Skrevet av Emne: Ectomorph?  (Lest 1728 ganger)

Utlogget Eldorado

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Ectomorph?
« : 30. september 2012, 23:34 »
Hei, jeg lurer på en ting. Jeg anser meg selv som ectomorph, og sliter av den grunn med muskelvekst. Er det i det hele tatt noe som heter ectomorph eller er det bare en myte?
Jeg sliter i alle fall med å øke muskelmassen. Styrken øker sakte men sikkert, maks 140benk, 170mark og knappe 125 knebøy (kyllingbeinsyndom :p). Jeg har nå gått i vekk fra styrke og gått over til muskelmassebygging, men det gir rett og slett ikke resultater. Er 183cm, veier 78kg. Musklene blir rett og slett ikke definerte, av den grunn at jeg har "lang" muskulatur?
BP 120-125  KB 120-130 ML 140-150

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Ectomorph?
« #1 : 30. september 2012, 23:54 »
Definerte? du mener vel heller at du vil ha større muskler? skal du ha definerte muskler må du ned i fettprosent og dermed ned i vekt... skal du f større muskler må du spise mer mat, enkelt og greit...
Er jo bra benk på deg da forresten!
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Eldorado

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Sv: Ectomorph?
« #2 : 01. oktober 2012, 00:11 »
Benken er et resultat av elendige prioriteringer fra ung/videregående. Cheesy
BP 120-125  KB 120-130 ML 140-150

Utlogget Mvpkimrkv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

  • "Discipline weighs an ounce, regret weighs a ton."
Sv: Ectomorph?
« #3 : 04. oktober 2012, 10:22 »
Det er noe som heter -Ectomorph og er heller en "teori" enn en myte. Ectomorph er en av 3 "Somatotyper" som skal stå for en enkelt fysisk karakteristikk og respondering.
Denne teorien ble offentliggjort av den Amerikanske psykologen William Herbert Sheldon tidlig på 40tallet, og går inn under  "Constitutional Psychology" (the systematic attempt to account for such psychological variables as temperament and character in terms of bodily shape and organic function)




Som storkman nevner, for å få mer definert muskulatur er du avhengig av å redusere fettmengden på kroppen. Dette gjøres ved justere ned energiinntaket til et bestemt nivå under det kroppen skal ha i utgangspunktet. Skal du opp i vekt setter du opp inntaket til et bestemt nivå over.
Går du ikke opp, spis mer. Går du ikke ned, spis mindre. Energi inn, energi ut.

Men at du ikke blir definert av at du har "lang muskulatur" tror jeg nok ikke. Smiley
Alt er avhengig av hva og hvordan man spiser når det kommer til slikt.
Hadde jeg vært deg ville jeg tømt på med mat og istedet brukt tiden fremover på å bygge. Ikke blir det bare artigere å redusere fettet senere, men jeg vil garantere at du vil øke i styrke også. Dessuten er det vinter, og strandformsesongen er over for i år Wink
"It is not the critic who counts, not the one who points out how the strong man stumbled or how the doer of deeds might have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred with sweat and dust and blood; who strives valiantly; who errs and comes short again and again; who knows the great enthusiasms, the great devotions, and spends himself in a worthy cause; who, if he wins, knows the triumph of high achievement; and who, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who know neither victory nor defeat."

IG- mvpkimrkv

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!