Skrevet av Emne: Kjøpte en liter Tine Styrk idag  (Lest 7620 ganger)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #15 : 30. september 2012, 21:22 »
Koster nærmere 30,- her. Fuck that shit, da drikker jeg heller 50% mer melk.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #16 : 01. oktober 2012, 23:24 »
Prisen er problemet her.... Hadde den hatt 8-10g prottis per dl, så hadde vi pratet bra produkt, men bitte litt til, pointless. Burde koste maks 2-3 kr mere...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #17 : 01. oktober 2012, 23:33 »
Jeg synes 20 kroner er en grei pris, 30 blir noe annet. Jeg prøvde å blande tilsvarende mengde nøytral proteinpulver oppi vanlig melk men det blir ikke helt det samme. Styrk smaker melk iallfall.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Styrketrenern

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 482
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 482

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #18 : 02. oktober 2012, 00:27 »
Maks 22, så hadde jeg kjøpt den. Men vi har allerede fryktelig dyr melk i Norge. Mye billigere andre steder.
"my buddy benched 395 in high school, half the kids said genetics the other half said steroids,? no one said hard work and dedication..."


Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #19 : 02. oktober 2012, 19:20 »
Jeg mener jeg fikk tak i den til 24 kroner på Coop. Til sammenligning koster en liter Skummetmelk 12 kroner. Forskjellen i antall gram protein skiller bare 17 g. Får være opp til hver enkelt om de synes det er verdt det eller ikke. Smaken er i praksis den samme som Skummetmelk, bare en anelse tykkere.

Jeg kan egentlig ikke skjønne at det ikke er et tapsprosjekt for Tine.

EmyR

  • Gjest
Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #20 : 02. oktober 2012, 19:32 »
Kjøper bare styrk. Drar til en bestemt butikk fordi mager kesam koster bare 16,- der ... og kjøper x antall tine styrk i samme slengen. Jeg er ikke korttenkt når det gjelder økonomi Smiley Jeg som elsker melk, synes det er greit å kunne bøtte ned en del melk på diett også.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #21 : 02. oktober 2012, 20:32 »
Jeg mener jeg fikk tak i den til 24 kroner på Coop. Til sammenligning koster en liter Skummetmelk 12 kroner. Forskjellen i antall gram protein skiller bare 17 g. Får være opp til hver enkelt om de synes det er verdt det eller ikke. Smaken er i praksis den samme som Skummetmelk, bare en anelse tykkere.

Jeg kan egentlig ikke skjønne at det ikke er et tapsprosjekt for Tine.

Tapsprosjekt ?? Proteinpulver koster jo mindre enn melk med samme proteingehalt og det er jo melk minus vann, laktose og fett. Hvis de tar 1.5 liter skummet melk så koster det 18-20 kroner i butikken og så tar de bort en del vann og laktose og du har i prinsipp Tine Styrk. Restproduktene kan de bruke til noe annet, det må være det som er grunnen til at proteinpulver er billigere. Det koster en del å drive med reklamekampanjer men jeg tviler på at det er noen god grunn til at utsalgsprisen skal ligge særlig over 20 kroner.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #22 : 02. oktober 2012, 21:23 »
2 måneders holdbarhet? Stemmer det? Høres litt halvskummelt ut.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #23 : 02. oktober 2012, 21:28 »
Jeg er overrasket over at det er et marked for det mtp. at dette er en dagligvare man kjøper på Kiwi. Jeg ville sett for meg at "interesserte" uansett bare vil gå på Proteinfabrikken og Gymgrossisten for å få tak i proteinene sine, og heller fortsette å kjøpe Skummetmelk når de trenger melk. Sjekker man prisen, finner man jo raskt ut at det vil lønne seg for å få i seg billig protein (som er av helt lik kvalitet, mer eller mindre).

Pris per g protein i 100% Whey Tech (9 kg til 1199,-): 0,13 kr
Pris per g protein i Skummetmelk (1 l til 12 kr): 0,36
Pris per g protein i Styrk (1 l til 30 kr): 0,6 kr

Melk er enormt mye dyrere mao. Vil du gjøre det billigst mulig, men fremdeles drikke melk, kjøp vanlig skummetmelk og tilsett proteinpulver.

I tillegg er det mer praktisk og fleksibelt med et pulver. Hadde Styrk og Skummetmelk kostet omtrent det samme, hadde det kanskje vært mer fristende å kjøpe. Men når prisforskjellen er så stor, ser jeg ikke vitsen.

