Skrevet av Emne: Jente vil opp i vekt.  (Lest 2394 ganger)

Utlogget Lolllkoi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Jente vil opp i vekt.
« : 16. september 2012, 17:32 »
Noen som har gode treningstips? Et program kanskje?  Smiley

Må legge til at jeg ikke trener noen ting for tiden  Lips Sealed

Utlogget Lolllkoi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #1 : 16. september 2012, 17:46 »
Jøss! 16 visninger og ingen svar :/

Utlogget Vikike

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 981
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 981

  • It`s Hard To Beat A Person Who Never Gives Up
Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #2 : 16. september 2012, 18:00 »
hei! Smiley supert at du vil gjøre noe med det, men det er bare å melde seg inn på en treningsstudio og begynne å trene!du får veldig bra veiledning på treningsstudioer.
det ligger mange gode treningsplaner ut på nettet også,så må du bare velge en som du liker. men om du vil går opp i vekt, burde du spise mer og riktig og eventuelt ta noe shakes innimellom! lykke til  Grin
4.plass NM 2013
5.plass Stavanger Open 2013

1.plass Benkpresskonkuranse her på Treningsforum i 2012.  50 reps med halv kv=27,5kg

1. plass  på styrkekonkuranse på Basic Gym i 2010.
Syklet 2,6 km i 3 min
+ klarte 37 reps med havparten med vekta mi : 27,5 kg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #3 : 16. september 2012, 18:01 »
Hei!

Du finner mye bra info her inne, spesielt i trådene kalt "stickyer", det er de uthevede trådene på toppen av hvert delforum.

Anbefaler å lese gjennom:

Til deg som skal begynne å trene

Der finner du alt du trenger!

Gjerne opprett logg hvor du loggfører prosessen i å legge på deg vekt!

Lykke til!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #4 : 16. september 2012, 18:10 »
Veldig mange snakker om forbrenning, men hvordan forbrenning vi har er jo ikke lett og si!

Prøv deg heller på og logge for deg selv i en liten bok hva du spise hver dag? Spiser du 2,4 eller 6 måltider? Lever du på knekkebrød og grønnsaker? Spiser du du veldig veldig sunt eller bare lite og usunt? Er man overvektig trøkker man som regel for mye i munn, er mann for tynn spiser man som regel for lite(finnes seff avvik)

Spis masse proteiner, legg til shakes hvis du sliter med og spise mye av gangen.. Øk maten gradvis du trenger jo ikke spise deg kvalm.. Men pass på og spise sånn at du får i deg både proteiner, fett og karbo Smiley

Men ikke hiv innpå med usunt og ikke trene.. Du vil jo ikke gå opp 7kg med fett, du vil gå opp i kg og få muskler.. Er det som ser veldig bra ut Wink

Og et lite tips, ikke heng deg opp i vekt.. Bruk heller speilet og øynene dine.. Eller målebånd Smiley Kos deg med prosessen du er ei flott jente, og mange ville nok heller hatt ditt utganspunkt!! Smiley

Utlogget Küngen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

  • slå mæ på taska å kaillj mæ Aud!
Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #5 : 16. september 2012, 19:06 »
spis som vanlig, bare at du også


spiser ett glass med peanøttsmør hver dag (250g)
drikker 2 liter H melk hver dag.
spiser 8 egg hver dag.
20år

103kg
190cm

benkpress: 165 raw
markløft: 280 raw
knebøy: 195 raw
Hang-ups: 26 strikte

svak, sur og ferbainnja!

Utlogget Lolllkoi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #6 : 16. september 2012, 19:57 »
Takk for tips Smiley Er faktisk medlem på et treningssenter, men synes det er så innmari tungt å begynne å trene. Slik det er nå så eier jeg ikke  styrke og blir trøtt veldig raskt. Synes også det er veldig vondt dagene etter jeg har trent. Da er jeg så stiv og støl at jeg nesten får vondt i hodet.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #7 : 16. september 2012, 20:27 »
Beg og spise mere mat, tren det som for tiden er gøy, gå deg en tur, sett deg på en sykkel, ta deg en gruppetime, løft noen vekter...Bare kom i gang...Ja de første ukene er litt seige, men så kommer overskuddet Wink

Kroppen takler mye mer en du trur, men du må ha psyken med deg Wink

Skulle det være andre underliggende årsaker til at du er trøtt og slapp er det alltids lurt og ta en tur til legen...Menge ganger ikke værre enn at du må tappe et par glass med blod, og det kan være så enkelt som at du har litt lave jernlager!

Men ingen andre kan få ræva de opp og frem, det må du gjøre selv Grin Lykke til!

Utlogget Flow

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #8 : 19. september 2012, 10:02 »
Hei!

Ser du har fått masse svar, men ville bare slenge inn mine 2 tanker..

bildet ditt var litt vanskelig å se det på, men tror jeg forstår! Smiley

Det jeg ville anbefalt deg var styrketrening, så ta en del plankeøvelser, for å trene ALLE magemusklene.
Gjerne noen rollouts, av denne typen : https://www.youtube.com/watch?v=QbZs_zjTbRw

Samt spis skikkelig som anbefalt av andre her Smiley
Ikke kjør den med en boks peanøttsmør etc Cheesy
Klart du vil gå opp i vekt av det, men vil neppe være sunt!

