Skrevet av Emne: Kneskader og kardio  (Lest 710 ganger)

Utlogget Spezza

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Kneskader og kardio
« : 19. september 2012, 19:38 »
Hei,

har et spørsmål ang hva overskriften sier, brusk i begge knærne og vil trene kardio for å komme ned i vekt. Svømming er selvsagt et alternativ, men vil gjerne ha noe å variere med. Er tidligere eliteutøver, men har de senere årene blitt en skikkelig sofagris og skulle gjerne kommet meg ut av denne oftere.

Så trenger også noen motivasjonstips, slik at det ikke bare blir en start og så falle ned foran tv på nytt igjen.

Vurderer også å ta opp igjen styrketreningen, var sterkere når jeg var 16-17 enn nå som jeg har passert 30 og det er ikke noe jeg setter stor pris på.

Noen forslag til hjelp her?

Utlogget Tsbusa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Kneskader og kardio
« #1 : 20. september 2012, 19:12 »
Hei! Er i så og si samme situasjon som deg, men har nå holdt på snart 1 mnd. Har selv brusk i knerne, og vært operert engang. Hva veier du, og høyde? Man bør ikke begynne å jogge for hardt osv når man har slike knær, hvis man veier for mye. Begynn heller med gåing og øk intensiteten etterhvert, og skaff deg skikkelige gode sko med bra demping.

Basseng er helt klart utmerket, ellers er det jo sykling og steppemaskin.

Utlogget Seeebb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Kneskader og kardio
« #2 : 03. oktober 2012, 11:29 »
har hatt kneskader i mange år nå, for meg så funket sykkling samt gåing med (incline) eller motbakke eller hva man sier.. får opp pulsen selv om det sliter jo litt mer på knærne enn å gå rett frem... vet ikke hvor ille din skade er, men var ihvertfall et bra alternativ til å jogge der man har mye større belastning.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!