Skrevet av Emne: Smerte i lårfestet  (Lest 2688 ganger)

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Smerte i lårfestet
« : 05. oktober 2012, 21:49 »
Hei
Jeg lurer på om noen kan bidra med noen teorier ang. hva smertene mine kommer av da legen min ikke hadde peiling.

Jeg har altså vondt ved sidenav kneet i høyre ben, smerten sitter akkurat der vastus lateralis er festet (markert i grønt på bilde)



Det gjør ikke vondt når jeg går på flat mark, men jeg kjenner smerter der når jeg bøyer knærne litt f.eks. i trapper og spesielt når jeg belaster låret. F.eks. under knebøy og markløft og smertene er sterkere desto tyngre låret blir belastet (før jeg blir ordentlig varm). Når jeg har kjørt noen sett og er god og varm blir smertene borte.
Det kjennes ikke ut som en betennelse (har hatt mange), men mer som en rift eller lignende i muskulaturen. Det var det jeg trodde det var først, men så hadde jeg et opphold fra bentrening i en måneds tid uten at dette ble noe bedre.
Smertene har også vedvart i 5mnd ca nå, så jeg antar at det kansje er noe annet. Jeg antar at en rift hadde leget seg på kortere tid? Jeg syns også det er rart om det skulle vært en rift siden jeg ikke er nevneverdig sterk i lårene (trener med 150 i mark og 90 i atg bøy)
Det kjennes verken ut som det blir noe særlig verre eller bedre, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre :S

Tror dere det er en form for rift i muskulaturen? Isåfall, hvordan må jeg gå frem for å få leg det?
Eller tror dere det kan komme av noe annet?

Utlogget PeGo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Smerte i lårfestet
« #1 : 03. april 2013, 00:17 »
Hei

Jeg har et lignende problem med begge lårene/knærne, har du blitt bedre? Hvis ikke er det ingen andre som har noen tips. Huh
"I am the Flail of God. If you had not committed great sins, God would not have sent a punishment like me upon You."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!