Stå på! Smiley

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #9 : 23. september 2012, 03:06 »
Skal prøve å gjøre det enklest og raskest mulig for deg å komme i gang og være på rett spor, for jeg vet at nybegynnere gjerne bare vil ha en enkel oppskrift som fungerer. Og det skjønner jeg godt. Det trenger ikke, og bør ikke, være komplisert. Så, rett på sak:

TRENINGEN
Tren et fullkroppsprogram 3 ganger i uken som en start. F. eks noe slikt (tatt ut av mitt hode her og nå):

Basic fullkroppsprogram
Generell oppvarming: Rolig løping/sykling/roing i 6 min.
Bryst: Benkpress eller brystpress i maskin 3 x 6-12
Øvre rygg: Sittende roing eller nedtrekk 3 x 6-12
Nedre rygg: Rygghev 3 x 10-maks
Skuldre: Sidehev med hantler 3 x 6-12
Forside lår: Knebøy eller beinpress 3 x 6-12
Bakside lår: Lårcurls 3 x 6-12
Legger: Tåhev 3 x 6-12
Biceps: Hantelcurl 3 x 6-12
Triceps: Pushdown 3 x 6-12
Mage: Crunches på matte eller crunches i maskin 3 x 10-maks

- Når det står "3 x 6-12", betyr det at det er 3 serier og 6-12 repetisjoner. Altså at du tar 6-12 repetisjoner, setter vekten ned og slapper av i 1-2 min, tar 6-12 nye repetisjoner, slapper av, og tar 6-12 nye repetisjoner. Da har du gjort det tre ganger, og du er ferdig med øvelsen og kan gå over til neste på programmet.

- Før alle serier, ta også 1-2 lette oppvarmingssett på hver øvelse med veldig lette vekter.

- Viss det er øvelser du ikke vet hva er, søk på dem. Da vil du finne bilder og forklaringer med en gang.

- Velg vekter som er så lette at du klarer å løfte de greit 12 ganger i første serie, hvor du tror at du maksimalt ville klart 2-3 repetisjoner til. Disse reptisjonene skal alle være med like god teknikk. Start programmet med disse vektene, så får du en rolig og gradvis overgang til tyngre vekter. Merk at du kanskje vil klare noen repetisjoner mindre i neste sett, men det gjør ingenting. Her tar du bare så mange du klarer.

- Legg på 1-2,5 kg i alle øvelser annenhver økt. Forsøk å klare 12 repetisjoner i første serie så lenge du klarer. Etterhvert vil ikke dette gå, og du vil kanskje bare klare 10 repetisjoner. Dette gjør ingenting. Da kan du velge å enten bare fortsette å legge på vekter, eller vente med å legge på vekter til du klarer 12 repetisjoner med denne vekten igjen. Det er ikke noe hokus pokus, det viktigste er at du gradvis legger på vekter, og at du trener med 6-12 repetisjoner.

- Viss du vil, kan du dele programmet i to, og trene den ene halvparten den ene dagen - og resten den neste. Ta alltid én dag hvile når du har kjørt gjennom programmet én gang. Du kan også ta to viss du føler for det. Det tar bare litt lengre tid.


KOSTHOLDET

- Spis mer enn du pleier. Dette vil du merke at du fort kommer til å gjøre automatisk om du trener hardt. Uansett er det viktig at du også har et bevisst fokus på at du skal spise mer, for å forsikre deg om at du faktisk får i deg så mye som du trenger. Bruk denne kalkulatoren for å finne ut hvor mange kalorier du trenger (ca.) per dag for å gå opp ønsket antall kg.

- Merk at du ikke bør gå opp mer enn 0,5 kg i uken, for å forsikre deg om at mest mulig er muskler og minst mulig er fett. Går du opp stort mer enn dette, vil mer enn nødvendig gjerne være fett. For å gå opp 0,5 kg i uken, er en enkel tommelfingerregel å spise ca. 500 kcal mer per dag. 500 kcal ekstra per dag = ca. 0,5 kg i uken. 250 kcal ekstra per dag = ca. 0,25 kg i uken. 1000 kcal ekstra per dag = 1 kg ekstra i uken. Du skjønner tegningen! Smiley Dette stemmer ganske nøyaktig med virkeligheten for veldig mange mennesker, og er en enkel måte å holde styring på.

- Bonustips fra meg! En enkel måte å få i seg noen ekstra kalorier på, uten at det er junkfood, og uten at det er slitsomt/tidkrevende å spise, er å gjøre følgende: Bland 4 dl skummetmelk med 20 g proteinpulver og 50 g havremel (har du havregryn, bruk en kaffekverner til å lage mel ut av det). Bland dette sammen i en shaker og drikk dette hver dag i tillegg til hva du ellers spiser. Dette er en sunn kaloribombe som består av mye karbohydrat, protein og minimalt med fett. 470 kcal, 36 g protein, 5 g fett, 53 g karbohydrat. Sunt og raskt å få i seg, og en god energifordeling for en som trener regelmessig med vekter og vil legge på seg litt muskler. Perfekt om morgenen eller rett etter trening!

Spør om du trenger mer hjelp. Smiley

Utlogget Lolllkoi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Jente vil opp i vekt. (bilde av meg)
« #10 : 29. september 2012, 01:32 »
Tusen takk for svar Smiley Virkelig til stor hjelp Smiley

mvh Flisa Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!