Skrevet av Emne: Bør jeg gå ned i fettprosent?  (Lest 3257 ganger)

Utlogget Ponduz316

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Bør jeg gå ned i fettprosent?
« : 19. september 2012, 23:51 »
Heihei!

Jeg ønsker råd fra hvem som helst med noen lunde erfaringer eller personlige meninger. Alt taes imot med ett smil!

Jeg har trent seriøst styrke 4 ganger i uken nå i 6-7 måneder. Som oftest tar jeg hver økt på 1 time + 10 minutters oppvarming.

Føler jeg har for mye fett på kroppen og ønsker å bli strammere. Veier 78 kg og er 1.74cm høy(21 år gammel).

Målet er å nå en bra kropp til neste sommer og jeg er lei av å være slapp i kroppen igjen 20 min etter trening -.-

Fortsetter jeg slik jeg gjør nå.. kan jeg da forvente en forvandling til neste sommer? Eller bør jeg gjøre noen drastiske endringer? For eksempel øke oppvarming+kosthold(TIPS I SÅFALL!!!)

Jeg er ikke på jakt etter verdens strammeste sixpack. Ville vært fornøyd med bare antydninger at det er noe under der utenom fett om dere forstår!

Utlogget coolboy92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Bør jeg gå ned i fettprosent?
« #1 : 20. september 2012, 00:07 »
Du har ikke så veldig høy fettprosent går jeg utifra (jeg har ikke sett treningsloggen din), men gjerne bulk til slutten av desember feks, også ripper du deg :-) Jeg veier selv 77 kg og er 1,78cm, og har planer om å nå 80,85,90 kg, så rippe meg :-)

10-15 min på tredemølla før trening er ikke dumt :-)
Er også en selvfølge å oppvarme på di forskjellige øvelsene du kjører også.

For å få ganske nice 6pack, så kan du kjøre:
Kneeups 3 x 8-10
Rope Crunches 3-4 x 10-12
Situps 3-4 x 15

Succsess is buried in the garden off failure

Utlogget Ponduz316

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Bør jeg gå ned i fettprosent?
« #2 : 20. september 2012, 17:30 »
hehe, er for all del ikke feit. Vil si jeg har fått frem litt muskler så har helt sikkert ikke en for høy fettprosent.

Bare nysgjerrig på om jeg fortsetter nå å trene om det nåværende fettet vil bli om til muskler eller om jeg alltid kommer til å bli værende med litt hengemage!

Skal sjekke ut de øvelsene. Men så noob så jeg er. Hva betyr bulk og rippe??

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bør jeg gå ned i fettprosent?
« #3 : 20. september 2012, 17:43 »
hehe, er for all del ikke feit. Vil si jeg har fått frem litt muskler så har helt sikkert ikke en for høy fettprosent.

Bare nysgjerrig på om jeg fortsetter nå å trene om det nåværende fettet vil bli om til muskler eller om jeg alltid kommer til å bli værende med litt hengemage!

Skal sjekke ut de øvelsene. Men så noob så jeg er. Hva betyr bulk og rippe??
.       Man kan ikke gjøre fett om til muskler.skal du få frem sixpacken må du ned i kcalorier og holde protein nivået noe høyere en vanlig.(regner med du vet hvormye Karb,fett,protein,kcal du trenger daglig) tren kardio f,eks 3-5dager i uka ca 30min uten jeg vet tilstanden din. Men for all del ikke dropp styrketreningen kun for å få frem Six packen. Du vil automatisk miste noe muskler i dette tilfellet. Ville kanskje trent kardio etter styrke økte, de dagene de kjøres sammen.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bør jeg gå ned i fettprosent?
« #4 : 20. september 2012, 17:49 »
Men som nevnt over, man kjøre som regel bulk og deff. Bulking er mest vanlig vinters tid, å deffing sommerstid ( fasen før sommerferien) hvor lenge du skal bulke /deffe kommer Ann på mål. Noen kjører korte perioder med bulk, mens andre lengre. Alt med hvor lett du legger på deg/tar av deg. Beklager evt skrivefeil pga auto ordliste på iPad.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget coolboy92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 55

Sv: Bør jeg gå ned i fettprosent?
« #5 : 20. september 2012, 20:57 »
hehe, er for all del ikke feit. Vil si jeg har fått frem litt muskler så har helt sikkert ikke en for høy fettprosent.

Bare nysgjerrig på om jeg fortsetter nå å trene om det nåværende fettet vil bli om til muskler eller om jeg alltid kommer til å bli værende med litt hengemage!

Skal sjekke ut de øvelsene. Men så noob så jeg er. Hva betyr bulk og rippe??


Bulke er å legge på seg, som rågærr nevner at eg vanlig å gjøre om vintern.
Rippe/deffe er å få vekk fett / få ned fettprosent, dette blir som oftest gjort mot sommern (badesesong osv)..

Ser at rågærr nevner cardio også, som jeg går ut i fra at du ikke vet hva betyr; Cardio kan vere feks, jogging,sykling osv.
Vist du vil ha sixpack raskt (noe som ikke er vits om vintern siden ingen ser den :ppPp) så er det lurt å kjøre cardio tipsene rågærr beskriver, pga du må mest sannsynlig ha av noe fett på magen. =)
Succsess is buried in the garden off failure

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!