Skrevet av Emne: Frustrert! Må gjøre noe feil.  (Lest 2690 ganger)

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Frustrert! Må gjøre noe feil.
« : 13. august 2012, 12:29 »
Hey folks. Er ny her så ikke vær cocky ^^'

Er 18 år, ca 180 høy og veier ca 67 kg. Jeg er markert, sterk og i generelt god form.

Jeg løper 3 ganger i uken, en rolig runde før frokost og trener styrke 5 ganger. Noen ganger kjører jeg på med styrke alle 7 dagene også, men en minimum 5 ganger.

Uansett, over til der jeg sliter.
Var overvektig før, når jeg var ca 15 år. Så strakk jeg meg og ble tynn.
Men la på meg en del ifra når jeg var 16 år til jeg ble 17 der jeg ikke trente og spiste mye dritt.

Dette resulterte i et fint lag med sideflesk som absolutt ikke vil forsvinne. Har en synlig 6-pack (kommer an på hvor mye jeg har spist) og er generelt markert men sideflesket passer rett og slett ikke inn. Det ville ikke gå vekk og jeg ser tynn-feit ut.
Dette irriterer meg grenseløst og jeg lurer på om noen av dere her har noen tips på hva jeg kan gjøre om på opplegget mitt.

Forbrenner fett overalt på kroppen ellers som en gud, om jeg legger på meg 1 kg på magen så får jeg det bort på en uke med løping og kosthold.
Dette er hvordan jeg spiser og trener per dags dato:

Frokost kl 07:15 : 100 gram havregryn og 100 gram skummet melk.

Lunsj : 150 gram kylling og litt nøtter fordelt utover dagen ( spiser litt kl 10, og litt rundt sånn 14:00 tiden)

Middag etter trening, ca kl 18:30 : 150 gram kylling ( litt pasta eller grønnsaker / salat )

Mellom måltid i 20:00-tiden: en boks med tunfisk og et par knekkebrød.

Kveldsmat: En dose proteinshake - Proteinfabrikken NightCharge.

Har ikke regnet ut her mengder mat osv, men prøver å gi ett sånn halveis innblikk på hva jeg spsier - og det er generelt sunt. Ligger vel på en 1800-2100 iløpet av dagen (regna på det før).

Ved siden av dette så trener jeg som sagt hver dag. Løper en halvtimes tid før frokost mandag, onsdag og fredag. Og trener ca 1-2 timer styrke hver dag. Tung styrke, 6-8 reps / 4 set.

Treningsopplegg styrke:
Mandag: Bryst / Triceps
Tirsdag: Rygg / Biceps
Onsdag: Skuldre/Ben
Torsdag: Armer
Fredag: Bryst og litt rygg. Varierer litt.

Poenget mitt er at jeg spiser generelt sunt, drikker nesten aldri alkohol og det ligger IKKE i at jeg er lat for det er jeg absolutt ikke. Må gjøre noe feil når det kommer til spising osv. Bor alene og er 18 år så det er ikke så veldig lett.

Uansett, jeg har en ide. Og jeg lurer på om dere har noe mening på dette.
Jeg tenker å kutte ut havregrynen om morgenen ( det en ca 470 ckal med 100 gram havregryn og 100 g melk ) og bytte den ut med en proteinshake + en banan på de dagene jeg løper om morgenen, for å kun hive i meg en proteinshake på de dagene jeg ikke løper.

Fettet på sidene sitter jævlig godt tydeligvis, men har trent nå i flere måneder uten at det har rørt seg en milimeter.
Hva bør jeg ligge på per dag ca av kaloriinntak for å få bort dette tror dere?
Det er sykt frustrerende men trening er livet mitt, jeg elsker å trene og når jeg har satt meg et mål gir jeg meg ikke før jeg har nådd det.


