Skrevet av Emne: Tips til gainer?  (Lest 2966 ganger)

Utlogget Geriljakardio

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Tips til gainer?
« : 17. oktober 2012, 02:25 »
Tenkte på å begynne med gainer for å få litt større muskler.. Har trent styrke en stund, men går nå over til volumtrening. Har ikke fått i meg så mye kalorier som jeg kanskje burde mens jeg har trent; dette kommer av at når jeg begynte å trene, begynte jeg for å gå ned i fettprosent, fordi jeg var feit.

Når jeg har prøvd å gå opp i muskler, har jeg fått panikk da jeg så at jeg ble litt større (når jeg sammenlignet bilder måned for måned), og kuttet ned kaloriinntaket.  Undecided

Jeg vil for øvrig ikke bli "kjempestor"; 5 - 10 kg til med muskler på kroppen holder for meg.  Kiss

Og greia at jeg spør om en bra weight gainer, er fordi jeg må få i meg mer kalorier. Jeg klarer ikke å spise en "shitload" med mat, derfor tenker jeg at det er lurere å drikke de ekstra kaloriene.

Pluss at jeg er ute etter en weight gainer som man ikke legger på seg for mye fett (les: psykisk panikk).

PS: Gainere med maltodextrin har jeg hørt er "bad news" om man ikke vil legge på seg for mye fett. Ikke vet jeg, men det sies så.


Om annet, er det noen andre produkter som kan være bra for volumøkning og styrke ute på det lovlige markedet?

Sliter som sagt litt psykisk med å få i meg nok kalorier, så det kan uansett hende at en gainer hadde vært det beste for min del. Men jeg vet ikke.  what

It's amazing what you can accomplish if you just put your mind to it!

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Tips til gainer?
« #1 : 17. oktober 2012, 06:22 »
De fleste gainere inneholder omtrent samme kalorimengde pr 100g, så du vil ikke legge på deg mer eller mindre avhengig av merke gitt lik dosering.
Maltodextrin er mye omdiskutert siden det er såkalte raske karbohydrater. Jeg mener at siden gaineren skal være et tilskudd som skal gi mer kalorier uten at du blir stappmett, er maltodextrin utmerket. Dette er en stivelsekilde på lik linje med brød og ris.
Du kan jo lage egen gainer og. Havregryn,nøtter og proteinpulver er veldig greit. En liter H-melk gir i overkant av 600 kalorier. Veldig lett tilgjengelig om du ikke har med deg noe.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Tips til gainer?
« #2 : 17. oktober 2012, 16:02 »
Disse gainerne på markedet inneholder for det meste sukker og mysekonsentrat. Det er virkelig ikke verdt pengene etter min mening. Istedenfor å bruke masse penger på sukker er det like greit å ha havregryn og olje nedi shaken din. Og den shaken bør være av god kvalitet, som f.eks. myseisolat (whey isolate) som jo er det beste en får av myseprotein.
Min yndling er enten sjokolade eller vanilje, havregryn, kreatin, beta alanin, hmb og rapsolje. Ca 500 kcal i en glefs om du har 50 g myseisolat, 50 g havregryn og 2 ss rapsolje. Bland det med h-melk, så har du enda mer Wink
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget mike93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

Sv: Tips til gainer?
« #3 : 17. oktober 2012, 17:02 »
Mutant mass Smiley "bra" innhold, smak og konsistens og blander seg lett. Forøvrig har jeg bare hatt triple chocolate, men den er goood Smiley

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Tips til gainer?
« #4 : 17. oktober 2012, 19:39 »
Disse gainerne på markedet inneholder for det meste sukker og mysekonsentrat. Det er virkelig ikke verdt pengene etter min mening. Istedenfor å bruke masse penger på sukker er det like greit å ha havregryn og olje nedi shaken din. Og den shaken bør være av god kvalitet, som f.eks. myseisolat (whey isolate) som jo er det beste en får av myseprotein.
Min yndling er enten sjokolade eller vanilje, havregryn, kreatin, beta alanin, hmb og rapsolje. Ca 500 kcal i en glefs om du har 50 g myseisolat, 50 g havregryn og 2 ss rapsolje. Bland det med h-melk, så har du enda mer Wink

Skal ikke være noen forkjemper for gainerbruk, men mysekonsentrat er ikke noe dårligere proteinkilde enn isolat. Kan heller ikke se at det er veldig mange gainere rundt som hovedsakelig har sukker som karbokilde.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Tips til gainer?
« #5 : 17. oktober 2012, 20:41 »
Skal ikke være noen forkjemper for gainerbruk, men mysekonsentrat er ikke noe dårligere proteinkilde enn isolat. Kan heller ikke se at det er veldig mange gainere rundt som hovedsakelig har sukker som karbokilde.

