Skrevet av Emne: Burde dette ikke vært et godkjent støt?  (Lest 18309 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Burde dette ikke vært et godkjent støt?
« #15 : 14. oktober 2012, 04:32 »
Jeg skjønner poenget, Heiden. Men det ville bli som om man bare kunne bygget større og større hoppbakker, inntil skihopperne endte i bane rundt jorda.
Jeg syns det Benedikt gjør er rått, og enkelte av vektløfterne vil gjøre ENORME vekter på det viset der... men jeg tror ikke vektløfting som idrett har godt av det.
Det er akkurat det tekniske og estetiske momentet som gjør at det er en fryd å se på....

Men utvikling i idrett er også viktig. Og siden det ikke bør skje med nytt utstyr og tøys, så er dte nok en mulighet på at det kan lempes på noen av reglene på sikt...

Hva er det egentlig du mener her? Det er jo en grunn til at Benni kun får opp 170kg her, på tross av at han sikkert er like sterk som mange elite vektløftere i plussen? Ingen vil velge å jalla-pushpresse vektene når det er en såpass mye mindre effektiv teknikk, for ikke å snakke om den vendingen der.

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Burde dette ikke vært et godkjent støt?
« #16 : 14. oktober 2012, 05:05 »
Hva er det egentlig du mener her? Det er jo en grunn til at Benni kun får opp 170kg her, på tross av at han sikkert er like sterk som mange elite vektløftere i plussen? Ingen vil velge å jalla-pushpresse vektene når det er en såpass mye mindre effektiv teknikk, for ikke å snakke om den vendingen der.
Han mener sikkert at den teknikken som har blitt vitenskapelig utviklet siden minst 1896 ikke er så effektiv eller publikumsvennlig som den burde være. Hadde vært morsomt å vite hva Heiden selv har løftet. Virker som en type som er fryktelig opptatt av å gjøre ting annerledes. styrkeløft uten utstyr, vektløfting uten teknikk osv. Hva er poenget egentlig? Er det bare for å skrive noe eller?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Burde dette ikke vært et godkjent støt?
« #17 : 15. oktober 2012, 11:17 »
Mitt svar var bare et tilsvar til heiden. Smiley
Det jeg mener, er at Benni sin måte å løfte på, vil for de vektløfterne som har enda bedre teknikk, kunne medføre enda tyngre løft.
Lemping på reglene for etterpress osv ville føre til flere kilo, men en mindre vakker sport.

Benni vil aldri vinne en konk i vektløfting, uansett vhilke regler som benyttes. Smiley

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Burde dette ikke vært et godkjent støt?
« #18 : 15. oktober 2012, 15:25 »
Mitt svar var bare et tilsvar til heiden. Smiley
Det jeg mener, er at Benni sin måte å løfte på, vil for de vektløfterne som har enda bedre teknikk, kunne medføre enda tyngre løft.
Lemping på reglene for etterpress osv ville føre til flere kilo, men en mindre vakker sport.

Benni vil aldri vinne en konk i vektløfting, uansett vhilke regler som benyttes. Smiley

Det er kun de som ikke har ordentlige låsearmer som ville kunne tjene noe på at etterpress ble lovlig, og det gjelder veldig få løftere. At de uten låsearmer er i verdenstoppen er i seg selv nesten et mirakel. For en løfter med låsearmer så mener jeg at det er null å hente i å forsøke å støte nesten helt opp, og deretter presse ut de siste centimeterne.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!