Hvis du har kommet deg ned hit så takker jeg for at du tok deg tid, og jeg blir enda mer takknemlig om du tar deg tid til å svare om du har noe fornuftig på hjertet  Cool

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #1 : 13. august 2012, 13:21 »
Du må gå opp i vekt og øke muskelmassen din! Mer slanking hjelper ikke! Mer muskler gjør sideflesket mindre synlig. Kutt ned på jogginga og tren styrke. Øk matinntaket gradvis uten å legge på deg for fort, da unngår du å bli tykk.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #2 : 13. august 2012, 14:06 »
Takker for svar  Grin

Ja jeg veit ikke. Kroppen min er bare rar egentlig, og det er ikke bare litt sideflesk. Det er alt for mye, skjønner ikke hvordan det er mulig engang. Passer ikke inn noe sted på kroppen min.

Ja, kan vel prøve på dette for nå kommer jo vinteren så vil vel ikke være noe problem sånn sett.
Men tror du det kan være en ide å gjøre det jeg sa, dvs. ligge på en ca 1700 om dagen i en 3 uker for å så begynne å bygge. Bare for å se om noe av det faktisk forsvinner?

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #3 : 13. august 2012, 15:11 »
skal ikke se bort i fra at siden du er litt skrinn, at det ikke er så mye flesk, men mere at "oblique"- ene stikker ut over hoftene. For all del, ikke tren hardt mage på sånn maskin man vrir seg fra side til side... en kompis av meg lasset på der, fordi han trodde han trente serratus, men han hadde på så mye vekt at han også trente de andre. resultatet var selv med sikkert 6% kroppsfett... klumper der som så ut som "lovehandles".

Jeg hadde også det problemet, da jeg var tynn og deffa som 18 åring... men når du får alt annet større, blir det borte..

Bilder hadde vært tingen..

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #4 : 13. august 2012, 15:19 »
Du må gå opp i vekt og øke muskelmassen din! Mer slanking hjelper ikke! Mer muskler gjør sideflesket mindre synlig. Kutt ned på jogginga og tren styrke. Øk matinntaket gradvis uten å legge på deg for fort, da unngår du å bli tykk.

Støtter meg til denne jeg... (Håper ikke du allerede har bestemt for å gå ennå lavere ned i kcal)

Så rart det enn kan høres ut er det mulig at feilen du gjør er å ligge altfor lavt i kcal inntak. Roughly anslag for en med ditt aktivitetsnivå, alder og vekt er ca 3000 kcal om dagen. og du ligger allerede rimelig lavt slik at å gå ned til 1700 kcal, så vil du komme under BMR nivået ditt. Altså hva kroppen din trenger av næring dersom du ligger i koma!!!

Kroppen er ekstremt tilpasningsdyktig og velger ofte å holde på fettreserver dersom den merker at den ikke får nok gjennom kosten. Det første den da vil beskytte er de vitale organene i mageregionen.

DERFOR:
1. Øk kcal inntaket litt etter litt opp mot vedlikehold på ca 3000 kcal.
2. Ta en oppkarbingsdag en gang i uken i samme periode. Da med lavt fett inntak og HØYT karbinntak.
3. Dersom muskelvekten er det viktigste for deg så trapp ned på langturer med jogging og kjør heller HIIT/TABATA for å vedlikeholde kondisjonen.

Uansett lykke til.


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #5 : 13. august 2012, 15:50 »
Jeg forstår ikke besettelsen til dagens unge som på død og liv skal ha six-pack...? Folk som er tynne fra før slanker seg halvt i hjel for å få frem magerutene, og til hvilken nytte, kanskje får man vist frem vidunderet 5 ganger i løpet av sommeren på tøyenbadet?

Skal du trene for utseendet sin del så sats heller på overkropp! Ingenting slår et par bra armer (som kan vises frem HVER dag året rundt). Selvsagt bør du også trene resten av kroppen... Så å si alle trener for å se attraktiv ut og da er cost/benefit med six pack veldig lav.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #6 : 13. august 2012, 15:50 »
Takker for svar!
Ja, jeg får bare ikke mattestykket til å gå opp, og derfor er det så kjipt hvis jeg kjører med med overskudd og legger på meg fett. Det er virkelig ikke rom for mer flesk på siden, og det irriterer meg grovt. Skikkelig lovehandles Tongue Og reste og markert og ordentlig..

