Skrevet av Emne: Ny livsstil  (Lest 18077 ganger)

Utlogget danyper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Ny livsstil
« #75 : 23. mai 2013, 10:16 »
Spor

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Ny livsstil
« #76 : 23. mai 2013, 13:59 »
Knebøy blir det masse av, desverre ikke med markløft. Den hovedsaklige grunnen for det er at jeg har en skade i ryggen min, og markløft er en øvelse hvor
Jeg ikke helt mestrer teknikken. Og med det tør jeg heller ikke å ta i bruk denne øvelsen!

Riktig riktig, men da er det jo bare å kjøre på med lette vekter, få litt hjelp av en som kan det, se masse youtube videoer om hvordan du skal gjøre det, og vips så marker du mer enn han tynne kondisgutten som nettopp kom inn på senteret! Om du aldri marker, lærer du deg heller aldri teknikken Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget HenrikK

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Ny livsstil
« #77 : 23. mai 2013, 14:08 »
Spor.

Utlogget DTP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Ny livsstil
« #78 : 23. mai 2013, 14:26 »
 Smiley Spor
Pain is Temporary, Pride is Forever

Utlogget Suppemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 414
  • Honnør: 327
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 414

Sv: Ny livsstil
« #79 : 23. mai 2013, 17:51 »
Er nok ikke han det er bilde av i avtaren.

Hva mener du? Han tar jo 100 i benk.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ny livsstil
« #80 : 24. mai 2013, 09:13 »
Riktig riktig, men da er det jo bare å kjøre på med lette vekter, få litt hjelp av en som kan det, se masse youtube videoer om hvordan du skal gjøre det, og vips så marker du mer enn han tynne kondisgutten som nettopp kom inn på senteret! Om du aldri marker, lærer du deg heller aldri teknikken Wink

Vær så snill å ikke start med dette her. Markløft er en fin-fin øvelse men laaaaangt fra noe "must" for å bygge muskler, bli slankere, sterkere i ryggen eller noe som helst annet. Har selv ryggskade og kan ikke kjøre mark, og selv lette vekter kan gjøre vondt verre da det ofte er bevegelsen - ikke belastningen - som avgjør. At hun i så ung alder har lært sin egen kropp å kjenne og allerede nå vet hvilke øvelser som fungerer bra og ikke er fantastisk bra - mon tro om jeg selv hadde unngått alle mine skader om ikke alle som var eldre proklamerte at det nesten var nyttesløst å trene med mindre programmet var basert på benkpress, knebøy og markløft. Man kan fint bytte ut disse tre med dips, beinpress og chins, for å nevne noe.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Ny livsstil
« #81 : 24. mai 2013, 13:17 »
Vær så snill å ikke start med dette her. Markløft er en fin-fin øvelse men laaaaangt fra noe "must" for å bygge muskler, bli slankere, sterkere i ryggen eller noe som helst annet. Har selv ryggskade og kan ikke kjøre mark, og selv lette vekter kan gjøre vondt verre da det ofte er bevegelsen - ikke belastningen - som avgjør. At hun i så ung alder har lært sin egen kropp å kjenne og allerede nå vet hvilke øvelser som fungerer bra og ikke er fantastisk bra - mon tro om jeg selv hadde unngått alle mine skader om ikke alle som var eldre proklamerte at det nesten var nyttesløst å trene med mindre programmet var basert på benkpress, knebøy og markløft. Man kan fint bytte ut disse tre med dips, beinpress og chins, for å nevne noe.

Hun skrev at hun ikke ville kjøre mark p.g.a. at hun ikke var flink nok TEKNISK. Hvordan blir man da flink teknisk? Hvertfall ikke av å kjøre dips, beinpress og chins. Ja hun sa hun hadde en skade i ryggen, men mange har skadet ryggen før også men kommet sterkere tilbake. Husk at det ikke er 300kg i mark vi snakker om her, Fleksnes. Hun kjører knebøy, som er bra, da vil jeg ikke tro at den skaden påvirker treningen hennes så alt for mye pr dags dato. Ja det finnes bra substitutter for disse øvelsene, og nei de er ikke et must, men knebøy og markløft er kongeøvelsene når det kommer til å bygge masse, samt bli sterkere (Nevner ikke benkpress her for at det ikke er et problem).
En annen ting, hva ser du på mest funksjonelt i hverdagen, markløft eller chins? Knebøy eller beinpress?
Og hva er ikke bedre enn å både kunne kjøre chins OG markløft?
Det å sammenligne chins med markløft er det samme som at du skal prøve å bytte 20kroner i kronestykker mot en 100 lapp.

