Skrevet av Emne: Min treningslogg.  (Lest 1558 ganger)

Utlogget lovegame

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Min treningslogg.
« : 23. mars 2012, 14:52 »
Hei Smiley

Starter med det vanlige: Gutt på 21 år, liker å trene, men sliter med motivasjonen.
Vekta er akkurat nå på 105kg, noe jeg synes er fælt mye. Er mye muskler, men også mye fett.
Høyden min er 175, lav jævel.

Trener på friskhuset og går til og fra jobb, samt at jeg elsker å sykle og spille fotball på sommeren.


Jeg vil ha bedre helse! Ikke bare knipse meg ned i kilo for så å ødelegge alt igjen.
Jeg har tidligere vært i meget god form. Da jeg var 17, var jeg like høy men veide cirka 72kg.





For å komme til poenget. Jeg trenger hjelp. Jeg er altfor treg med å komme meg på trening, liker desverre å unne meg noe godt, og tenker som folk flest at en cola fra eller til gjør ikke noe... Men det gjør jo det! Bare ikke så lett å tenke over, der og da.

Vekta har rast oppover de siste 2-3 åra, og det hater jeg. Så det jeg rett og slett er ute etter her, er veiledning og trenings"hjelp" fra dere som har vært i gamet en stund. Er interessert i alt av tips om mat og kosthold, da jeg er møkkalei å kjøpe fastfood og annet skjit.
Trenger noen som pusher på! Smiley

Mine (foreløpige) mål:
Veie cirka 85kg. Føler det er en bra vekt om man har god muskelmasse på min høyde.
Få kostholdet i orden. Vite hva det er jeg spiser, og faktisk gjøre noe med mine egne valg.
Klare å springe/jogge, leeenge. Herregud, det er jo så digg å bare løpe ivei uten å tenke på å bli sliten!


Håper noen er interessert i å følge meg, dette blir interessant..  biggrin
Bilder kommer så fort som mulig.

Utlogget lovegame

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Min treningslogg.
« #1 : 25. mars 2012, 22:28 »
Her var det jo mye liv må jeg si..  Huh

Har hatt to timer intervallspinn etter jeg skrev dette, har en ny time i morgen. Trente styrke to ganger forrige uke #logg.

Utlogget POSEN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Min treningslogg.
« #2 : 25. mars 2012, 22:40 »
Ja, men det er bare å trene på det! Hvis du vil ha liv i loggen din får du trene hardt og se fremgangen komme. Eventuelt poste noen rumpebilder.

Utlogget lovegame

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Min treningslogg.
« #3 : 26. mars 2012, 10:20 »
Haha, rumpebilder?
Skal prøve å få opp noen bilder senere i kveld. Er ikke mye å se på for tiden, haha.

Har som sagt spinning i dag, 60min intervallspinn. Får sykkelen bortover denne uka, så jeg kan begynne å sykle utenom Friskhuset.

Tenkte å sykle 5-10 mil i uka, blir noen langturer samt til og fra jobb. ELSKER å sykle, helt herlig følelse.
Kondisen har gått opp bare den siste uka, er fremdeles en slappfisk, men gud dette føles riktig!



Kom gjerne med tips om mat og kosthold, da jeg ikke er noe flink på dette.. Har kuttet ut brus og godterier, samt fast food som burger, baguett og pølser. Lager middag hver dag, men her er det mye rart. Alt fra laks til kylling, pizza, kjøttboller og spaghetti.

Utlogget lovegame

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Min treningslogg.
« #4 : 27. mars 2012, 13:19 »
Egentrening i dag, siden jeg ikke aner hva de forskjellige øvelsene heter sier jeg det på mitt språk.

10 min oppvarming på sykkel, så 10 min på romaskin.

Div vektløft 3x12 reps på 2-3 maskiner.

Avslutter med 20 min på den steppemaskin tingen. (gåmaskin?) Fast gange for kondisen sin skyld.


Intervallspinn i morgen, gleder meg Cheesy
Har mistet 1,5kg siden forrige uke, woho!