Men jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder når jeg kommer hjem så kanskje det er til litt hjelp.
Det eneste som irriterer meg at fett andre steder forbrenner jeg uten problem, og jeg FØLER ihvertfall at hvis jeg hiver i meg litt mye mat et par dager på rad så legger jeg på meg rundt magen.

Det kan ha noe med at jeg har hvert ganske overvektig før ( veide rundt 80 kg og var vel en 1,65 høy ) og at kroppen rett og slett ikke vil gi slipp på håndtakene som har kommet sakte men sikkert.

Men skal ikke gi opp, har allerede kommet så langt og det eneste som mangler er å få bort de på sidene. Synd punkforbrenning ikke går..

Men ihvertfall, det dere foreslår er at jeg kjører på med økning av matinntak sakte men sikkert til en ca 3000 kombinert med tung styrke hver dag?
Hva med kardio, går det greit med en rolig joggetur/kjapp gange en 3 ganger i uken før frokost? Har hørt at dette går rett på fettet. Og det gjør det jo, alt fettet utenom det jeg vil ha bort..grr  woot

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #7 : 13. august 2012, 15:53 »
Det er virkelig ikke six-packen jeg absolutt skal ha. Det er prinsippet i det hele. Jeg elsker å trene, og jeg er viljesterk som faen ( om ikke dette ble for mye skryt, hehe ) Og jeg har blitt helt betatt av akkurat dette.
Jeg ser andre med større mage, og det skulle jeg gjerne hatt så lenge det hadde sett likt ut med sideflesket..
Men det ser seriøst helt på trynet ut og ha en trent, markert kropp alle steder utenom på sidene. Det er så ille at om jeg har en litt trang bokser så henger de utenfor. Skulle nesten tro jeg hadde operert bort 70kg ifra magen og ikke der.  what

Det ødelegger også mye av selvtilgitten. Spesielt når folk veit jeg trener såpass mye og ser noe annet en de forventer, for å si det sånn..

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #8 : 14. august 2012, 14:14 »
Her er et par bilder..
What to do

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #9 : 14. august 2012, 16:45 »
Det der er knapt nok synlig! Du har et bra grunnlag for å bygge en bra kropp. Ikke heng deg opp i sideflesket nå, konsentrer deg heller om å trene opp resten av kroppen
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #10 : 14. august 2012, 19:58 »
Hehe, ja jeg får vel det  Smile
Takker for svar.

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #11 : 14. august 2012, 20:44 »
Anoreksi?
Neida, i bildet bakfra/siden ser jeg hva du mener, men seriøst, det er veldig lite og ingen, verken damer eller gutter, kommer til å legge merke til det med mindre du du starter en forumstråd om det...
Bygg litt muskler nå, og tenk på sideflesket når du skal stille i fitness.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #12 : 15. august 2012, 08:26 »
Skulle jo nesten tro det. Men nei, har nok ikke det Tongue
Men har holdt på med å prøve å få bort akkurat det for lenge nå, så dere har nok rett.
Får kjøre på med litt overskudd å trene mer styrke.

Greit å få en tilbakemeld på det ifra andre folk som trener. Gidder ikke dra ned gensern til en fyr på gata:
KA DU TRU? DEFF ELLER BULK?

xD

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #13 : 21. august 2012, 16:46 »
Her er et par bilder..
What to do

eneste du trenger er mer rompe og mer muskler. Så er det der helt normalt. hadde ikke reagert om jeg hadde sett det.

markløft, knebøy, benkpress, chins, roing.. + div.

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Frustrert! Må gjøre noe feil.
« #14 : 21. august 2012, 16:47 »
Ikke kjør deff eller bulk.

bare tren og spis sunt, fokuser på å få i deg nok proteiner og nok mat til å øke i styrke. Har selv aldri bulket, kun et par mnder av gangen. Mye bedre å ha jevn fremgang, og aldri trenge å deffe, eller bulke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!