Skrevet av Emne: Lever treningsforum opp til potensialet sitt?  (Lest 1553 ganger)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Lever treningsforum opp til potensialet sitt?
« : 18. september 2012, 15:40 »
Trykker man på fanen "om oss" på hovedsiden står det følgende:

Visjon: Treningsforum skal være ledende og nyskapende og være den mest profilerte livsstilportal.  
Forretningsidè

Treningsforum skal produsere og publisere artikler av høyeste kvalitet som gjennom deling av kunnskap og kvalitet gir markedsvekst og verdifulle bidrag til kompetanseutvikling for Treningsforum sin kundemasse.

Våre verdier er: Kvalitet, kunnskap og kompetanse.

På forsiden er det også en link til å like treningsforum på facebook. I følge den har 54 307 personer likt treningsforum. Basert på det kan man vel konkludere med at treningsforum er meget populært, og trolig en av de, hvis ikke det, treningsrelaterte nettstedet med størst innflytelse i Norge.

Likevel, basert på visjonen og verdiene som står listet opp så synes jeg det finnes rom for yttligere forbedringer.

Det jeg etterlyser er økt kvalitet på artikler for å heve kunnskapsnivået på forumet. Man trenger ikke lese gjennom mange tråder for å se at det finnes mange mennesker med lite til ingen kunnskap. Det i seg selv gjør jo ingenting. Problemet blir når disse holder på å gi råd til nybegynnere som kan enda mindre enn dem igjen. Dette kan være potensielt farlig.

Jeg sier ikke at dette er artiklene eller administrasjonen sin skyld. For det er det aldeles ikke. Det jeg sier er at her kan artikkelforfattere være med å utgjøre en forskjell. Hva med å for eksempel skille mellom viktige artikler og mindre viktige artikler.

Ikke for å henge ut noen, for Joachim Pedersen er unektelig dyktig, men det har ingenting for seg at "verdens største armer og verdens største tulling" tar størst plass på hovedsiden. Hvorfor ikke fronte noe folk kan dra nytte av? Eventuelt gjøre et skille.

Eksempelvis, særlig gjennom sommern, er det tusenvis av nybegynnere som poster de samme spørsmålene. Økt muskelmasse, ned i vekt, hva og hvordan. Kunne det vært en ide å poste en slags guide og ha den som "sticky" gjennom sommern da?

Eller bølgen med PSMF. Folk som åpenbart er nybegynnere lurer på om dette kan være noe for dem, så svarer andre som også er ferske i gamet at ja, det kan fint anbefales. Dette uten at de egentlig vet hva de snakker om, samt at de anbefaler det uten å sjekke noe bakgrunnsinformasjon om vedkommende først.

Treningsforum har skribenter som fint kunne skrevet en vitenskapsbasert sak om PSMF. Så kunne heller folk vurdert om det var noe for dem etter å litt riktig info.

Hva med å gjøre et synlig skille, slik at ny forskning, info for nybegynnere og trivielle ting blir mer adskilt og dermed mer synlig. På denne måten kunne det være lettere for alle å finne god info, samt at mer erfarne brukere kunne bare slengt ut en link når nybegynnere spør FAQ.

Jeg ser at dette kanskje ble litt rotete. Hvis noe er uklart så kan jeg utdype, men hva tenker dere andre? Lever treningsforum opp til potensialet sitt?

EmyR

  • Gjest
Sv: Lever treningsforum opp til potensialet sitt?
« #1 : 18. september 2012, 15:45 »
Treningsforum var bedre for noen år siden. Synes nyttige artikler har dabbet av mer og mer .. Beklager TF, men fitnessbloggen har vokst seg ifra dere for lenge siden. De blir bedre og bedre, mens dette forumet dør og mer og mer både med artikler og i selve forumet.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Lever treningsforum opp til potensialet sitt?
« #2 : 18. september 2012, 18:02 »
Takk for konstruktiv tilbakemelding awf. Jeg ser problemet og utfordringen. Det er ikke noe særlig når nybegynnere begynner å hjelpe hverandre med tips og råd som i ofte fall er feilaktig. Det har vært en problem lenge. Og vi griper inn der vi kan og styrer inn på riktig retning. Vi har vært veldig bevisst på hva vi skriver i artikler. Er det mye temaer om et emne i forumet så skriver vi gjerne en artikkel om det og legger ut på forsiden. Vi har også en del FAQ i forumene, men kan helt klart bli bedre der også på flere emner og temaer.Når det gjelder artikler så har vi over 2500 artikler og det vanskelig å skrive om noe som allerede ikke er skrevet om. "Mat etter trening" etc. Så det er utfordring til tider.

Når det skal sies så er vi dag på vårt største noensinne. Aldri noensinne har vi hatt så mange besøk og så mange som leser artiklene. Og angående artikkelen "Verdens største armer". Den har liggi på topp3, og topp1, og topp2. Det roteres om i løpet av dagen. Den ble lagt ut pga. av VG kommer ut og er i tvil om hva som egentlig er greia med mannen. Da ønsket jeg å få lagt det ut med fakta på bordet om hva som egentlig har skjedd med mannen for de "utvitende" menneskene der ute som egentlig kanskje klør seg i hodet for ja, det er noen av de også. Vi legger ut 2-3 artikler per dag, noen er av høy kvalitet og interesse, mens andre er mer generelle og ikke så interessante for alle. Vanskelig å treffe og blidgjøre hele gjengen, hele tiden. Smiley

Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Lever treningsforum opp til potensialet sitt?
« #3 : 18. september 2012, 18:39 »
Jeg har lagt merke til at du, number1, er veldig flink til å svare brukere som er ute etter et treningsprogram eller brukere som spør om generelle basic spørsmål. Det er kjempeviktig og veldig bra.

Angående "verdens største armer", så er det bra at artikkelforfatter påpeker at det er falskt. Det er trolig åpenbart for de fleste, men som du sier, enkelte trenger å få det svart på hvitt.

Når det er sagt. Hvorfor ikke skriv litt om konsekvenser, kanskje linke den opp mot det som skjedde med Greg Valentino. Hvorvidt den får mange klikk er kanskje viktigere for dere, enn det er for brukerne. Selvfølgelig en faktor å ta hensyn til, men dette er egentlig litt "beside the point".

Jeg tror dere kunne vært tjent mye på å feks skape litt mer blest rundt "stickyene/the best of treningsforum/visse artikler". Kanskje kvalitetsikre dem, for så å få dem synlig frem på hovedsiden. Dermed ville terskelen for å hjelpe andre blitt lavere, da det bare ville vært å copy/paste en link.

Jeg tror noe så enkelt som dette potensielt kunne hatt stor verdi for mange.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!