Skrevet av Emne: Grepstyrke markløft  (Lest 7371 ganger)

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Grepstyrke markløft
« : 20. oktober 2014, 15:56 »
Jeg har trent markløft i mange år nå, men det siste året har jeg hele tiden blitt påminnet om att det er greps styrken som holder igjen fremgangen.

Jeg har pratet med mange habile marløftere i verdensklasse og lest utrolig mye om emnet, men begynner å bli litt rastløs:)

Dette er hva jeg har prøvd samt jobbet med:

1.Tøye deaktivere triggerpunkter underarm biceps/triceps.
2.Overhåndsgrep på øvelser som, strakmark og markløft med negatives. (vanlig mark/halvmark også med mixed grip selvsagt) Samt låsegrep.
3.Statisk hold også med tykkere stang.
4.Hold med vektskive, jobber meg nedover til skiven henger bare i fingertuppene.
5.Grippers.
6.Chins
7.Styrket overside av underarm.

På neste treningsprogram tenkte jeg å prøve en del farmers walk.

Det skal sies att det hjelper en del med behandling av underarm triceps/biceps, og jeg får veldig fort melkesyre i underarmene. Så muligens det er litt trangt til muskelaturen i underamene.

All tips og efaringer taes godt imot:)
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Grepstyrke markløft
« #1 : 20. oktober 2014, 17:00 »
Chins eller (vertikale) rack chins med overhåndsgrep fungerer bra for å øke styrken i wrist extensors. Man må finne grepsvidden der effekten er størst. Medium bredt eller kanskje litt smalere tar godt. Har man for bredt grep så blir det mer som hammercurl. Man kan prøve å kombinere det med tjukkere grep. Har ikke prøvd det med den øvelsen men det tar godt med tjukt grep i enarms roing.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!