Skrevet av Emne: Kampsport + styrketrening 3xuka for mye?  (Lest 8752 ganger)

Utlogget xrayman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Kampsport + styrketrening 3xuka for mye?
« : 21. august 2012, 16:37 »
Har trent styrketrening 3 ganger i uka ganske lenge nå (billstarr 5x5 madcow intermediate) som baserer seg på et 5x5 program hvor jeg har mye fokus på baseøvelser.

Selv om jeg trener 3 ganger i uka, føler jeg at jeg har mer å gå på. Jeg har lyst til å begynne å trene kampsport igjen som også har mye styrketrening i seg. Blir det for mye for kroppen å trene styrke 3 ganger i uka, i tillegg til å begynne me kampsport 2-3ganger i uka? Vil kampsorten ødelegge mye av fremgangen min i styrkerommet?

I utgangspunktet har jeg lært at kroppen trenger en hviledag mellom hver styrkeøkt, men så har jeg også lagt merke til en del som trener både 2 og 3splitsprogrammer slik at man kan trene styrke omtrent hver dag. Derfor er jeg veldi usikker på om jeg kan bare fortsette slik som jeg gjør med styrketreningen min og i tillegg legge til 2-3 økter i uka med kampsport? what

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Kampsport + styrketrening 3xuka for mye?
« #1 : 21. august 2012, 16:49 »
du vil selv kjenne om det blir for mye. og ja kampsport treninga vil gi deg mindre overskudd til å bli sterkere.. men vil gi deg bedre kondisjon, core muskelatur, smidighet, coordinasjon osv.

Så det får bli ditt valg.

for meg var 2 styrkeøkter i uka nok, bare du kjører intensive økter med tunge baseøvelser.

Utlogget xrayman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Kampsport + styrketrening 3xuka for mye?
« #2 : 21. august 2012, 16:59 »
hmm.. takk Smiley tror jeg blir nødt til å prøve meg frem Wink

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Kampsport + styrketrening 3xuka for mye?
« #3 : 06. august 2013, 12:10 »
Mannen min trener MMA 7 dager i uka og styrke 2 ganger i uka. Men hans fokus er jo kamsport og styrken er for å bli enda sterkere uten at bygging er i fokus da han må holde en viss vekt. Men de gutta som han trener med og han selv er super muskuløse og rippet selv om hovedfokuset er kamsport da det krever mye styrke å drive med MMA.

Så kommer vel egentlig an på hva du er ute etter? Bodybuilder kropp eller muskuløs atletisk kropp.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!