Skrevet av Emne: Fettforbrenning og muskelbygging. TIPS!  (Lest 3789 ganger)

Utlogget patrikfuraas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Fettforbrenning og muskelbygging. TIPS!
« : 08. august 2012, 15:18 »
Hei Smiley
Er en 16år gammel gutt på 85kg som har lyst å begynne og trene etter skoletid. Planen var å begynne med stebroren min på Flex i Harstad etter endt skoledag. Har fått noen tips fra han osv. Planen min til nå er å forbrenne mest mulig fett, men også øke muskelmasse på armer, bryst og rygg. Jeg lurer på om noen har gode tips til treningsplan, evnt hva som bør inntas av mat osv. Har hørt man også burde innta mye proteiner før trening, bla rent kyllingkjøtt. Noe mer som jeg burde ha med?

Takker for svar Smiley

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Fettforbrenning og muskelbygging. TIPS!
« #1 : 09. august 2012, 13:13 »
Proteiner burde du ta etter trening sammen med karb, men du må også har proteiner jevnt fordelt utover hele dagen. Spis 5-6 måltider om dagen. Ønsker du å forbenne fett må du legge inn kardiotrening i tillegg til vekttrening. Tren styrke feks 3 ganger:
Man: Bryst og triceps
Ons: Rygg og biceps
Fre: Skuldre og bein

Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget AndyL

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

Sv: Fettforbrenning og muskelbygging. TIPS!
« #2 : 09. august 2012, 13:53 »
Hei Smiley
Er en 16år gammel gutt på 85kg som har lyst å begynne og trene etter skoletid. Planen var å begynne med stebroren min på Flex i Harstad etter endt skoledag. Har fått noen tips fra han osv. Planen min til nå er å forbrenne mest mulig fett, men også øke muskelmasse på armer, bryst og rygg. Jeg lurer på om noen har gode tips til treningsplan, evnt hva som bør inntas av mat osv. Har hørt man også burde innta mye proteiner før trening, bla rent kyllingkjøtt. Noe mer som jeg burde ha med?

Takker for svar Smiley

Hvorfor ikke øke muskelmasse på bein?

Anbefaler en styrkeløft-program hovedsakelig bestående av basis-øvelser, slik som f.eks markløft, knebøy, benkpress, chins, dips, militærpress etc. Diverse isolasjonsøvelser kan være viktig for å støtte opp om disse hovedøvelsene. De to første er det ihvertfall viktig at du får inn hvis du har mulighet til det; men husk å terpe teknikk Smiley

Ellers så ville jeg generelt fokusert på et sunt kosthold bestående av mye proteiner. Men du må heller ikke glemme carbs (viktig under og etter trening) og gode fettsyrer.
Kosttilskudd bør ikke være et fokus til å begynne med.

Kondisjonsrettet trening i tillegg sier seg vel litt selv hvis fettforbrenning er et fokus

Lykke til!
Utstyrsfritt:

Knebøy: 125 kg
Markløft: 155kg
Benkpress u/stopp: 105kg
Benkpress m/stopp: 100kg

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120991.0

Utlogget gerrardo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

  • go hard or go home.
Sv: Fettforbrenning og muskelbygging. TIPS!
« #3 : 12. august 2012, 13:30 »
Hvis du er ute etter å bygge muskler og brenne fett, eller rettelse - få en bra trent kropp. Uten å måtte dele opp året i faser der du spiser som en bjørn for å bygge, og der du ligger i kcal underskudd og sulter deg ihjel for å miste fett! Ha en sunn kropp hele året! Sjekk ut health and fitness concept, av børge fagerli. Mannen vet hva han snakker om. Link http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/    Smiley

Utlogget patrikfuraas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Fettforbrenning og muskelbygging. TIPS!
« #4 : 06. september 2012, 22:44 »
Takker for innspill fra dere Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!