Skrevet av Emne: Student, kjenner du deg igjen?  (Lest 2397 ganger)

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Student, kjenner du deg igjen?
« : 09. oktober 2012, 10:04 »
http://www.adressa.no/student/article6419309.ece

"- Det er nesten umulig å få pengene til å strekke til uten ekstrajobb. Mange studenter arbeider hardt og mye for å gjøre det godt på skolen. I tillegg må de kanskje jobbe 20 timer i uka for å få det til å gå rundt. Det gjør at hverdagen blir preget av mye stress, og lite fritid, sier Løvland."

Er det noen studenter som kjenner seg igjen i dette? Jeg blir ganske forbannet når jeg ser slike utsagn. Nå har jeg vært student i 5 år, og aldri hatt problemer med økonomien. Jobb i tillegg har jeg ikke trengt. Hva er det de bruker penger på da? Kafebesøk med 150 kroners smørbrød og uteturer hvor minst en høvding går i fylla! Nei, nå er det på tide å skjerpe seg, student!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #1 : 09. oktober 2012, 10:38 »
jeg må nå til mitt eget forsvar si at jeg har et budsjett på 63 kr dagen etter husleie, treningsplass og betaling av Wimp. Det er omtrent der normen ligger også. 63 kr dagen låter litt tynt hvis du skal eta noe annet enn nudler og  brødskive med majones, gjør det ikke? Har ikke vært på fylla mer enn en gang i måneden siste året, og holdt meg under 250 spenn der (vors, inngang, pils på byen). Så det sier seg sjøl at så fort man kommer på 100 spenn dagen en dag (si at det er tacokveld eller whatever, kanskje tar jeg lunsjen i kantina for 40 spenn i stedet for å lage en sjøl) så er det trøbbel ut av ville pikkstøvel hvis en har planer om å få i seg nok kalorier på en sunn måte de siste dagene fram til studielånet kommer igjen. går akkurat opp hvis jeg holder meg nøyaktig til en ferdig oppsatt og prisregna diett hele skoleåret, uten å dra på noen turer, byturer, svensketurer, hytteturer og lignende.

nå er ikke underskudda mine på mer enn et par hundre spenn i måneden men det sliter på nervene det også.

du må bo veldig billig eller eta utrulig ræva for å få studielånet til å gå opp som mannlig styrketrenende student. 63 spenn om dagen, i fem år er trist åkke som og jeg trur ikke det helt var tanken når studielånet blei satt opp. Det er vel et paradoks at det faktisk ikke går an å spise middag i skolekantina uten å gå i underskudd (ref 60 kr + for noen middager i hos SiT, altså spiser du kun middag en dag har du  maks 3 spenn overskudd).

normen her i trondheim på husleie er 4000 spenn, gjerne pluss strøm og alt annet. hvis en studerer på universitet i Hvittingfoss blir livet mye enklere. men det kommer jo an på hva en vil oppnå.


23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #2 : 09. oktober 2012, 10:42 »
er i og for seg enig om at det mange som drekker for mye og har en for keeg livsstil som klager ubegrunna, da de lever på næringsfattig og DYR mat i tillegg til å bruke tusenlapper  på byen i samma slengen, kjøpe klær (ennå en ting som er praktisk talt umulig med studielån) og klippe håret hver måned (heller ikke plass til)

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget maaagnus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 294
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 294

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #3 : 12. oktober 2012, 22:05 »
Studielån ca 7000. Minus husleie 5500, strøm ca 200, internett og tv 349, mobil 299, trening 199.
Da har jeg 453 kroner igjen for en måned, som altså er 15 kroner dagen...

Jeg drikker ikke alkohol og verken snuser eller røyker. Jeg jobber 3 lørdager i måneden og får utbetalt ca 2000 der. Så med jobben klarer jeg meg greit, men uten jobb ville det vært umulig. Men jeg klager ikke, syns ikke lørdagsjobbinga går noe utover skolearbeidet så da er det bare å jobbe ivei.

Holdt på å glemme nrk-lisensen på 2400 og reise+innboforsikring på 2200 per år. Etter disse utgiftene har jeg litt under 2 kr og 50 øre å leve for per dag. Men med jobbinga i tillegg har jeg altså 69 kroner per dag. Så joda, det er fett å være student.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #4 : 17. oktober 2012, 17:31 »
Ingen sympati med dere. Jobbet på UiO en periode som vekter, makan til fyllebøtter skal man lete lenge etter... ikke rart dere må leve på nudler, når dere er på hardfylla hver jævla, eneste helg. Få dere en jobb og drikk mindre, bitches!

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #5 : 17. oktober 2012, 17:37 »
Studielån ca 7000. Minus husleie 5500, strøm ca 200, internett og tv 349, mobil 299, trening 199.
Da har jeg 453 kroner igjen for en måned, som altså er 15 kroner dagen...

Dette er nok de fleste studenters økonomi. Ergo man er nødt til å jobbe på siden (eller eventuelt ha foreldre som sender penger).
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget Kurdî

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 442
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 442

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #6 : 17. oktober 2012, 18:30 »
Ha en strategi! Gi faen i kantinemat og lag matpakken selv...
For meg blir det 1200kr igjen etter huslån og diverse utgifter, noe som er laangt fra nok(matbudsjett på 2000kr), men min strategi er å jobbe så mye som mulig i sommerferien, og da har man nok penger til å dekke underskuddet hver måned pluss andre utgifter under skoleåret.
Alder: 23(1992)
Vekt: 85 kg
Høyde: 174 cm

Mine RM
Benkpress:     140 kg
Markløft:        2*220 kg
Knebøy:         180 kg

“The greatest barrier to success is the fear of failure.”

Trenings- og bildelogg: Kurdî's vei til suksess!

Utlogget Leon83

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #7 : 17. oktober 2012, 19:35 »
men min strategi er å jobbe så mye som mulig i sommerferien

Samme her. Tjente 45 000,- i sommer... med lavt forbruk og ingen sydenferie. Med studielån i tillegg så trenger jeg ikke jobbe noe som helst dette skoleåret. Jeg kommer faktisk til å ha et betydelig overskudd i juni 2013. Husleien er på 5400,-.

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #8 : 17. oktober 2012, 19:41 »
Har ikke regnet helt ut hva jeg bruker i mnd, men det er da meget mye bedre å jobbe noen timer i uka, og faktisk kunne kjøpe litt av det man vil, i motsetning til å leve på sparebluss hver eneste dag.

Jobber man for mye vil det så klart gå ut over skolegangen, men om man jobber litt ved siden av har det ingen som helst betydning for skolen. Og det er de færreste jeg kjenner som klarer seg på studielånet i mnd uten jobb ved siden av, de bor da omtrent gratis, eller blir sponset hjemmefra.
Konebanker og totalonanist

Utlogget Toreto

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 342

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #9 : 17. oktober 2012, 20:08 »
Bare kyllingen jeg spiser i en måned er mer enn 2000,- kr

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Student, kjenner du deg igjen?
« #10 : 17. oktober 2012, 20:33 »
De som klager på lite penger må enten skaffe seg en jobb eller slutte å drikke så mye. Det skal ikke mye jobbing til, med 10-15t i uka vil du ha mye mer å rutte med. Personlig har jeg 2 ekstrajobber. Døgnet har 24t.
"There Can Be Only One" - Bill K

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!