Skrevet av Emne: ZMA, ømme baller?  (Lest 8949 ganger)

Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
ZMA, ømme baller?
« : 02. august 2012, 16:51 »
Har de siste dagen starta med ZMA før leggetid, og har merka at jeg har fått veldig ømme baller! Spesielt når jeg ligger eller sitter. Noen som har opplevd dette?
Light Weights!

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: ZMA, ømme baller?
« #1 : 02. august 2012, 17:33 »
Det betyr at du trengte zma... Og at det sveller opp for å produsere mere ...
Mao. Good shit:-)

Utlogget nikkomart

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5


Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
Sv: ZMA, ømme baller?
« #3 : 02. august 2012, 19:29 »

Det betyr at du trengte zma... Og at det sveller opp for å produsere mere ...
Mao. Good shit:-)

Seriøst? Ble litt redd for ballene mine et øyeblikk her. Hadde faktisk problemer med at sove skikkelig inatt pågrunn av ubehag i de.
Brukte ZMA en gang for en 5-6 år siden, uten å merke noe annet enn litt dypere søvn, og crazy drømmer.
Trodde ikke jeg har for lav testo da jeg er bare 29, har bra gains og er en ganske aggresiv person Sad
Kan grunnen til lav testo være at jeg har lugge i kcal underskudd de siste 5 månedene? Har akkurat uppa kcal til rundt vedlikehold.


De der er sikkert bra. Jeg bruker disse fra Iherb.com
http://www.iherb.com/Now-Foods-ZMA-Sports-Recovery-90-Capsules/882
3 stk før leggetid
Light Weights!

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: ZMA, ømme baller?
« #4 : 02. august 2012, 19:48 »
Enten det, eller så er detv oe muffens i dem som gjør at du får smerter pga krymp, men det krever vanligvis hormoner i 3-4 uker... Siden du fikk ømhet med en gang, så satser vi på at du lå litt lavere enn vanlig. Det går over ...du får kjenne på dem, føles de fulle og store er det velmog bra;-)

Dietten har nok ført til litt lave nivåer av enkelte av de mineralene du få i zma.. Diett fører ofte til overtrening og lavere teststeron.... Uansett, jeg har hatt det samme, hvis jeg har hatt pause fea zma eller andre t boostere...

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: ZMA, ømme baller?
« #5 : 02. august 2012, 20:25 »
Jeg fikk også crazy drømmer av zma, var i krig hele natta og kutta ut fordi jeg sov dårlig... Mange mener de sover bedre av zma...

Om zma funker er noe tvilsomt, men ikke umulig. Han som "fant opp" zma heter Victor Conte, som er samme person som utstyrte uttallige amerikanske friidrettsutøvere med doping for ti år siden... Det er også han som utførte forsøkene med zma, så om resultatene er veldig troverdige er jeg også usikker på.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: ZMA, ømme baller?
« #6 : 03. august 2012, 10:48 »
For meg så er det verd det for fantastiske morrajern... Men tar det somregel mellom andre testboostere som funker bedre... Greit som pausemiddel... Søvnen i starten er konge.
Selv dama min tar zma for å sove bedre.
Av en eller annen rar grunn, merker jeg , dama og to andre kompiser kun noe søvn effekt av ON zma...av de jeg har prøvd.. Pf  sin og star nutrions anabolic zma... Null effekt.
Veldig viktig at kvaliteten på indrigensene er bra

Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
Sv: ZMA, ømme baller?
« #7 : 03. august 2012, 13:12 »
Hvilke andre testboosters kan du anbefale woodbear? Virker jo som jeg trenger det Sad
Light Weights!

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: ZMA, ømme baller?
« #8 : 03. august 2012, 13:23 »
ikke så mange egentlig...t rush fra fairing daa, l cartinine og zma er brukbar, fåes hos gym grossisten..
Ellers er det mest man får i sverige.. og andre kanaler.. beste jeg har brukt er activate xtreme, triazole og pes erase.. men de er ikke grei å få tak i. Tror noen på finn selger triazole.  Har prøvd mange flere, men kan si, alt nytt fra alri er virkningsløst .
De beste er på vei vekk fra markedene...
Eneste nye som man får rett over grensa, som kan ha litt effekt, pga. bra innhold er gasparis nye anatropin... ganske like triazole og anabeta... har anatropin, skal prøves som siste t booster på en stund...

Blodprøver viste meg at de ga en liten økning og krymping av østrogen, men vet ikke om det var nok til å ha noe spes å si for muskelbygging... jeg nedprioriterer dem selv nå... tror jeg har brukt mere penger på dem enn det har vært verd. 


Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: ZMA, ømme baller?
« #9 : 03. august 2012, 14:12 »
Har de siste dagen starta med ZMA før leggetid, og har merka at jeg har fått veldig ømme baller!

Med mindre det er noe annet som gjør at du har ømme testikler så betyr det at du lå litt for lavt i inntak av mineralene magnesium og/eller sink. Begge disse mineralene, spesielt zinc, er viktig og fordelaktig for testosteronproduksjon. Når du da fikk i deg ekstra magnesium og sink pga ZMA'en så produserte du nok mer testosteron, og når kroppen øker testo produksjonen kan man få ømme testikler.