Maltodextrin og dextrose. Disse er sukker.

Til trådstarter. Sjekk mailen din Wink
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Tips til gainer?
« #6 : 17. oktober 2012, 20:49 »
Maltodextrin er maisstivelse. Dette er en stivelsekilde på lik linje med havregryn, potet og ris.

Utlogget Geriljakardio

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Tips til gainer?
« #7 : 17. oktober 2012, 21:48 »
Maltodextrin og dextrose. Disse er sukker.

Til trådstarter. Sjekk mailen din Wink

Den der mailen jeg fikk ligner mer eller mindre et forsøk på svindel fra avsender.
It's amazing what you can accomplish if you just put your mind to it!

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Tips til gainer?
« #8 : 17. oktober 2012, 21:50 »
Maltodextrin er maisstivelse. Dette er en stivelsekilde på lik linje med havregryn, potet og ris.


Jepp, du har rett.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Pettz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Tips til gainer?
« #9 : 18. oktober 2012, 01:03 »
kunne prøvd Hulk i bulk Carbo da! Beste gaineren etter min mening.

                                                                                 Pr. Servering (60g)                Pr. 100g

Energi:                                                                   986,1 KJ/235,6 kcal     1643,5 KJ/392,8 kcal                                           

Protein:                                                                                    7,02 gr                       11,7 gr

Karbohydrater:                                                                          50,4 gr                       84,1 gr

-Hvorav sukkerarter                                                                   48,9 gr                       81,5 gr

Kostfiber                                                                                   0,84 gr                       1,4 gr

Fett:                                                                                         0,18 gr                       0,3 gr

http://norvita.no/protein-og-sportstilskudd/hulk-i-bulk-carbo-gainer-isolat

Utlogget Geriljakardio

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Tips til gainer?
« #10 : 18. oktober 2012, 02:49 »
kunne prøvd Hulk i bulk Carbo da! Beste gaineren etter min mening.

                                                                                 Pr. Servering (60g)                Pr. 100g

Energi:                                                                   986,1 KJ/235,6 kcal     1643,5 KJ/392,8 kcal                                           

Protein:                                                                                    7,02 gr                       11,7 gr

Karbohydrater:                                                                           50,4 gr                       84,1 gr

-Hvorav sukkerarter                                                                    48,9 gr                       81,5 gr

Kostfiber                                                                                   0,84 gr                       1,4 gr

Fett:                                                                                         0,18 gr                       0,3 gr

http://norvita.no/protein-og-sportstilskudd/hulk-i-bulk-carbo-gainer-isolat

Takker. Smiley
It's amazing what you can accomplish if you just put your mind to it!

Utlogget metalhead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Tips til gainer?
« #11 : 18. oktober 2012, 12:20 »
Ja, dette var en rå gainer med hele 11,7% protein... what

kunne prøvd Hulk i bulk Carbo da! Beste gaineren etter min mening.

                                                                                 Pr. Servering (60g)                Pr. 100g

Energi:                                                                   986,1 KJ/235,6 kcal     1643,5 KJ/392,8 kcal                                           

Protein:                                                                                    7,02 gr                       11,7 gr

Karbohydrater:                                                                          50,4 gr                       84,1 gr

-Hvorav sukkerarter                                                                   48,9 gr                       81,5 gr

Kostfiber                                                                                   0,84 gr                       1,4 gr

Fett:                                                                                         0,18 gr                       0,3 gr

http://norvita.no/protein-og-sportstilskudd/hulk-i-bulk-carbo-gainer-isolat

Utlogget Pettz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Tips til gainer?
« #12 : 18. oktober 2012, 15:42 »
Ja, dette var en rå gainer med hele 11,7% protein... what


Altså jeg vet ikke om du låg merke til ordet Carbo og siden han hadde lyst å få i seg nok Carbs så var det et godt alternativ  Wink

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Tips til gainer?
« #13 : 18. oktober 2012, 22:15 »
Laga till din egen gainer istället.
Billigare och smakar garanterat bättre!

Du kommer långt med h-melk, ägg, havregryn och lite rapsolja.
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!