Skrevet av Emne: Fra RYP/5x5 til en X-splitt  (Lest 7958 ganger)

Utlogget Panserjohan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Fra RYP/5x5 til en X-splitt
« : 07. august 2012, 14:34 »
Jeg har trent RYP nå i over 2 år. En sannhet med modifikasjoner, da jeg også har kjørt to runder med 5x5 over 5 uker. Jeg må si jeg er fornøyd med både RYP og 5x5, og har oppnådd gode resultater med begge programmene. Kanskje spesielt med 5x5, men her dro jeg på meg et par skader, og byttet tilbake til RYP. Fikk b.la en strekk i ryggen som satte meg ut i nesten tre måneder. et sekund med feil teknikk på 150kg, og ryggen var fubar lenge. Både fysio og kiropraktor måtte til for å få orden på den. Nå trener jeg ikke mark, skyt meg, men er livredd etter det som skjedde.

Jeg startet som en litt kraftig kar på 98kg og 185cm på strømpelesten. Jeg hadde trent av og på i mange år før jeg strukturerte treningen for litt over to år siden, og var etter min mening sterk, men ikke markert på noen måte.
Startet med gode inngangsverdier på 1RM i alle øvelser, men heller veikt når det kom til 10RM+.

Etter endring i kosthold og strukturert trening, er jeg nå 87kg, og ser vesentlig bedre ut.  Grin
(btw 28 år)

Nok selvskryt, grunnen til at jeg skriver dette innlegget, er fordi jeg trenger en forandring. Jeg er litt lei av RYP og 5x5, og tenkte å bryne meg på en 3-splitt, evt 2 eller 4-splitt. Jeg hadde håpt noen hadde noen tips eller formeninger/anbefalinger når det kommer til program.
Det jeg ønsker å oppnå er større muskler, mer markert samt enda lavere fett-prosent.
(jada, kosthold + cardio er key for fettprosent, prøver så godt jeg kan)

Noen videre info dere trenger for å kunne peke meg i riktig rettning?

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Fra RYP/5x5 til en X-splitt
« #1 : 07. august 2012, 17:44 »
Kunne hjulpet deg hvis du hadde helsemessige målsetninger (styrke osv), du vil trene for å se bedre ut og trenger da kroppsbyggerprogram.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!