Skrevet av Emne: Et par kjappe spørsmål om kreatin  (Lest 1526 ganger)

Utlogget Mantits

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Et par kjappe spørsmål om kreatin
« : 05. august 2012, 22:14 »
Hei, jeg har akkurat kjøpt meg kreatin og tenkte jeg skulle begynne på det i morgen, men jeg ser veldig mange som sier man skal blande ut kreatinet i lunkent vann, men vil det funke like bra i kokende vann eller f. eks grønn te? ser også at mange sier man skal ta 2 g 10 ganger om dagen i oppladningsfasen mens det på pakken står at jeg skal ta 5g 4 ganger om dagen. Hva er riktig?

Utlogget iliftthings

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Et par kjappe spørsmål om kreatin
« #1 : 05. august 2012, 22:41 »
når jeg gikk på creatine monohydrat så fulgte jeg bare det som sto i instruksene og blanda det i protein shakes'a/juice  Smiley
18år

Utlogget Chukken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Et par kjappe spørsmål om kreatin
« #2 : 06. august 2012, 18:41 »
Det som er riktig: Ta 5g hver dag. Bland kreatinet med hva du vil (det vil ha lik effekt uansett).
Oppladningsfasen (der du blander 2g kreatin 10 ganger daglig osv) er unødvendig.

Utlogget Bad

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • Vil bli stor!
Sv: Et par kjappe spørsmål om kreatin
« #3 : 11. august 2012, 01:09 »
Hei!

Fant dette på Gymgrossisten.no ang. koffein og kreatin.

"Unngå drikke som inneholder koffein i forbindelse med inntak av Kreatin Monohydrat."

Her er link til hvor det står. Står nederst på siden.
http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/creatine-monohydrate-storkp-2-kg

Kan være dette kun gjelder denne typen kreatin, men ville no at det skulle være sagt. Har også lest at syrer (appelsin juice, sitron osv.) Løser opp creatinet og at kroppen da ikke tar det opp som det skal. Husker ikke hvor jeg lsete dette, men google er din venn. Ellers følger jeg instruksene på boksen jeg har fra PF. Snart slutt på den og da er det over på Den jeg linket til over.

Hva med pauser? Hører noen sier man bør/MÅ ha pauser fra kreatin bruk, ellers vil kroppen slutte å produsere dette stoffet selv??
Vekt: 70kg
Høyde: 176

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Et par kjappe spørsmål om kreatin
« #4 : 11. august 2012, 01:47 »
jeg ser veldig mange som sier man skal blande ut kreatinet i lunkent vann, men vil det funke like bra i kokende vann eller f. eks grønn te? ser også at mange sier man skal ta 2 g 10 ganger om dagen i oppladningsfasen mens det på pakken står at jeg skal ta 5g 4 ganger om dagen. Hva er riktig?

Bland det i vanlig vann, temperaturen spiller ingen rolle så lenge du ikke overdriver kulde/varme, så kokende vann og veldige varme ting vet jeg ikke noe om har noe å si, men det er unødvendig å gamble med overdrevne temperaturer da det ofte har negativ effekt. Du kan også blande det i juice eller saft.

Drit i oppladningsfasen, det er unødvendig stress, resultatet blir det samme uansett. Ta 5g, når som helst på dagen, hver dag.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!