Skrevet av Emne: Underskudd eller overskudd? SIDEFLESK!  (Lest 1320 ganger)

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Underskudd eller overskudd? SIDEFLESK!
« : 14. august 2012, 13:10 »
Hei igjen !  Grin

Okei, hadde et tidligere innlegg her da jeg hadde noen spørsmål hva jeg kunne gjøre for å få bort de beryktede ''lovehandles''.

For de som ikke leste det så er jeg 18 år, veier 67 kg og er ca 1,78 høy.
Trener hver eneste dag, styrke 5 ganger i uken og kardio 3 (før frokost), har også gjort dette en stund uten noe fremgang på sidene.

Som sagt er jeg markert og veltrent, løper fint 2 timer i høyt tempo og kan trene effektiv styrke i 2 timer uten problem. Alikevel har jeg ''lovehandles'' som absolutt sitter der skutt fast med bolter.  Og de henger utenfor boksern, ser ikke bra ut!

Ihvertfall så er det fler som anbefalte styrke og overskudd for å få et grunnlag for å så deffe litt, men treneren på mitt lokale treningssenter sier motsatt så jeg er litt forvirret. Betalte kr 500 for en privat time.

Det jeg har kommet frem til er at siden vinteren kommer og det ikke er noe ''stress'' så skal jeg prøve å ''bulke'' litt. Satser på 2 mnd'r i første omgang der jeg tar bilder og veier meg en gang i uken for å se fremgang/nedgang(? :O ).

Så jeg ba treneren min lage en diett til meg. Jeg spurte han simpelt: Jeg vil ha bort sideflesket, og trenger en diett til dette. Vil ha '' v formen ''
Skuldre osv er på plass, eneste som ødelegger min v form er som sagt sideflesket..
Uansett så lagde han følgende diett til meg, selvfølgelig kombinert med trening.

Tung styrke 5 ganger i uken kombinert med kondisjon 3 ganger i uken.


Frokost:
100g havregryn - 375 kcal
100g skummet melk - 33 kcal

totalt: 436 kcal

Mellommåltid: 2 kokte egg / 50g skinke

totalt: 345 kcal

Lunsj:
150g kylling  158 kcal
300g grønnsaker 90 kcal
50g mager kesam 38 kcal

Totalt: 286 kcal

Mellommåltid:
200g cottage cheese - 193 kcal
30g mandler - 186 kcal

Totalt: 379 kcal

MIDDAG:

200g torsk - 120 kcal
300g grønnsaker - 90 kcal
300g Pasta/Ris (fullkorn) 297 kcal

KVELDS:

20g mandler - 124 kcal
2 knekkebrød - 100 kcal
30g magerost - 46 kcal
30g kokt skinke - 31 kcal

Totalt: 301 Kcal


TOTALT: 2114-2437 kcal
Hva synes dere om det her? Jeg synes selv det ser litt mye ut. Veit at sideflesket sitter noe jævlig og skal mye til for å få det bort.

Hva tror dere om hvis jeg f.eks dropper havregrynen om morgenen og bytter det ut med en proteinshake med f.eks en banan til?

Er veldig i tvil, for om dette funker skal jeg gå for det. hvis det usikkert så kjører jeg på med styrke..Kan bare ikke skjønne at styrke / overskudd skal gjøre mine lovehandles noe mindre..

Takk for meg  Cool


Her er et par bilder, så forstår dere godt hva jeg vil ha bort.
Har ikke tatt med flexing av armer osv osv, men der er jeg storfornøyd

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Underskudd eller overskudd? SIDEFLESK!
« #1 : 16. august 2012, 09:13 »
36 kcal / kg kroppsvikt vill nog inte jag kalla för väldigt mycket.
Själv ligger jag på 44-46 kcal / kg kroppsvikt på bulk så du har en del att gå på där tror jag, om du nu bestämt dig för att bulka.
Vill nog säga att 2 mnd är lite kort tid för att bulka. Ville nog hellre sätta mig ett mål på 6 mnd, minst.

Droppa inte havregrynen, och för guds skull... Inte ersätt mat med att proteinshake! Suppleera!
Ingenting kommer gratis över natten, på en vecka eller en månad.
Du måste ha tålamod och förstå att ting tar tid! Kör den matplanen du fått en stund framöver nu och stå på! Om 4-6 mnd vill du nog börja komma dit du vill :-)
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget bjorge1337

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: Underskudd eller overskudd? SIDEFLESK!
« #2 : 16. august 2012, 14:31 »
Takker for svar Smiley

Har vel ikke tenkt til å ''bulke'' - for ettersom jeg har forstått det er vel det å legge på seg både fett og muskler. Jeg vil da kun legge på meg muskler, så tenker en rolig oppgang opp til jeg ender på 3000-3100 kcal kan være tingen.

Men tenker å starte her.
Neida, jeg er tålmodig, for nå skal jeg jo prøve ut noe nytt.
Har bare blitt litt utålmodig for har prøvd å få bort dette ''sideflesket'' i kanskje ett år nå uten noe resultat.

Har som sagt ligget langt under det jeg burde.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!