 : 31. juli 2012, 20:50 »
Nei, har gått noen runder med meg selv nå, og jeg vil virkelig ikke bryte ut av forholdet. Men det er hardt å få høre sånne ting om seg selv. Det de bedriver er jo regelrett mobbing, ikke bare av meg, men henne også. Det er jo hun som må gjennomgå.

I dag, f.eks, hadde hun på seg en genser som er min, og da hadde moren sagt ting som "få av deg den "svarting-genseren", og kommentert noe om at det luktet hvitløk (haha, jeg spiser så å si aldri hvitløk, og genseren var forøvrig vasket, men men). Hun hadde også fysisk prøvd å få av henne genseren. Begynner nesten å lure på om det er meg det er noe galt med, men dette syns vel alle er i groveste laget oppførsel av en tilsynelatende "voksen" person? Jeg vet hvert fall om min egen mor hadde kommet med en så grov uttalse om noen så hadde jeg nesten gått i bakken bare av sjokket.

Foreldrene vil heller ikke at vi skal ha noe mer kontakt, og forbyr henne å snakke med meg. Siden hun ikke er fylt 18 enda, så kan hun ikke flytte ut heller.. Kan også tilføye at denne familien i utgangspunktet er SVÆRT konservative.. når det kommer til alt og alle. Og de gamle kjønnsrollene ser enda ut til å gjelde i det huset, at jenter skal underordne seg guttene osv. Det skal også sies at moren ALLTID (omtrent uten unntak) er sur/forbanna, for absolutt alt. Selvsagt, når jeg har vært der har hun vel klart å få frem noen falske smil, men jeg har hørt ting som hun har sagt i bakgrunnen når vi har snakket i tlf (om andre temaer) , og denne kvinnen må virkelig ha store problemer med seg selv..

Utlogget Huentel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Trenger et objektivt synspunkt!
« #7 : 31. juli 2012, 20:54 »
Tusen takk for alle svar og gode råd, forresten. Smiley Setter stor pris på det, i denne frustrerende perioden jeg er inne i..

Lashley : kan uten å nøle svare ja på begge spørsmålene dine. Smiley Kom til Norge da jeg var 2 mnd gammel. Er vokst opp i en helt typisk norsk familie, er konfirmert i kirken, vokst opp med kjøttkaker og fisk til middag (pinnekjøtt juleaften), hvis det setter noe i perspektiv, hehe. Det er ikke annet enn gener og hudfarge som skiller meg fra en etnisk nordmann, vil jeg tørre å påstå. Men denne familien må ha problemer som går dypere enn bare det å ha fordommer pga fremmedfrykt...

DarthVidar :
Nei, jeg tviler på at jeg har sagt noe som hun kan ha sagt videre. De har hele tiden visst veldig lite om meg. Så de har nok utelukkende dømt meg på grunn av hudfargen, for jeg visste fra før av at de hadde slike holdninger. Men trodde selvsagt IKKE det var i denne alvorlighetsgraden som det viste seg å være.. Jeg har også hele tiden prøvd å heve meg over det, men det er vanskelig. Har prøvd å gjøre et så "godt" inntrykk som jeg i hvert fall kan, omstendighetene tatt i betraktning. Hilste på dem på en ordentlig måte, alltid smilt og vært hyggelig, selv om vi har pratet lite sammen.

Utlogget Quadriceps Femoris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Trenger et objektivt synspunkt!
« #8 : 03. august 2012, 09:54 »
Du får kapre damen, flytte sammen med hun og gi de fingeren. Kort og greit.

Jeg regner med hun har fortståelse for at du ikke vil oppholde deg der, så unngå gjerne det. Desto mindre de ser datteren sin, i desto større grad vil jeg si at du har vunnet Smiley

Det er de som er problemet, ikke du.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!