Skrevet av Emne: Hva er mulig på 140 dager?  (Lest 6231 ganger)

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Hva er mulig på 140 dager?
« : 24. september 2012, 18:18 »
Om 140 dager skal jeg på ferietur med ei venninne av meg. Innen den tid har jeg veldig lyst til å gå ned i vekt, og generelt bli tynnere. Som alle andre jenter har jeg planlagt en del shopping. Men for å dra fult utnytte av shoppingen er jeg nødt til å bli i bedre "shape". Spørsmålet mitt er da "Hva er mulig å få til?". Jeg har fra neste uke tilgang på treningsstudio, så da er det ikke lenger en hindring.

Kan vel ikke akkurat si jeg er i god form nå, blitt for lang tid stille sittende og feil mat. Skal begynne så godt jeg kan med sunn og smart spising.

Hva er smartest og trene? Vil stramme opp og minke midjemålet. Kom gjerne med supertips, trenger det meste. På forhånd takk! Smiley
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

EmyR

  • Gjest
Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #1 : 24. september 2012, 18:26 »
500kcal underskudd x 140 dager = 70.000kcal i underskudd/7000= cirka 10kg kroppsfett kan du ta av med 500kcal underskudd hver dag. Kombiner dette med styrketrening og sunn mat - så unngår du muskelsvinn, samtidig som du kan stramme opp/bygge litt ettersom du er nybegynner.

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #2 : 24. september 2012, 18:31 »
500kcal underskudd x 140 dager = 70.000kcal i underskudd/7000= cirka 10kg kroppsfett kan du ta av med 500kcal underskudd hver dag. Kombiner dette med styrketrening og sunn mat - så unngår du muskelsvinn, samtidig som du kan stramme opp/bygge litt ettersom du er nybegynner.

Å, det hørtes jo helt fantastisk ut!
Hva er vanlig inntak av kcal? Og eventuelt tips til kosthold planlegging? :-)
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #3 : 25. september 2012, 06:32 »
Hva er vanlig inntak av kcal? Og eventuelt tips til kosthold planlegging? :-)
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Sakt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 105

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #4 : 25. september 2012, 06:55 »
Hva er vanlig inntak av kcal? Og eventuelt tips til kosthold planlegging? :-)
Du kan jo bruke tn.no sin kalkulator? veldig generell, men grei å bruke til å regne ut hva du skal ligge på.

For å gjøre det enkelt så kan du jo starte med å kutte ut potet, pasta, ris og brød, om det lar seg gjøre. Eg lever uten det og fungerer toppers! Wink

Du kan spise mer salater, kjøtt, fisk, egg, nøtter, havregryn, wok? bare ikke ta så mye dressing og oljer på maten. Bytte ut sukker med sukrin/stevia?
Vekt: 64
Høyde: 168

1RM
KB: 90Kg
BP: 57,5Kg-->65Kg
ML:100Kg

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #5 : 25. september 2012, 08:34 »
Du kan jo bruke tn.no sin kalkulator? veldig generell, men grei å bruke til å regne ut hva du skal ligge på.

For å gjøre det enkelt så kan du jo starte med å kutte ut potet, pasta, ris og brød, om det lar seg gjøre. Eg lever uten det og fungerer toppers! Wink

Du kan spise mer salater, kjøtt, fisk, egg, nøtter, havregryn, wok? bare ikke ta så mye dressing og oljer på maten. Bytte ut sukker med sukrin/stevia?

Tusen takk for svar! Dette skal jeg prøve så godt det lar seg gjøre Smiley
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Sakt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 105

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #6 : 25. september 2012, 09:05 »
Tusen takk for svar! Dette skal jeg prøve så godt det lar seg gjøre Smiley
Prøv å hold deg unna ferdig produkter, lag alt selv og les på næringinnholdet. Tar utrolig lang tid, men er vel verdt det om du oppnår resultater?Wink
Vekt: 64
Høyde: 168

1RM
KB: 90Kg
BP: 57,5Kg-->65Kg
ML:100Kg

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #7 : 25. september 2012, 09:10 »
Prøv å hold deg unna ferdig produkter, lag alt selv og les på næringinnholdet. Tar utrolig lang tid, men er vel verdt det om du oppnår resultater?Wink

Ja, så klart! Er så klar for å oppnå resultater Smiley
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #8 : 27. september 2012, 10:47 »
Tips om du er nybegynner: Du kan be om et sirkelprogram i starten(3-4 uker) som inneholder 2-3 baseøvelser og 2-3 isolasjonsøvelser på treningen din. Deretter kan dele opp treningen slik at kroppen blir kjørt igjennom på et 3 dagers program - kan gjerne legge til et par intervalløkter på sykkel også etterhvert(15-20 minutter). Fin måte å starte og videreføre treningen på og en med gunstig effekt på forbrenning - sammen med skikkelig mat som forøvrig er nevnt for deg. Lykke til!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #9 : 27. september 2012, 17:53 »
Tusen takk for gode tips! Dette skal jeg ta med meg videre, så får jeg jobbe hardt og se hvor gode resultater jeg greier å få ut av dagene Smiley

Men et kjapt spørsmål; Kan zumba og lignende dansetimer gå som cardio? Har skikkelig lyst til å være med på de timene, og kan kjøre styrke etter det. Kunne det ha funket? Er ikke så glad i å bare løpe. Og har en kneskade som gjør det vondt for meg å sykle..
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #10 : 27. september 2012, 18:19 »
Men et kjapt spørsmål; Kan zumba og lignende dansetimer gå som cardio?

Ja.

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #11 : 27. september 2012, 21:04 »
Så braa! Smiley
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #12 : 27. september 2012, 21:37 »
Gjør det til en livsstil. Viktig å tenke på at det kommer en tid etter de 140 dagene også.
Her har du allerede fått mange råd av folk som har peiling, så det var bare det jeg ville si Smiley

Utlogget veronikaaas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 35

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #13 : 27. september 2012, 21:55 »
Ja, så klart! Jeg er på ingen måter ferdig etter de 140 dagene heller Smiley men målet frem dit er å stramme opp mer. Etter det så blir det jo å definere mer. Syns det er så fantastisk fint med definerte muskler, og denne gangen skal jeg virkelig ikke gi meg før jeg er fornøyd! :-)

Ja, har fått mange gode tips. Og det er jeg utrolig takknemlig for, og det skal jeg ta med meg videre! Smiley
I hated every minute of training, but I said, "Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."
Muhammad Ali

Utlogget Guinss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 201

Sv: Hva er mulig på 140 dager?
« #14 : 27. september 2012, 22:55 »
Høres bra ut! Stå på ! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!