Skrevet av Emne: Dextrose, Kreatin og linfrøolje  (Lest 4257 ganger)

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« : 04. desember 2002, 11:23 »
Jeg skal kjøpe dextrose i form av druesukker idag. Hvor mya skal jeg ta rett etter trening før jeg får kommet meg hjem og tatt en shake? Jeg har bestilt kreatin og linfrøolje på piller fra Proteinfabrikken nå, er det no spesielt jeg skal tenke på når jeg bruker kreatin og linfrøolje?

-hkid  Smiley Smiley Smiley
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget kalleklovn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 368
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 368

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #1 : 04. desember 2002, 11:42 »
Når det gjelder kreatin, så kan du droppe "loading" fasen... Ta ca 10gr daglig, 5gr etter trening og 5gr til f.eks frokost. Etter trening blander du det sammens med druesukker som du sikkert skjønner... Kreatin i pilleform vil jeg egentlig ikke anbefale. Da det for det første er bindingsstoffer i det, og taes ikke så raskt opp i kroppen. Det blir også en del dyrere når du kjøper i pilleform. Mye bedre i pulverform mener nå jeg, men men, greit nok... Linfrø olje kan du ta ett par ss av etter ett måltid. Behøver ikke ta det etter hvert måltid, men etter middag synes jeg er en grei regel. Men mente du at du har kjøpt Linfrø olje i kapsel form også? I så fal, hvor mye koster det? Tror det lønner seg å kjøpe det i flytende form. Koster ca 60,- for en flaske med 250ml på helsekost butikk...
-kalleklovn-

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #2 : 04. desember 2002, 12:54 »
Enig med Kalleklovn om å droppe loading fasen, men hvorfor ikke kjøre 5 gr. før trening, og 5 gr. rett etter sammen med karbo (druesukkeret) og protein shake. HUSK: Drikk mye vann når du begynner på kreatin!

P.S - Er forsåvidt enig når det gjelder det KK sa om kreatin i tablett form, og i pulver form, men, men... smak og behag  Grin
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget Prodius (MB)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 870
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 870

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #3 : 04. desember 2002, 19:07 »
vanligvis drikker jeg 2-4L vann fordelt utover dagen.. de to siste dagene har jeg prøvd meg med lite vann (1L).. Fy faen å tørst
mann blir.. anbefaler et daglig inntak på 2-3L med vann for Kreatin binder vann i muskelene, og du vil merke en vektøkning på 2-3kg etter et par uker.. Har brukt kreatin i 1,5uke nå, og gått opp 1,5kg ..

Treningsstudio: ¨
Raufoss Badeland¨

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #4 : 04. desember 2002, 22:11 »
Var vel kanskje litt kjapp når jeg skrev det med pille form, men her er i hvertfall det jeg har bestilt:

http://www.proteinfabrikken.no/Sider/Produkter/Kreatin.htm


http://www.proteinfabrikken.no/Sider/Produkter/Omega.htm



Takk for råd!

-hkid
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #5 : 05. desember 2002, 14:01 »
Hva er egentlig funksjonen til linfrøolje?
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget kalleklovn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 368
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 368

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #6 : 05. desember 2002, 14:49 »
Linfrøolje er 100% fett... Det stammer fra Linfrø som du sikkert har skjønt Smiley ... Linfrø inneholder:  31% rent fett, derav: metta 7,9%, enkelt metta 15,5% og flerumetta 72,2%. Linfrøolje er en vegetablisk olje, derfor inneholder den så mye flerumetta fett. Det er det flerumetta fettet vi alle er ute etter... Det innholder Omega-3-6-9, som er godt for hjertet og organene i kroppen, smører ledd og skjelett. Hovedegenskapen til Linfrøolje for idrettsfolk, vil jeg tørre påstå er: vektreduksjon/ forebygge mot skader i skjelett/scener/musklatur...

sikkert noen som kan forklare litt mer om hvordan flerumetta fett fungerer i forhold til metta? Jeg orker ikke ha noen kjemi time her, og jeg er ikke sikker på eksakt hva det gjør, så mulig noen andre kan ta seg av det...?
-kalleklovn-

Utlogget PowerMan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #7 : 05. desember 2002, 14:58 »
Den kan jeg ta kalleklovn....

-Enumettet og flerumettet fett senker kolesterolet, mens mettet fett og transfett øker kolesterolet
-Flerumettet fett inneholder fettsyrer som bl.a. blir brukt til celledannelsen og til hormonproduksjon. De kan ikke erstattes av andre fettsyrer og kalles derfor livsviktige (essensielle) fettsyrer. Disse er linolsyre og alfalinolensyre.
-Enumettet fett bidrar også til å senke blodkolesterolet. Dette fettet finner vi i de samme matvarene som inneholder flerumettet fett, men i varierende forhold
-Mettet fett øker blodkolesterolet
-Transfettsyrer øker LDL-kolesterolet. Transfett i mat er assosiert med en forhøyet risiko for hjerte- og karsykdom.
-Inntak av fett kan altså både være en risikofaktor og en beskyttelsesfaktor for Hjerte og Kar-sykdommer, avhengig av hvilken type fett det dreier seg om. Inntak av mettet fett, transfett og kolesterol bør begrenses, mens inntak av umettet fett kan beskytte mot disse sykdommene

Power is everything...

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #8 : 06. desember 2002, 20:47 »
Kan det stemme at en toppet teskje kreatinpulver er 5 gram?

-hkid
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Prodius (MB)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 870
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 870

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #9 : 06. desember 2002, 20:58 »
Det er med en scoop på 5g.. men husk på at den skal være strøken
Treningsstudio: ¨
Raufoss Badeland¨

Utlogget kalleklovn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 368
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 368

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #10 : 06. desember 2002, 20:58 »
Stemmer ganske greit det...
-kalleklovn-

Utlogget FiXXXer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #11 : 07. desember 2002, 12:47 »
Sitat
Den kan jeg ta kalleklovn....

-Enumettet og flerumettet fett senker kolesterolet, mens mettet fett og transfett øker kolesterolet
-Flerumettet fett inneholder fettsyrer som bl.a. blir brukt til celledannelsen og til hormonproduksjon. De kan ikke erstattes av andre fettsyrer og kalles derfor livsviktige (essensielle) fettsyrer. Disse er linolsyre og alfalinolensyre.
-Enumettet fett bidrar også til å senke blodkolesterolet. Dette fettet finner vi i de samme matvarene som inneholder flerumettet fett, men i varierende forhold
-Mettet fett øker blodkolesterolet
-Transfettsyrer øker LDL-kolesterolet. Transfett i mat er assosiert med en forhøyet risiko for hjerte- og karsykdom.
-Inntak av fett kan altså både være en risikofaktor og en beskyttelsesfaktor for Hjerte og Kar-sykdommer, avhengig av hvilken type fett det dreier seg om. Inntak av mettet fett, transfett og kolesterol bør begrenses, mens inntak av umettet fett kan beskytte mot disse sykdommene


Samtidig kan det være på sin plass å "advare" folk mot overoppheting av oljer, da dette gjør at cis-formen går over til trans-form.

Utlogget masan

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 652
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 652

Re: Dextrose, Kreatin og linfrøolje
« #12 : 07. desember 2002, 18:19 »
cis er forno?  

Mener du transfett?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!