Når det gjelder vektene den 15 desember, regner jeg med å øke med 5kg for hvert forsøk i hantel løft (både til boks og over hode). Er litt usikker enda på hvor jeg bør starte for jentene, men guttene starter på 50kg.
I Apollo Axle øker jeg med rundt 9kg, og regner med å starte på rundt 40kg
Er ikke helt ferdig med Power Stairs, men kommer nok til å øke med minst 10kg for hver forsøk. Begynner vekta vil bli 95kg. Alle får 3 forsøk
Når det gjelder diskusjonen om steinløfting med eller uten klister, kunne vi like gjerne ha en diskusjon om hvem som hadde vært beste i langrenn hvis en sluttet å smøre skia, eller hvem som hadde vært best på å løpe 100m uten piggsko.
Klister gjør det enklere å løfte runde stein, spesielt for personer som har kortere armer eller svake handledd. Desto større diameter på steina desto viktigere klisteret blir. Det har blitt brukt klister på steina siden midten av 90 tallet. På Valhalla kommer jeg alltid til å tillate å løfte stein med klister. Hva andre arrangører velger å gjøre er opp til de.
takker:) veldig godt forklart enig der er uansett likt for alle. har bare ikke tenkt i baner du beskriver her
eneste jeg ville lufte litt var med tanke på den sammenligningen mellom øvelsene markløft og steinløfting med klister. det at folk kanskje ikke blir like imponert? eller er det bare noe jeg tenker? men ser den med tanke på personer med korte lemmer vil ha desto vanskeligere løft uten klister og kanskje at øvelsen av den grunn ikke ville vært aktuell i strongman i heletatt?