Skrevet av Emne: Thaiboksing + 5x5, eller?  (Lest 3013 ganger)

Utlogget Petimeter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Thaiboksing + 5x5, eller?
« : 13. august 2012, 12:06 »
Jeg har trent 5x5 en stund før jeg nå nettopp begynte på thaiboksing, noe som er helt ufattelig morsomt! Jeg må innrømme at jeg fort kan bli hekta på thaiboksinga og kommer nok til å prioritere det fremover. Uansett har jeg lyst til å fortsette med baseløftene fordi jeg synes det er gøy + at jeg har blitt litt avhengig av dem for å føle meg vel:) Jeg vurderer derfor noe sånt som dette når kroppen har vent seg til kjøret:

Man: Thaiboksing
Ons: Thaiboksing
Tors: 5x5 - Knebøy, Skulderpress, Markløft, pull/chin-ups, planken
Lør: 5x5 - Knebøy, Benk, Pendlay Rows, Dips, planken

Foreløpig vil målet med dette være:

Markløft: 2 x kroppsvekt x 1x5 reps
Knebøy: 1,25 x kroppsvekt x 5x5 reps
Benk: 1 x kroppsvekt x 5x5 reps
Skulderpress: 60 kilo 5x5 reps
Pendlay Rows: 1 x kroppsvekt x 5x5 reps
(Jeg er 37 år, 185cm og veier ca 88 kilo)

Hvis jeg ikke skulle trent thaiboksing hadde jeg nok satt enda høyere styrkemål, men jeg føler dette er en slags basis jeg kunne vært fornøyd med. Min største svakhet i forhold til thaiboksinga er uansett kjernemuskulaturen min og kondisen, som jeg burde trene i tillegg. Spørsmålet mitt er om jeg burde benyttet meg av et annet opplegg enn 5x5? Noe mere eksplosivt? Eventuelt kjørt en eksplosiv og en tung dag? Litt i villrede nå;)

Gå til:  

Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.