Skrevet av Emne: Har hatt vondt i skuldrene en stund, vet ikke hva som er feil  (Lest 3045 ganger)

Utlogget cagiva1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Hallo, har hatt vondt i skuldrene en stund nå, og har ikke trent bryst/skuldre ordentlig på en stund. Har trent det innimellom, men ikke tungt.
Det startet med at jeg fikk vondt i skuldrene da jeg kjørte benkpress, flyes og nedtrekk. Er ikke så veldig flink når det gjelder muskelnavn og div. sener osv. Selvfølgelig hadde jeg feil teknikk, noe som er grunnen til at jeg har blitt skadet. Men teknikken har jeg skjerpet og fått mye hjelp med, men har fortsatt vondt i skuldrene.

Har som sagt ikke trent skuldre og bryst så veldig mye de siste 4 mnd. Men jeg kjenner fortsatt at jeg har vondt i skuldrene når jeg kjører bryst og skuldre, og nedtrekk da. Det er ikke EKSTREMT vondt, men det er sånn at jeg ikke føler meg helt trygg når jeg kjører øvelsene, fordi jeg er redd for å bli skikkelig skadet. Smertene er som regel bare når jeg trener, også hender det at det knekker godt i skuldrene om kvelden og om morgenen når jeg står opp, gjør som regel ikke vondt, men høres ikke veldig bra ut.

Har trent rotatorcuff i det siste, og jeg får ikke vondt i skuldrene når jeg kjører rotatorcuff øvelser som feks facepulls.

Noen som vet hva som kan være galt? Klarer ikke helt å fastpeke akkuratt hvor jeg har vondt i skulderen. Jeg får ikke vondt om jeg tar på steder på skuldrene heller.

Er ikke den beste til å forklare, men håper det er godt nok. Smiley

Har ikke vært hos lege, kunne kanskje vært lurt. Men jeg kjenner det så vidt når jeg trener ting som går utover skuldrene. Så det burde jo ikke være så veldig alvorlig?

Evig takknemlig over alle svar! Cheesy

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Google infraspinatus.

Utlogget cagiva1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Google infraspinatus.
Takk! Det er veldig sannsynlig at det er der jeg er skadet, fordi jeg føler heletiden at jeg har en slags sliten følelse akkurat der. Hva pleier å være grunnen til at man skader den muskelen? Og hvordan rehabilitere det? Sad

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Takk! Det er veldig sannsynlig at det er der jeg er skadet, fordi jeg føler heletiden at jeg har en slags sliten følelse akkurat der. Hva pleier å være grunnen til at man skader den muskelen? Og hvordan rehabilitere det? Sad

Benkpress, pc-bruk, bilkøyring . Alle har triggerpunkt i infraspinatus. Eg vil anbefale eigenmassasje med tennisball/lacrosseball/sprettball eller noko lignande.

Finn dei verste punkta og masser over dei 6-12 ganger i ein retning og gjer dette 3-6 ganger om dagen. Du treng ikkje  bruke noko lang tid på dette. Det er andre måtar å gjere det på, men denne er enkel og har fungert for meg.

Du kjem sannsynlegvis til å oppleve smerter i forside skulder og arm når du masserar. Dette er heilt normalt og betyr at du treff der du skal.

Utlogget cagiva1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Var å trente litt rotatorcuff, og det er nok ikke infraspinatus som er skadet. Kjenner absolutt ingenting på baksiden av skulderne når jeg trener bakside. Vet ikke helt hva denne øvelsen heter, men trente den her: http://catalog.nucleusinc.com/imagescooked/9307W.jpg

Da fikk jeg ganske vondt i skulderen ved deltoid, føltes ut som sånn gnissing.. Vet du hva som mulig er feil da?  what

Har ikke vondt i skuldrene etter øvelsen, er kun når jeg utfører div. øvelser, men kjente det utrolig godt på akkuratt den nevnte øvelsen. Sad

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Var å trente litt rotatorcuff, og det er nok ikke infraspinatus som er skadet.


Det er ikkje sånn det funkar. Sjølv om infraspinatus har triggerpunkt, treng den ikkje å vere "ute av funksjon". Du har garantert nokon heftige triggerpunkt i den, uansett om den er hovedsyndaren eller ikkje. Gjer som eg har skrive, og eg er ganske sikker på at du vil merke ein form for betring ganske fort.

Vet ikke helt hva denne øvelsen heter, men trente den her: http://catalog.nucleusinc.com/imagescooked/9307W.jpg

Da fikk jeg ganske vondt i skulderen ved deltoid, føltes ut som sånn gnissing.. Vet du hva som mulig er feil da?  what

Har ikke vondt i skuldrene etter øvelsen, er kun når jeg utfører div. øvelser, men kjente det utrolig godt på akkuratt den nevnte øvelsen. Sad

Eg tippar du får vondt pga dårleg teknikk. Du må passe på at skuldrane er godt bak når du gjer denne øvelsen. Og kvifor gjer du den? Er den godt for noko?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!