Skrevet av Emne: Sykling og spenst  (Lest 9059 ganger)

Utlogget Safloy94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sykling og spenst
« : 10. august 2012, 03:23 »
Hei, er godt i gang med spensttrening, og det er noe som bekymrer meg, nå til høsten begynner jeg på jobb, je har ikke lappen ennå, og buss går de ikke... så de eneste alternativet er å sykle nesten 2 mil hver dag.. Eg vet og har hørt at sykling ødelegger spensten, de seiger ut musklene å gjør utstrekkingen saktere å de irreterer virkelig meg! Eg satser høyt på spenst, hopper nå rundt 6m med tilløp, har trent i rundt en måned, og vil fortsette med de.. men syklingen er jeg redd vil ødelegge mye!

Hva bør jeg gjøre for å unngå å få dårligere spenst med og å sykle? trene spenst moderat etter jeg har syklet?

Så lurer jeg på om de kan være lurt å sykle mye, så kutte de ut å trå til med spensttrening, jeg veier ikke mer enn 66 kg, trenger gjerne mer muskler! vil dette tape seg??

Gutt 18

181cm 66kg

Takker for svar!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Sykling og spenst
« #1 : 10. august 2012, 03:33 »
Det er ikke noe å tenke for mye på. Det er ikke optimalt, men det er midlertidig(går jeg ut i fra).

Sørg for at du spiser mer så ikke syklingen fører til at du går ned i vekt, da dette nok vil være muskelmassen som du behøver for spenst.

Om du har trent i en måned er du langt i fra på et nivå hvor stor grad av spesialisering er nødvendig, så du burde kunne forbedre deg på tross av syklingen.

Utlogget hermok

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Sykling og spenst
« #2 : 10. august 2012, 13:04 »
Vil anta at de fleste friidrettrenere ville sagt syklinga du gjør er bare et pluss. Bygger grunnlag. Men det skrives at aerob aktivitet over 20 min påvirker hurtigheten.

Utlogget Safloy94

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Sykling og spenst
« #3 : 10. august 2012, 16:34 »
Takker for svar! Synes bare det var skummelt at de jeg har bygget opp av spenst bare går i waste, setter pris på svarene deres!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!