Skrevet av Emne: Mistet gnist og motivasjon fullstendig!  (Lest 4153 ganger)

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Mistet gnist og motivasjon fullstendig!
« : 09. september 2012, 12:33 »
Har trent i snart over 4 år, å føler jeg får fått noe resultater, men langt fra det, det kunne vært.
For første gang så har motivasjonen truffet bunnen, å jeg lurer fryktlig på hva jeg skal gjøre, å hva andre gjør i dette tilfelle.
For det første, er det vanskelig å holde ett streit kosthold 24/4 , med lite penger, utgifter som skal betales hver mnd, bil som trenger driv stoff osv.
Føler det koster for mye å drive med kosthold og trening så vurderer nesten å bare slutte. Noe jeg synes er litt velmodig i og med jeg alltid har likt å trene og holde meg i form.
Jeg håper noen kan dele noen tanker og råd i dette tilfelle.

Det enkle er ofte det beste

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Mistet gnist og motivasjon fullstendig!
« #1 : 09. september 2012, 13:41 »
Motivation er noe av det viktigste som finnes både i trening og ellers.
Du er ikke alene om og miste all motivation, man mister den en eller flere ganger i løpet av treningslivet.

Du kunne sikkert fått bedre resultater ut av treningen men sånn må du ikke tenke, må bare påminne deg selv av ikke alle faktisk stikker ned på gymme og trener dag inn og dag ut i 4år, du har faktisk sliti og jobba for dine resultater;)
Selv så har jeg lite penger, har vært på nav ei stund og nå student så ser ut som om penger er problem i 1 år til iminste tilfelle. Men kosthold er jo viktig livet ut uansett om du trener eller ei, og usunn mat er jo faktisk ikke billigere uansett:/
Har tenkt det samme at trene på senter koster penger, bensin koster, treningsklær og kostillskudd koster penger, spise rent og ofte koster.
MEN det er jo trossalt investering i kropp og sinn du driver med, du kaster jo ikke penger ut av vinduet? Du forebygger kroppen  din så at den skal holde seg vel og trives den tid du lever.

Det jeg ville gjort er og ta 1 uke fri og tenke på hvorfor du startet og skifte livsstil og reflektere litt over hvordan livet ditt vil se ut uten trening og bra mat. Og hva du vil oppnå og har allerede oppnådd, ikke alle blir født med bra form og ikke alle føler seg vel.
Hvordan du tenker og psyken har vel mest og si innen trening vil jeg si;) Håper du finner tilbake motivasjonen;)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Mistet gnist og motivasjon fullstendig!
« #2 : 09. september 2012, 13:53 »
At det er så innmari dyrt å spise er jeg uenig i... Jeg levde lenge på studentmat, der jeg brukte en tier på to bokser tunfisk som eneste "kosttilskudd", funka det å.

Spis litt mer og tenk på at du blir fin til neste sommer!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Mistet gnist og motivasjon fullstendig!
« #3 : 09. september 2012, 14:47 »
Motivation er noe av det viktigste som finnes både i trening og ellers.
Du er ikke alene om og miste all motivation, man mister den en eller flere ganger i løpet av treningslivet.

Du kunne sikkert fått bedre resultater ut av treningen men sånn må du ikke tenke, må bare påminne deg selv av ikke alle faktisk stikker ned på gymme og trener dag inn og dag ut i 4år, du har faktisk sliti og jobba for dine resultater;)
Selv så har jeg lite penger, har vært på nav ei stund og nå student så ser ut som om penger er problem i 1 år til iminste tilfelle. Men kosthold er jo viktig livet ut uansett om du trener eller ei, og usunn mat er jo faktisk ikke billigere uansett:/
Har tenkt det samme at trene på senter koster penger, bensin koster, treningsklær og kostillskudd koster penger, spise rent og ofte koster.
MEN det er jo trossalt investering i kropp og sinn du driver med, du kaster jo ikke penger ut av vinduet? Du forebygger kroppen  din så at den skal holde seg vel og trives den tid du lever.

Det jeg ville gjort er og ta 1 uke fri og tenke på hvorfor du startet og skifte livsstil og reflektere litt over hvordan livet ditt vil se ut uten trening og bra mat. Og hva du vil oppnå og har allerede oppnådd, ikke alle blir født med bra form og ikke alle føler seg vel.
Hvordan du tenker og psyken har vel mest og si innen trening vil jeg si;) Håper du finner tilbake motivasjonen;)

Takk for et flott svar!
Honnør:)
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Mistet gnist og motivasjon fullstendig!
« #4 : 09. september 2012, 14:50 »
At det er så innmari dyrt å spise er jeg uenig i... Jeg levde lenge på studentmat, der jeg brukte en tier på to bokser tunfisk som eneste "kosttilskudd", funka det å.

Spis litt mer og tenk på at du blir fin til neste sommer!

Du har helt rett i at tunfisken er billig og garantert funker. Problemet er at jeg brekker meg av smaken og lukta av det, å magen og kroppen blir fullstendig sliten av all kosten.
For meg blir kosten dyr skal man proppe i seg 4000kcal hver dag å samtidig handle mat til samboeren. Hadde jeg vært singel og bodd gratis hadde det vært en ting:)
Men takk svar!
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Mistet gnist og motivasjon fullstendig!
« #5 : 09. september 2012, 14:59 »
Du har helt rett i at tunfisken er billig og garantert funker. Problemet er at jeg brekker meg av smaken og lukta av det, å magen og kroppen blir fullstendig sliten av all kosten.

Bruk tacokrydder når du steker tunfisken. Beste smaken ever!
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Motcha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Mistet gnist og motivasjon fullstendig!
« #6 : 09. september 2012, 15:05 »
Takk for et flott svar!
Honnør:)

Syntes det er bedre og gi ett komplett svar enn og pirke på det du har skrevet;) Ingen som skal være enig og uenig i det du skriver, er bedre og gi råd og tanker om det du spørr om;) Håper det hjalp:D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!