Skrevet av Emne: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.  (Lest 2670 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« : 24. oktober 2012, 15:44 »
Denne eposten får jeg i dag fra Canal Digital ( sendt til med alle canal digital kunder; )

"TV 2 ønsker ikke valgfrihet
Sier opp nisjekanaler TV 2s hovedkanal blir fortsatt tilgjengelig for alle Canal Digital Kabel TVs kunder. Denne høsten har Canal Digital innført valgfrihet i Grunnpakken. TV 2 har dessverre sagt opp avtalene på TV 2 Bliss, TV 2 Filmkanalen og TV 2 Nyhetskanalen fra 23. november, blant annet som en følge av denne valgfriheten.
De siste dagene har TV 2 sendt reklamefilmer og informasjon på sine tv-kanaler og web-sider med oppfordring til kabel-tv-kunder om å bytte leverandør. Dette synes vi er svært beklagelig, og vi forstår at dette bidrar til ytterligere forvirring.
Vi ønsker derfor å gjøre oppmerksom på bakgrunnen for denne situasjonen.
Canal Digital har innført valgfrihet i Grunnpakken og har i arbeidet med dette kommet til enighet med tv-selskaper som representerer et hundretalls ulike tv-kanaler. Dette gjør at våre kunder nå i større grad kan velge hvilke tv-kanaler de ønsker i Grunnpakken. Vi har derimot ikke blitt enige med TV 2 om valgfriheten og TV 2 har blant annet som en konsekvens valgt å si opp TV 2 Bliss,TV 2 Nyhetskanalen og TV 2 Filmkanalen.
Hva betyr dette for meg som kunde?
Årlig betaler Canal Digital Kabel TV mer enn 500 millioner kroner til de ulike tv-selskapene, og TV 2 er det av tv-selskapene som får mest av disse pengene. De fleste av TV 2s kanaler er i tillegg allerede reklamefinansierte. Kravene som TV 2 nå har kommet med vil føre til at våre programkostnader øker betraktelig, noe som nødvendigvis betyr at prisen for våre kunder vil øke. I tillegg stiller TV 2 krav som innebærer at kundenes valgfrihet vil reduseres.  

Kravene fra TV 2 gir to konsekvenser. TV blir mye dyrere for den jevne seer – og det blir vanskeligere for de andre kringkasterne å konkurrere med TV 2. Vi er av den oppfatning at dette ikke vil bidra til mer godt innhold og mer valgfrihet for kundene. Tvert imot er vi bekymret for at det vil kunne føre til et dårligere og mindre variert TV-tilbud til en høyere pris.

Vi jobber med å finne en løsning på denne konflikten og er i dialog med TV 2. Vi tror at partene vil bli enige, men vet ikke når og til hvilke betingelser.
Vi presiserer at TV 2s hovedkanal (både i standard og i HD-kvalitet) fortsatt blir tilgjengelig for alle våre kunder. Dersom vi ikke kommer frem til en løsning på denne konflikten innen 23.november, vil kunder som har valgt TV 2 Bliss,TV 2 Nyhetskanalen eller TV 2 Filmkanalen i Grunnpakken kunne foreta et gebyrfritt bytte til andre interessante kanaler.

Med vennlig hilsen
Canal Digital Kabel TV AS"
 
Nå er det ikke slik at jeg nødvendigvis er fan av TV2 eller for den saks skyld Canal Digital, og jeg har heller ikke særlig imot noen av de. Det jeg derimot ikke liker er når to veldig rike selskaper er redde for et redusert overskudd og tar med seg krangelen sin offentlig for å forsøke å begrense eventuelle skader – igjen, på det enorme overskuddet de går med hvert år.
Kort og enkelt forklart er saken slik; TV2 sier til Canal D. at de må ut med mer penger for å få lov til å gi kundene sine tv2 bliss, tv2 filmkanalen og tv2 nyhetskanalen, vi vil tjene mer spenn bla. Bla. Bla.

Canal D. vet at de da må øke prisen til meg som kunde, fordi det selvsagt ikke skal gå utover overskuddet deres. De er redde for å miste kunder som følge av en høyere pris, de har sterk konkurranse fra bl.a. GET og de vet at kundene allerede er på smertegrensen av hva månedlige, levelige beløp angår. Canal Digitals løsning på dette er å kamuflere seg som en tilbyder av «valgfrihet» altså man kan velge hvilke kanaler man vil. Jeg håper ingen lar seg lure, for i realiteten sier de dette; «skal du ha alle kanalene du har i dag, blir det dyrere. Men det vil vi ikke at du som kunde skal forstå, og vi regner med at du er så dum at du ikke forstår det. Så nå er vi liksom så snille at du heller kan velge bort det du ikke ser så ofte på, og på den måten få færre kanaler enn du har i dag uten at prisen øker»

De fyrer også oppunder med å beskylde TV2 for å «skape forvirring» og at tv2 er den kanalen som får den største delen av kaka ( den halve milliarden som canal d. betaler ut til tv-selskapene årlig, finansiert av…hvem tror du? )
Vel, jeg er ikke så veldig forvirret, og jeg ser på begge som giganter i bransjen med store penger og store ord, rettet for å tjene enda mer penger. Canal D. går langt i å fortelle meg som kunde at TV2 alene er å laste for at TV for meg nå blir dyrere og at canal d. er bekymret for at dette vil føre til et dårligere tilbud. Jada, dere er sikkert kjempebekymret for at den jevne nordmann ikke skal ha enda flere kanaler å velge mellom, slik at fedme – epidemien kan fortsette ufortrødent videre her i landet slik at enda fler bestiller ALT dere har å tilby.