PF har alltid solgt en ZMA (ZMA-X) med dårlige ingredienser noe som gjør ZMA'en ueffektiv, men den her Ironcore Plasma ZMA har faktisk de riktige ingrediensene, så den er bra.

Ble litt redd for ballene mine et øyeblikk her. Hadde faktisk problemer med at sove skikkelig inatt pågrunn av ubehag i de.

Det er ikke farlig, og ubehaget vil gå over etterhvert.

Brukte ZMA en gang for en 5-6 år siden, uten å merke noe annet enn litt dypere søvn, og crazy drømmer.

Enten så hadde du et bra nok inntak av sink og magnesium da, eller så brukte du et ueffektivt ZMA produkt.

Trodde ikke jeg har for lav testo da jeg er bare 29, har bra gains og er en ganske aggresiv person Sad

Det kan være at du ikke hadde spesielt lav testo, men at du har fått i deg for lite sink og/eller magnesium en periode, og når du da økte inntaket så økte produksjonen enda mer.

Kan grunnen til lav testo være at jeg har lugge i kcal underskudd de siste 5 månedene? Har akkurat uppa kcal til rundt vedlikehold.

Det kan være at kcal underskuddet har ført til at du ikke har klart å få i deg nok sink og/eller magnesium, eller så kan det rett og slett være at det ikke har noe med ZMA å gjøre og at du nå får økt testo produksjon pga du nettopp gikk opp i kcal inntak og sikkert fett inntak også. Testoproduksjonen kan lide av for lite kcal.

Jeg bruker disse fra Iherb.com
http://www.iherb.com/Now-Foods-ZMA-Sports-Recovery-90-Capsules/882
3 stk før leggetid

Den har de riktige ingrediensene i tilleg til veldig bra doser. Hvis du faktisk trengte ZMA så ville du ivertfall merka en bedring med det produktet.

Om zma funker er noe tvilsomt

Spiser man et bra kosthold med tilstrekkelig magnesium og sink vil man ikke få noen særlig effekt av ZMA. Men det er mange som får i seg for lite av disse to mineralene, spesielt magnesium er det blitt vanlig i vesten å få i seg for lite av, og magnesium er viktig for testosteronet. Det er fullt mulig å få økt testosteronproduksjon av ZMA.

Av en eller annen rar grunn, merker jeg , dama og to andre kompiser kun noe søvn effekt av ON zma...av de jeg har prøvd.. Pf  sin og star nutrions anabolic zma... Null effekt.

Det er ikke så rart. ON ZMA har gode ingredienser og veldig bra dose, så om man har bruk for ZMA så vil man definitivt få effekt av den. Proteinfabrikken og Star Nutrition sine ZMA produkter bruker søppelingredienser.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
Sv: ZMA, ømme baller?
« #10 : 03. august 2012, 16:43 »
Honnør for bra poster begge tp Wink

Lurte på å få tatt en blodprøve for å sjekke testo, hadde vært greit å visst hvilke nivå jeg ligger på.
Er det bare å stikke til fastlegen å spørre om han kan ta blodprøve? Vil han gjøre det så lenge det ikke feiler deg noe? Hvor mye koster det i tilfelle?

Forresten noen som har erfaring med noe som heter Horny Goat Weed? >Cheesyhttp://www.iherb.com/Now-Foods-Horny-Goat-Weed-Extract-750-mg-90-Tablets/14524
Light Weights!

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: ZMA, ømme baller?
« #11 : 04. august 2012, 01:56 »
Honnør for bra poster begge tp Wink

Lurte på å få tatt en blodprøve for å sjekke testo, hadde vært greit å visst hvilke nivå jeg ligger på.
Er det bare å stikke til fastlegen å spørre om han kan ta blodprøve? Vil han gjøre det så lenge det ikke feiler deg noe? Hvor mye koster det i tilfelle?

Forresten noen som har erfaring med noe som heter Horny Goat Weed? >Cheesyhttp://www.iherb.com/Now-Foods-Horny-Goat-Weed-Extract-750-mg-90-Tablets/14524
Jeg har brukt horny goat weed. Kjøpte det i USA, men er usikker på om det funker da jeg er ganske horny fra før av

Utlogget Boz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • Light Weights!
Sv: ZMA, ømme baller?
« #12 : 04. august 2012, 13:58 »
Aha! Er vel kanskje verdt et forsøk.
Lurer på å bestille DAA også, siden det er realtivt rimelig og har fått gode skussmål på div forum ser jeg.
Light Weights!

EmyR

  • Gjest
Sv: ZMA, ømme baller?
« #13 : 04. august 2012, 14:35 »
Proteinfabrikken og Star Nutrition sine ZMA produkter bruker søppelingredienser.

Søppelingredienser som zink, magnesium og B6? Eller er det doseringen du tenker på?

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: ZMA, ømme baller?
« #14 : 04. august 2012, 15:01 »
Det er ikke så rart. ON ZMA har gode ingredienser og veldig bra dose, så om man har bruk for ZMA så vil man definitivt få effekt av den. Proteinfabrikken og Star Nutrition sine ZMA produkter bruker søppelingredienser.

Here we go again. Hadde jeg vært mod, hadde jeg utestengt deg for spredning av feilinformasjon.

Lyst til å begrunne, for en gangs skyld, hva du legger i ordet "søppelingredienser"?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!