Ellers er det godt mulig at det er et bra marked for slik "supermat" uansett. Etter alt å dømme må jo YT-serien gå særdeles bra, hvor folk faktisk betaler 20 kr for 300 ml med litt fettfri sjokolademelk som inneholder bittesmå mengder med protein og karbohydrat (en voksen mann burde kjøpe to YT etter trening). Slike produkter er noe man kun bør tillate seg å kjøpe om man har glemt shaken sin (og butikken mangler vanlig sjokolademelk... ).

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #24 : 02. oktober 2012, 21:29 »
2 måneders holdbarhet? Stemmer det? Høres litt halvskummelt ut.
Det stemmer. Har stusset på hvordan de får det til selv. Kjøpte en kartong i midten av september som skulle holde ut i midten av november.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #25 : 02. oktober 2012, 21:47 »
Næringsinnhold og pris for 1 liter Styrk:
Kcal: 390
Protein: 50
Karbohydrat: 46
Fett: 1

Pris: 30

Næringsinnhold og pris for 1 l Skummetmelk + 25 g 100% Whey Protein fra Proteinfabrikken:
Kcal: 424
Protein: 51
Karbohydrat: 50
Fett: 3

Pris: 15,25 kr

Altså halve prisen for i praksis akkurat samme innhold.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #26 : 02. oktober 2012, 21:56 »
Næringsinnhold og pris for 1 liter Styrk:
Kcal: 390
Protein: 50
Karbohydrat: 46
Fett: 1

Pris: 30

Næringsinnhold og pris for 1 l Skummetmelk + 25 g 100% Whey Protein fra Proteinfabrikken:
Kcal: 424
Protein: 51
Karbohydrat: 50
Fett: 3

Pris: 15,25 kr

Altså halve prisen for i praksis akkurat samme innhold.

Hehe, se der er en som har gjort hjemmeleksene sine! Fin sammenlikning Wink
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #27 : 02. oktober 2012, 22:54 »
2 måneders holdbarhet? Stemmer det? Høres litt halvskummelt ut.

"Ultrafiltrert, høypasteurisert og homogenisert" står det på kartongen. Lang holdbarhetstid er ganske vanlig i utlandet. Egypt f.eks, melka smakte bedre der enn her. De selger Styrk for 25.80 på Rema 1000 nå.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget sony

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #28 : 03. oktober 2012, 14:21 »
Jeg er overrasket over at det er et marked for det mtp. at dette er en dagligvare man kjøper på Kiwi. Jeg ville sett for meg at "interesserte" uansett bare vil gå på Proteinfabrikken og Gymgrossisten for å få tak i proteinene sine, og heller fortsette å kjøpe Skummetmelk når de trenger melk. Sjekker man prisen, finner man jo raskt ut at det vil lønne seg for å få i seg billig protein (som er av helt lik kvalitet, mer eller mindre).

Pris per g protein i 100% Whey Tech (9 kg til 1199,-): 0,13 kr
Pris per g protein i Skummetmelk (1 l til 12 kr): 0,36
Pris per g protein i Styrk (1 l til 30 kr): 0,6 kr

Melk er enormt mye dyrere mao. Vil du gjøre det billigst mulig, men fremdeles drikke melk, kjøp vanlig skummetmelk og tilsett proteinpulver.

I tillegg er det mer praktisk og fleksibelt med et pulver. Hadde Styrk og Skummetmelk kostet omtrent det samme, hadde det kanskje vært mer fristende å kjøpe. Men når prisforskjellen er så stor, ser jeg ikke vitsen.

Ellers er det godt mulig at det er et bra marked for slik "supermat" uansett. Etter alt å dømme må jo YT-serien gå særdeles bra, hvor folk faktisk betaler 20 kr for 300 ml med litt fettfri sjokolademelk som inneholder bittesmå mengder med protein og karbohydrat (en voksen mann burde kjøpe to YT etter trening). Slike produkter er noe man kun bør tillate seg å kjøpe om man har glemt shaken sin (og butikken mangler vanlig sjokolademelk... ).

Jeg er vel mer overrasket over at folk heller i seg shaker. Melk inneholder både whey og casein, og gir bedre grunnlag for muskelvekst. Er man opptatt av pris så kan det være greit å nevne at det holder å drikke 0.5 L melk etter en økt, da forskning viser at det har like god effekt på muskelvekst som 1 L, jamnfør http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22227851

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Kjøpte en liter Tine Styrk idag
« #29 : 03. oktober 2012, 15:03 »
Synes melka smaker maling. Never again!
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!