Skrevet av Emne: Trenger tips for hjemmegym!  (Lest 1573 ganger)

Utlogget Jeany

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Trenger tips for hjemmegym!
« : 18. oktober 2012, 19:57 »
Jeg har trenet en god del tidligere, men ikke så mye styrke.

Jeg er ei jente på 24 år. Skal veldig snart flytte og har desverre ikke noen mulighet for å dra på ett treningssenter der jeg skal bo. Har tenkt at jeg skal lage et slags trimrom i huset, men er veldig usikker på hva jeg burde investere i av utstyr? Har ikke 10-tusenvis av kroner å bruke, desverre..

Jeg har lyst til å trene seriøst og forme/stramme opp mage, rumpe, lår spesielt. Men også bryst, armer, rygg osv.

Jeg hadde virkelig satt pris på litt tips, da jeg er grønn hva gjelder hjemmetrening. Og ganske fersk hva gjelder styrketrening..Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Trenger tips for hjemmegym!
« #1 : 19. oktober 2012, 00:14 »
Det må jo bli stang og vekter, da. Og kanskje et kombistativ for knebøy og benkpress. Stang for 50 mm-åpning vekter kjøpes for rundt en tusenlapp. Hvis du er kvinne, trenger du trolig ikke så veeeeldig mye vekter, så det bør ikke koste veldig mye. Det finnes også mye brukt.

Utlogget Pettz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 53
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 53

Sv: Trenger tips for hjemmegym!
« #2 : 19. oktober 2012, 01:33 »
Husk å kjøp benk, brukes til ganske så mye... er ganske billig brukt

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Trenger tips for hjemmegym!
« #3 : 19. oktober 2012, 14:35 »
Sjekk med gym i nærheten om de har utstyr til salgs. Kettlebells, en trx-slynge og en benk er smarte investeringer. Det er fullt mulig å få tak i rimelige manualer til hjemmebruk både på sportsforretninger, nettbutikker og eventuelt fra gym som fornyer utstyret sitt. Med jevne mellomrom må også spinningsykler fornyes på treningssentrene. Dersom du skal ha en kardioøkt er du avhengig av en ordentlig sykkel. Billige varianter dreper motivasjonen rett og slett fordi de ikke er gode nok. Ved å fornye litt på en sykkel og rengjøre den skikkelig kan du ha mye glede av en brukt sykkel istedet for en ny, men dårlig ergometersykkel. Treningsstrikk og stepboks er også gode verktøy for å få en allsidig treningshverdag.

Du trenger ikke investere i alt på en gang - velg i første runde benk, stang, noen få hantler og evt et brukt kardioapparat.

Enkelte synes det kan være litt stusselig å trene alene - invester i et speil, musikktilgang og lag trenings-dater med en venninne så blir hjemmetreningen fort en super måte å få trent på. Lykke til!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Trenger tips for hjemmegym!
« #4 : 21. oktober 2012, 17:05 »
Multivektstativ: http://sportsmaster.no/Styrke/Frivektsapparater/Pivot%20314%20Multivektstativ.aspx

+

En stødig, solid, flat bank: http://sportsmaster.no/Styrke/Frivektsapparater/Pivot%20302%20Flat%20benk.aspx

+

En vektstang og vektskiver. Dette kan du også kjøpe hos Sportsmaster, men det er mulig at frakten gjør dette veldig dyrt. I så fall går du bare på XXL eller en annen lokal sportskjede. Der selges det også rimelig.

Med dette utstyret kan du trene hele kroppen fra topp til tå. Merk at du også kan trene chin-ups med dette utstyret, selv om du ikke har en chins-stang. Da skrur du bare multivektstativet til topps, og legger en vektstang i stativet. Fra der er det fritt fram til å trekke deg opp i vektstangen akkurat slik du måtte ønske.

Dette er den beste investeringen du kan gjøre hva angår vektutstyr, spør du meg. Knebøy, benkpress, markløft, militærpress, stangroing, chin-ups, stangcurl, smalbenk, franskpress, opptrekk, tåhev - her får du trent ALT. Du kan trene tungt og du kan trene trygt. Drømmen er å ha et lyst, rent og luftig rom med bare dette utstyret + et stort speil. Det er nesten vakkert å tenke på for en løftesjel som meg selv. Tongue

Du trenger selvsagt ikke nødvendigvis velge akkurat det utstyret jeg viste her (selv om Sportmaster er Norges rimeligste butikk på dette området, synes jeg. Tenker da kvalitet i forhold til pris, ikke bare pris), men jeg ville definitivt valgt noe tilsvarende. Enten du handler hos XXL eller G-Sport.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!