Skrevet av Emne: Klikking i ledd  (Lest 1089 ganger)

Utlogget Crowe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Klikking i ledd
« : 13. september 2012, 01:33 »
Hei! Er ny på forumet og har akkurat begynt smått å trene vekter!

Alder: 20 år
Høyde: 181cm
Vekt: 82kg
Kropp: Mistet mye muskler pga. under-ernæring og har fortsatt en del fett rundt mage, ansikt og lår.

Skal fortelle kort om storyen min før jeg kommer til spørsmålet!

Har tidligere vært veldig overvektig. På mitt verste var jeg 120-125(?) som var for 2 år siden, men ved å regelrett slutte å spise snop og ved å sulte meg, har jeg greid å gått ned til 82kg som jeg er på nåværende tidspunkt. Jeg har ikke drevet med noen form for trening tidligere, utenom noen korte joggeturer annenhver måned. Har fått for lite næring i meg i en lang periode som fører meg videre til mitt spørsmål;

Når jeg var på treningsstudioet her om dagen og begynte å løfte, kjente jeg at det klikket i knærne når jeg gikk ned i knebøy og i skuldrene når jeg løftet vekter. Hadde ikke klikking i skuldrene før når jeg var overvektig, bare i knærne når jeg bøyde meg. Kan denne klikkingen skyldes under-ernæring?
Det er ikke smertefullt, men veldig irriterende og ekkelt. Flere som har klikking i ledd og kan fortelle meg om dette går bort ved mer trening eller om det er noe jeg bare må leve med?

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Klikking i ledd
« #1 : 13. september 2012, 04:47 »
Spise sunne fettsyrer fra linfrøolje, UDO's choice eller tran feks. Få i deg bra mat og en del kjøtt Ta litt vitaminer og mineraler ekstra siden du øker treningsmengden. MiviTotal er et godt tilskudd. Spiser du for lite kalorier, vil du ofte få i deg for lite essensielle fettsyrer, vitaminer, mineraler og også essensielle aminosyrer.

Når det gjelder klikkingen har jeg hatt lignende selv og har merket at etter hvert som jeg ble vant til trening gikk den bort. Bare start på veldig lave vekter for så og bygge deg opp uke etter uke litt og litt. Da unngår du skader, og lærer deg bedre teknikk. Det er hovedsaklig de rådene jeg har til deg.

Utlogget MorePain

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Sv: Klikking i ledd
« #2 : 13. september 2012, 06:02 »
Finns en tråd. Bare søk på klikking i kne:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!