Takk.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Henrichsen95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 24

  • - "We’re all born small and weak. We all grow old
Sv: Ny livsstil
« #82 : 24. mai 2013, 13:36 »
Nå må jeg få lagt til som jeg kanskje skulle nevnt tidligere at grunnen til at jeg ikke mestrer teknikken er grunnet smerten jeg får i ryggen av bevegelsen.. Og med det tar jeg det ikke, så jeg ikke påfører ryggen mer skade. Så må jeg bare få sagt at hvor mye min rygg er en plage for treningen min er der kun jeg og ingen andre som vet, så og utale seg der ser litt feil ut for min del. Knebøy og markløft er to forskjellige øvelser og som de fleste vet har ryggen to ganske forskjellige "plasser" på disse øvelsene. Så dog jeg klarer knebøy legger ikke det vekt for at markløft skal gå uten problemer!

Tenker ikke å starte en diskusjon på dette, i og med at der kun er jeg som vet omfanget av min skade og ikke, og ut i fra det får veiledning av min lege på hva som lar seg gjøre. En skade i ryggen betyr ikke HELE men ofte et spesifikt punkt. Jeg gir meg med det :-)
- "You have to do what others don't to achieve what others won't."

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ny livsstil
« #83 : 24. mai 2013, 13:46 »
Hun skrev at hun ikke ville kjøre mark p.g.a. at hun ikke var flink nok TEKNISK. Hvordan blir man da flink teknisk?Og hva er ikke bedre enn å både kunne kjøre chins OG markløft?
Det å sammenligne chins med markløft er det samme som at du skal prøve å bytte 20kroner i kronestykker mot en 100 lapp.

Takk.

Hun skrev at hun fikk vondt for det første. For det andre sammenlignet jeg ingenting. For det tredje heter det "å veksle" man "bytter" ikke penger.

Og værsågod, forresten.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Ny livsstil
« #84 : 24. mai 2013, 13:48 »
Nå må jeg få lagt til som jeg kanskje skulle nevnt tidligere at grunnen til at jeg ikke mestrer teknikken er grunnet smerten jeg får i ryggen av bevegelsen.. Og med det tar jeg det ikke, så jeg ikke påfører ryggen mer skade. Så må jeg bare få sagt at hvor mye min rygg er en plage for treningen min er der kun jeg og ingen andre som vet, så og utale seg der ser litt feil ut for min del.

Riktig, jeg tolket det slik at du ikke turte å kjøre mark p.g.a. at du ikke mestret teknikken og at skaden ikke var det helt store problemet akkurat nå.

Knebøy og markløft er to forskjellige øvelser og som de fleste vet har ryggen to ganske forskjellige "plasser" på disse øvelsene. Så dog jeg klarer knebøy legger ikke det vekt for at markløft skal gå uten problemer!

Joda forstår hva du mener, men begge øvelser belaster ryggen veldig mye.

Tenker ikke å starte en diskusjon på dette, i og med at der kun er jeg som vet omfanget av min skade og ikke, og ut i fra det får veiledning av min lege på hva som lar seg gjøre. En skade i ryggen betyr ikke HELE men ofte et spesifikt punkt. Jeg gir meg med det :-)

Hadde heller ingen intensjon om å starte noen diskusjon.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Henrichsen95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 24

  • - "We’re all born small and weak. We all grow old
Sv: Ny livsstil
« #85 : 24. mai 2013, 13:49 »
Da er vi alle enig!
- "You have to do what others don't to achieve what others won't."

Utlogget Henrichsen95

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 24

  • - "We’re all born small and weak. We all grow old
Sv: Ny livsstil
« #86 : 04. juni 2013, 14:17 »
ny dag, nye muligheter.. Utnytter folk det fine været til å trene noe ute? Jeg har i hvert fall løpt i dag og i morgen blir det en liten tur! Ellers er alt som det skal, vurderer å begynne med et litt strengere kosthold enn det jeg tar i bruk nå.. så om noen har forslag til det som ikke er ALT for tøffe, men som fører til fine resultater gi meg en heads up!

- "You have to do what others don't to achieve what others won't."

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Ny livsstil
« #87 : 04. juni 2013, 14:27 »
Nice form  Smiley
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget thoslags

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Ny livsstil
« #88 : 04. juni 2013, 17:08 »
Må berre kommentere at du ligner på en yngre versjon av Angelina Jolie:P
Med bedre form vel og merke:)

Utlogget solvpilen79

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Ny livsstil
« #89 : 04. juni 2013, 22:17 »
Nice face  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!