Skrevet av Emne: Norge mot VM i fotball 2014.  (Lest 1734 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Norge mot VM i fotball 2014.
« : 12. september 2012, 11:20 »
12. september 2012

Norge 2-1 Slovenia

Dagen etter at Norge slo Slovenia 2-1, og tok viktige poeng i kvalifiseringen til VM i 2014, lar jeg meg irritere av Søderlund. All den tid jeg håper Norge kommer seg til Brasil om to år, mener jeg det må være på rettferdig grunnlag. Vi skal dit fordi vi er gode nok, ikke fordi vi "jukser" oss dit. Det ble jo ramaskrik etter at Thierry Henry jukset Frankrike til VM fremfor Irland, og jeg er klar over at den kampen var av større betydning, men prinsippet blir det samme. Hva hvis Norge såvidt slår Slovenia i kampen om VM-plass?

Jeg vet ikke hvordan andre tenker, men jeg vil heller tape ærlig og redelig, enn å vinne som følge av juks...

"- Det kom en stuss og jeg var oppmerksom. Så fikk jeg en kakk i leggen, og la meg. Jeg kunne stått på beina, men gjorde det beste der og da. Vi vant på det, sier Søderlund til Dagbladet."

http://www.dagbladet.no/2012/09/12/sport/landslaget/fotball/drillo/vm-kvalifisering/23367327/

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Norge mot VM i fotball 2014.
« #1 : 12. september 2012, 12:03 »
Jeg vet ikke hvordan andre tenker, men jeg vil heller tape ærlig og redelig, enn å vinne som følge av juks...
http://www.dagbladet.no/2012/09/12/sport/landslaget/fotball/drillo/vm-kvalifisering/23367327/

Man spiller ikke for å tape. Mange har gjort værre ting før, og fått billigere straffer. Man må bruke noen dirty triks av og til, bare se hvor mye slovenerne hev seg ned for ingenting gjennom HELE kampen for å senke tempoet... sparker vekk ballen uten å få kort gjør de også...
Som sagt, du går ikke utpå matta for å tape, derfor gjør man alt for å vinne. Søderlund gjorde det som måtte til, og vi vant kampen...

Det kan sammenlignes med styrkeløft.
Det er som om en tar ny verdensrekord i bøy, men bøyen var egentlig litt grunn. Hvem er det som bestemmer om det er godkjent og bøyen skal telle? dommerne! Akkurat som i tilfellet her, dommeren "godkjente" at det var straffe... så egentlig er det dommeren du skal klage på Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget ChristianR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 152
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 152

Sv: Norge mot VM i fotball 2014.
« #2 : 12. september 2012, 12:32 »
Etter min mening hadde det vært best om Norge tapte igår. Nordmenn har jo den mentaliteten at når man vinner en kamp så er alt annet glemt. Norge vant kampen igår, men det forandrer jo ikke det faktumet at 1. Norge er et vanvittig grått fotball-lag. 2. Norge er et under middelmådig lag, så om vi kvalifiserer oss til VM så blir det uansett, 100% garantert en trist opplevelse. 3. Trener-teamet er for lengst utdatert. 4. Spillestilen til Drillo gir ikke unge nye spillere en sjanse til å vise seg kreativt. 5. ............B.H riise.... trenger ikke si mer.

Hadde Norge tapt igår hadde kanskje endringene kommet kjappere. Nytt trenerteam, nye unge lovende spillere, en ny spillestill og kanskje større sjanse for en stabil suksess framover.

Men, som nevnt, når Norge vinner en kamp er plutselig Drillo helten, alle elsker J.A Riise og Norge er et av verdens beste fotball-lag. Det har du tankengangen til Ola Nordmann.

Eneste man gjør nå er å utsette det uungåelige..

- Personlig Trener
- Webcoach
- Kostholdsveileder

www.sterkogskadefri.no

Utlogget vetledani

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

Sv: Norge mot VM i fotball 2014.
« #3 : 12. september 2012, 12:37 »
Jeg er enig og ville sånn sett heller hatt 1-1. MEN, om jeg var i hans posisjon hadde jeg sikkert gjort det samme, for man tenker på laget der og da.
Pain is weakness leaving the body!

Fotball er ikke et spill på liv og død, det langt viktigere enn som så….

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Norge mot VM i fotball 2014.
« #4 : 12. september 2012, 12:55 »
"- Det kom en stuss og jeg var oppmerksom. Så fikk jeg en kakk i leggen, og la meg. Jeg kunne stått på beina, men gjorde det beste der og da. Vi vant på det, sier Søderlund til Dagbladet."

Dette er ikke juks etter min mening. Han fikk en kakk i leggen. Og en kakk i leggen er nok til å ødelegge rytmen til en fotballspiller. En kakk i leggen er ikke lov, men man skal ikke straffes for å være sterk og stabil eller ha en turners balansekunst. Hvis han hadde gjort alt i sin makt for å stå, bare for å kunne stå og ikke falle, så hadde ikke dommeren fått med seg kakken. Og hadde han ikke fått med seg kakken så hadde det ikke blitt frispark eller i dette tilfellet straffespark. Søderlund bare hjalp dommeren med å gjøre riktig avgjørelse etter min mening. Hadde han imidlertid IKKE fått en kakk i leggen og likevel lagt seg, DA hadde det vært juks, men en kakk i leggen er ureglementert og da er det frispark. Og blir det frispark innenfor 16-meteren så er det straffe. Enkelt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget S.Sandness

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 925
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 925

Sv: Norge mot VM i fotball 2014.
« #5 : 12. september 2012, 13:11 »
"- Det kom en stuss og jeg var oppmerksom. Så fikk jeg en kakk i leggen, og la meg. Jeg kunne stått på beina, men gjorde det beste der og da. Vi vant på det, sier Søderlund til Dagbladet."

Dette er ikke juks etter min mening. Han fikk en kakk i leggen. Og en kakk i leggen er nok til å ødelegge rytmen til en fotballspiller. En kakk i leggen er ikke lov, men man skal ikke straffes for å være sterk og stabil eller ha en turners balansekunst. Hvis han hadde gjort alt i sin makt for å stå, bare for å kunne stå og ikke falle, så hadde ikke dommeren fått med seg kakken. Og hadde han ikke fått med seg kakken så hadde det ikke blitt frispark eller i dette tilfellet straffespark. Søderlund bare hjalp dommeren med å gjøre riktig avgjørelse etter min mening. Hadde han imidlertid IKKE fått en kakk i leggen og likevel lagt seg, DA hadde det vært juks, men en kakk i leggen er ureglementert og da er det frispark. Og blir det frispark innenfor 16-meteren så er det straffe. Enkelt.


Enig med deg, Einar. Tror det bor en liten? fotballspiller i deg Smiley
Reconstruction in progress Smiley

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Norge mot VM i fotball 2014.
« #6 : 16. september 2012, 14:05 »
Synes det er elendig å legge seg unødvendig. Etter mange år med en veldig fysisk fotballstil kan jeg si at det er det mest irriterende på en fotballbane at noen filmer! Det er en sport, ikke skuespill!
Det er likevel veldig bra at han faktisk innrømmer det i etterkant. Det er altfor mange som spiller dum og forsvarer seg selv etter en slik situasjon. Ingen vits!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!