Skrevet av Emne: Bill Starr 5x5 - Kjøre både rows og power cleans?  (Lest 8490 ganger)

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Bill Starr 5x5 - Kjøre både rows og power cleans?
« : 17. oktober 2012, 11:11 »
Hey

Bill Starr 5x5 / Madcow 5x5 angir at man enten skal kjøre rows på man/fre, eller power cleans på man/fre.
Dette synes jeg er dumt, da jeg liker begge øvelser svært godt. Kan det ikke tenkes at man kan kjøre begge?

Jeg ser for meg to muligheter:

Alt. 1:

Man: Row 5x5
Ons: Power Cleans før lett bøy - bruke progresjonen som benyttes i TM ( 3x5 clean 1x uka)
Fre: Row 5x5

Alt. 2:

Man: Power clean 5x5
Ons: Vanlig oppsett med 5x10 row som assist (Omtrent som Wendler kjører det)
Fre: Power clean 5x5

Før det blir sagt: Jeg vet opplegget til Starr er testet og utprøvd, men det kan vel ikke skade med en clean/row økt ekstra?
Noen tanker?

- Plat0n
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Bill Starr 5x5 - Kjøre både rows og power cleans?
« #1 : 18. oktober 2012, 10:26 »
Kan admin flytte tråden til forum for nybegynnere? Kanskje mer respons der Smiley
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Bill Starr 5x5 - Kjøre både rows og power cleans?
« #2 : 18. oktober 2012, 10:33 »
Jeg har selv kjørt dette flere ganger, og mange av de rundene har jeg modifisert programmet. Så lenge du klarer progresjonen og stammen av programmet er det samme, så er det bare å kjøre på. Lytt til kroppen! Lykke til!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Plat0n

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Bill Starr 5x5 - Kjøre både rows og power cleans?
« #3 : 18. oktober 2012, 14:45 »
Jeg har selv kjørt dette flere ganger, og mange av de rundene har jeg modifisert programmet. Så lenge du klarer progresjonen og stammen av programmet er det samme, så er det bare å kjøre på. Lytt til kroppen! Lykke til!

Har du prøvd deg med power cleans?

Stammen i programmet blir den samme. Eneste betydelige endring er at jeg forandrer litt på isolasjonen: Man: Chins, Ons: Row, Fre: Chins. Grunnen til dette er at kroppen min reagerer bra på høy mengde når det kommer til ryggtrening. Dessuten har jeg lagt inn nordic hamstring på onsdagen etter marken, og byttet triceps ex. med lett incline hantelpress. Resten av programmet er uforandret.
oui: Was your training affected by the drinking and screwing around?

SCHWARZENEGGER: No, because having a good time is not nearly so damaging as people think. I'm constantly amazed when people ask me about discipline. Discipline is what you use when you don't want to do something, when you have to force yourself.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Bill Starr 5x5 - Kjøre både rows og power cleans?
« #4 : 18. oktober 2012, 15:58 »
Har ikke gjort det med power cleans, nei. La til en del skuldertrening og rygg grunnet hhv dårlig utvikling og høy terskel for hva ryggen tåler.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!