Skrevet av Emne: Hvor mye kan kroppen ta opp av proteiner?  (Lest 1956 ganger)

Utlogget einz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Hvor mye kan kroppen ta opp av proteiner?
« : 01. september 2012, 11:26 »
Svaret på dette spørsmålet forandrer seg konstant hele tia, så vet ikke hva fasiten på dette er...


 Noen som vet hvor mye proteiner en kan ta opp på en gang?
 Varierer det om jeg har treningsdag eller treningsfri?

 Så mye surr rundt dette  Embarrassed

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvor mye kan kroppen ta opp av proteiner?
« #1 : 01. september 2012, 12:38 »
Svaret på dette spørsmålet har aldri forandret seg og er egentlig utrolig enkelt å forholde seg til.

Du kan, i et gitt måltid, ta opp nøyaktig så mye protein som kroppen din finner det for godt å ta opp, og det finnes absolutt ingenting du kan gjøre for å bevisst påvirke nøyaktig hvor mye det blir, enten det blir 90% eller 95%, så er du nesten nødt til å finne en måte å leve med uvistheten.

Måten jeg gjør det på er å aldri tenke over det, ever

( Om du ikke visste det fra før så kan du spise så mye protein du vil på en gang, kroppen vil ikke ta opp mer eller mindre basert på hvor mye du inntar på en gang )
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

EmyR

  • Gjest
Sv: Hvor mye kan kroppen ta opp av proteiner?
« #2 : 01. september 2012, 12:56 »
^ this

Men tipper han tenkte antall gram. Altså myten om å fordele proteiner utover dagen, fordi kroppen ikke kan ta opp eksempelvis 80g i ett måltid. Det er feil. Det er ingen grense for hvor mange g proteiner du kan ha i et måltid og spise det - spiser du 500g kylling er det ikke noe problem. Blir akkurat samme som om du skulle delt det opp i 2 måltider - bare at det er mer styr med 2 måltider.

Utlogget StorePål

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Hvor mye kan kroppen ta opp av proteiner?
« #3 : 04. september 2012, 20:11 »
Sannheter med modifikasjoner som er postet ovenfor. Øker man kcal inntaket drastisk til ekstremeverdier (20 000+ om dagen), hvor en overveldende majoritet av dette er proteiner vil ikke kroppen klare å ta opp næringen og den vil passere gjennom kroppen ufordøyd. Gjelder forsåvidt alle andre makronutrienter og (fett, karbohydrater). Skulle du derimot følge dette inntaket over tid vil kroppen tilpasse seg og klare å ta opp slike mengder, og du må gjøre ekstreme hopp igjen for å få lignende effekter.

Utlogget Bjorheim93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 571
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 571

Gymmen Treningssenter, Nærbø

Knebøy:          220kg (29.10.14)
Benkpress:      145kg (06.11.14)
Markløft:         320kg (09.10.22)

Treningslogg:
www.minlogg.cow.no
Youtube konto:
http://www.youtube.com/user/bjorheim1993/videos

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Hvor mye kan kroppen ta opp av proteiner?
« #5 : 05. september 2012, 13:26 »

bror da, rykende fersk forskning (originalt publisert i 1993 men vi reposter artikkelen nå i 2012) viser at du må innta minst 48.52g whey protein ISOLAT (bruker du konsentrat for under 500 kr kiloen så får du AIDS og mister alle musklene dine) i tilleg til 32.89g kasein michellar isolat 999 extreme innen 21 sekunder etter siste sett er gjennomført ellers vil du bare få 99.99% av resultatene du ville fått med mine utdaterte kostholdsanbefalinger.

viktig også at du inntar kasein ved leggetid ellers går du katabol om natten, husk at før vi fant ut at du må innta 300g cottage cheese, 5 dl Tine Styrk og 5 scoops Børges extreme casein så eksisterte det ikke muskuløse mennesker på jorda, at det finnes 9000 argumenter som motbeviser alt jeg nettopp sa er ikke så viktig, all infoen jeg noen gang kommer til å trenge om kosthold og kosttilskudd står nemlig på baksiden av en Muscletech bøtte jeg har stående her
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!