Skrevet av Emne: Hvordan få mest mulig ut av deffing og trening?  (Lest 2080 ganger)

Utlogget royviste

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Hvordan få mest mulig ut av deffing og trening?
« : 07. oktober 2012, 19:48 »
Hei dere her på forumet!

Jeg lurer på hvordan jeg skal spise og trene for best mulig resultat?

Mitt mål med treninga er å bygge muskler og slanke meg samtidig.

Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg med et bra treningsprogam og en bra diett. Jeg forventer ikke noe stort men vertfall om noen kan ta seg bryet med å veilede meg litt?

Litt om meg selv.

Alder: 25år
Vekt: 122-125kg
Høyde: 175cm
Yrke: Tømmrer.
Aktivitet: over snittet, tungt arbeid med klatring bæring osv. + trening

Trening: annenver dag på senter og annenver dag tur (1time ca)
Har en god del fett på kroppen som må vekk. Har ganske store muskler som sikkert gjør at bmi`n ikke er SYKT gal men ja kan fint si jeg er godt overvektig.

Hvordan trener jeg: På senteret trener jeg ca 60-90 min. 20 min går i oppvarming i form av romaskin. Jeg trener slikt som dette. Feks, Man: ben og lår. Ons: mage og bryst. Fre:rygg og nakke. Søndag: armer. Er dette den mest effektive måten å trene på?

Jeg går også tur ca 1 time i rask gange annenver dag. Slik at jeg gjør noe 7 ganger i uka.

Hvordan jeg spiser nå:

Kuttet ut alt av junk. Spiser kjøtt, kylling og fisk. Spiste 50g ris til vert måltid med kuttet ut dette pga for mye carb, tror jeg?

07:00 Proteinshake + 40 g havregryn
10:00,13:00,16:00 og 19:00 1 boks tunfisk eller 120g kyllingfilet. + en del brokkoli
Etter trening: 1banan + proteinshake
Før jeg legger meg: En shake med kaseinprotein.

+ har en spise kveld somregel på lørdan der jeg døtter i tryne av den maten jeg vil.

Har regnet at jeg ligger ca på 1700kcal daglig men har en mistanke at dette muligens er litt vell lavt i forhold til aktivitetsnivået mitt? Kan jeg bli for tom for krefter?

Burde jeg hive meg på noe form for multivitaminer, olje zma e.l?

Beklager MANGE spørsmål men håper på gode tips og råd. Jeg skal holde dere oppdatert om fremgang og nedgang av vekt om det er ønskelig?


Utlogget royviste

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Hvordan få mest mulig ut av deffing og trening?
« #1 : 09. oktober 2012, 20:32 »
Bumper, trenger hjelp fra noen med erfaring=)

Utlogget Tsbusa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Sv: Hvordan få mest mulig ut av deffing og trening?
« #2 : 09. oktober 2012, 20:47 »
Her var det mye jeg også ønsker informasjon ut av, så håper noen svarer deg raskt! Smiley
Ellers, lykke til videre Smiley

Utlogget TMWfan

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Hvordan få mest mulig ut av deffing og trening?
« #3 : 13. oktober 2012, 18:44 »
Er det lengesiden du begynte med diet? Hvis du har vært ute av form ganske lenge, bør du ta kcal kuttingen litt med ro. F.eks. begynner med 2400 kcal daglig, og kutter smått hver uke. Slik at kroppen din får nok kcal til å bygge muskler og holder stoffskifte så høyt som mulig.

Jeg trener 6 dager i uken:

Mandag: Oppvarming - mage - svømming
Tirsdag: push-day, Skuldre, bryst, og triceps - mage og 20 - 30 rolig kardio på slutten
Onsdag: oppvarming - mage - svømming
Torsdag: pull-day, Rygg og biceps - mage og 20 - 30 rolig kardio på slutten
fredag: oppvarming - mage - svømming
Lørdag: Leg-day og cheat day, 20 - 30 min oppvarmings kardio - bein - mage
Søndag: hviledag

Tren hardt når du trener styrke, svetter så mye som mulig, ca 30 - 60 sekunders pause mellom hver sett. Du er ikke nødt til å svømme, du kan ta hvilken som helst kondisjontrening, trener opp til 1 time hver gang.

Jeg driver med "Interminttent fasting" med 4 timers "eat-window", og det brenner fett utrolig effektivt, men det passer ikke helt til ny begynnere. Hvis du er interessert i det, så skal jeg poste om det senere.

Tips til diet: 40% karbohydrater, 40% protein og 20% fett. Husk, sunne karbohydrater: brun ris, fullkornspasta, havregryn, frukt osv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!