Maten jeg spiser består av følgende:

Frokost - skyr eller annen yoghurt
Mellommåltid: Eple
Lunsj: 2stk rugbrødskiver med skinke, 0,5l appelsinjuice, 1stk gulrot
Mellommåltid: Banan
Middag: Alt som kan lages med kylling og karbonadedeig, ingen pasta/ris, kjører uten saus den første tiden. Smaker godt uansett!
Kvelds: Havregryn med en halvliter melk, null sukker.

Drikker rundt to liter vann iløpet av en dag, pluss endel kaffe på jobb.


Dette er det jeg skal spise de neste to ukene, i helgen har jeg lørdag som en "utskeiingsdag", dvs at det er lov med litt usunnere mat, f eks hjemmelaget pizza eller kyllingburger.
Søndag er fast grøtdag Smiley


Utlogget lovegame

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Min treningslogg.
« #5 : 27. mars 2012, 13:25 »
Kommer et ryggbilde i kveld btw.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Min treningslogg.
« #6 : 27. mars 2012, 13:28 »
Hei Smiley

Hvis du ønsker litt fart i loggen din burde du ha litt faste rutiner Wink Logge treningene dine hver dag, ta med deg penn og papir på trening, eller kjøpe deg en liten treningsbok, hvis ikke du kan navnet på øvelsene kan du skrive ned navnet på maskinen, hvis du fører opp i boka ser du også når du øker i styrke Smiley

Hvis du akkurat har meldt deg inn på friskhuset har du krav på en time med veiledning, og da kan du få satt opp ett program også Smiley

Intervall timer er vel og bra, og elipse er også bra, variert trening er bra og man går ofte ikke så fort lei. Timer hvor man får både kondisjon og styrke er også bra.

Men koster har veeeldig mye å si, og for å ikke gå på en smell er det lurt og legge seg på et kostholdsnivå man klarer og opprettholde. Med det mener jeg at det er ikke alle det funker for å hive seg på en full deff første gang Smiley Ta heller å tenk litt mindre karbo, litt mindre fett, litt mindre kallorier og litt mer av proteiner  er bra for og holde på den muskelmassen du har eller prøver å bygge.

Dette ble litt rotete men Tongue
Lykke til Cheesy

Utlogget lovegame

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Min treningslogg.
« #7 : 27. mars 2012, 14:45 »
Hei og takk for svar! Smiley

Å ta med treningsbok mens jeg er å trener er noe jeg vet jeg ikke blir å få gjort, desverre. Er altfor flink til å glemme slikt. Kanskje med tiden?

Har trenet på friskhuset i et halvt år nå, men bare kondisjon. Spiste som en gris så fikk ikke så mye av det.
Har tidligere gådd et år på idrett, og trent fotball i 3 år. Var i kjempegod form tidligere, men det tekniske i trening har jeg aldri vært flink på.

Har hatt veiledningstime, men han jeg var hos virket ikke så interessert i å hjelpe, haha.
Intervall liker jeg for det var det jeg trente (bare løping) da jeg spilte fotball.

Sånn jeg spiser nå, går helt fint. Savner ikke brus og godteri akkurat, mere den feite maten som hyler etter meg. Om jeg klarer å spise sånn her i to uker, blir jeg nok å klare det flere uker.

Har kjøpt proteintillskudd, men er så jævla usikker på slikt Tongue
Får sykkeln hjem snart så jeg kan begynne å sykle ordentlig ute. Smiley

Utlogget lovegame

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Min treningslogg.
« #8 : 26. november 2012, 12:45 »
Hei igjen folkens, lenge siden nå.

Har laget meg en treningslogg på diskusjon.no

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1403807


Er veldig aktiv med trening og kosthold for tiden. Ble ikke mye av det jeg prøvde meg på tidligere, men etter brudd med dama og div. andre ting som påvirket livet mitt i stor grad, var det på tide å ta seg sammen. Har nå gått ned nesten 14kg på rundt 3 måneders (+-) tid, og trives mye bedre enn før. Kan legge ut bilder og slikt her og, om noen er interessert. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!