TV2 har altså, enn så lenge, valgt å si opp tv2 bliss, nyhetskanalen og tv2 filmkanalen som en konsekvens av at canal digital ikke gir dem nok penger. Hittil i teksten min har jeg rettet skytset mot Canal Digital, og nå tror kanskje du som leser at jeg taler TV2s sak her, men det gjør jeg så aldeles ikke, da de fortjener vel så mye smekk som Canal D. om ikke mer. Jasså, så fort penga ikke er på bordet så er løsningen deres å sende en epost og oppfordre alle til bytte leverandør?
Ikke rart at Canal D. tar igjen med samme mynt, når dere selv velger å gå ut på denne måten. Og en annen ting; de 3 kanalene dere truer med eller allerede har trukket; vil jeg ha nyheter kan jeg få dette verden over på mobilen, så jeg trenger ikke et nyhetsanker som har pratet seg bort på julebordet og blitt nedgradert til nyhetskanalen til å fortelle meg dem.
Bliss? Alt du trenger er en PC med youtube og søke «stupid talkshows and fucked up makeovers» og så har man gratis tilgang på alt dere noensinne har sendt på den kanalen. Til slutt, filmkanalen? Dere er omtrent sist ute med alt av filmer, og nei, jeg trenger ikke å se Air Force One hundre ganger. TV3 har allerede sendt denne filmen så mye at selveste Harrison Ford selv er drittlei.
Jeg kommer fortsatt til å være canal digital kunde, rett og slett fordi jeg ikke bryr meg nok om denne lille pengekrangelen deres til å gidde å foreta meg noe så dramatisk som å bytte leverandør. Men vær så vennlig å opptre såpass profesjonelt at dere holder forhandlingene og truslene som dere retter mot hverandre bak lukkede dører.

Jeg har tross alt andre ting å ta meg til på jobb.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #1 : 12. november 2012, 22:44 »
JØSS!  Har du begynt å bli skeptisk til kapitalismen, Fleksern?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #2 : 12. november 2012, 23:29 »
Og en annen ting; de 3 kanalene dere truer med eller allerede har trukket; vil jeg ha nyheter kan jeg få dette verden over på mobilen, så jeg trenger ikke et nyhetsanker som har pratet seg bort på julebordet og blitt nedgradert til nyhetskanalen til å fortelle meg dem.
Bliss? Alt du trenger er en PC med youtube og søke «stupid talkshows and fucked up makeovers» og så har man gratis tilgang på alt dere noensinne har sendt på den kanalen. Til slutt, filmkanalen? Dere er omtrent sist ute med alt av filmer, og nei, jeg trenger ikke å se Air Force One hundre ganger. TV3 har allerede sendt denne filmen så mye at selveste Harrison Ford selv er drittlei.



 rofl


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #3 : 13. november 2012, 13:39 »
JØSS!  Har du begynt å bli skeptisk til kapitalismen, Fleksern?

Alltid vært, så lenge det ikke er JEG som kan tjene masse penger på det så er det bare dritt!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #4 : 13. november 2012, 19:29 »
Det svaret skal du ha honnør for.  Jeg skulle ønske at jeg kunne gi et par millioner honnører for den.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #5 : 13. november 2012, 20:38 »
Fleksnes er den eneste jeg har sett på treningsforum som holder på å få antall kommentarer forbigått av antall honnører. biggrin
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #6 : 13. november 2012, 21:09 »
Javisst.  Men dette er muligens et aldri så lite samfunnsmessig faresignal.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #7 : 13. november 2012, 21:52 »
Hva? Mener du at han får aksept for sin syke tankegang?
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #8 : 13. november 2012, 22:14 »
Ja, nettopp.  Tenk om Fleksnes-bevegelsen blir et stort og mektig politisk parti.  Da må jeg nok søke politisk asyl et eller annet sted, og det spørs om Japan er langt nok unnna.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #9 : 13. november 2012, 22:20 »
Hmm. hørte tyskland sleit med en lignende "bevegelse" som oppsto på 20-30 tallet... Skummelt med velartikulerte personer med "Spesielle meninger". Undecided
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #10 : 15. november 2012, 11:58 »
Javisst.  Men dette er muligens et aldri så lite samfunnsmessig faresignal.

Største faresignalet er vel at folk som burde fått livssyklusen stanset i en gammal sokk eller klut vandrer gatene i den desillusjonerte troen at de har livets rett. Fikk ny mail fra Canal Dritt idag;

"Bytt til nye kanaler kostnadsfritt
 
Med over 80 tv-kanaler i Grunnpakken, inkludert nyheten filmkanalen SF-kanalen i valgfri del, er vi sikre på at du som kunde får dekket ditt tv-behov, selv om tre av TV 2s nisjekanaler kan forsvinne fra 23. november. Vi minner om at hovedkanalen fra TV 2 og TV 2 HD fortsatt blir tilgjengelig for alle.
Finn og bytt til nye kanaler her"

Jasså ja. Dere er sikre på at mitt TV behov bil dekket når dere nå ankommer med "nyheten" SF- kanalen? Er dere selv klar over hva SF står for? Svensk Film. Er dere klar over hvor mange bra filmer fra Sverige/Norge SF har produsert eller distribuert siden oppstarten? Null. Ikke en eneste en. Grunnen til dette er fordi det ikke lages bra filmer i Norge og Sverige, og HVIS det kommer en eneste bra en så har man sett denne på kino og/eller DVD leeeenge før dere får rota dere til å sende denne på SF kanalen.

Dessuten er det så FÅ filmer å ta av, selv om man tar med de kunstneriske drittfilmene til Aune Sand og blodfattige dokumentarer fra finskegrensa at dere kommer til å bli nødt for å sende de samme filma om igjen og om igjen og om igjen. Føler ikke behovet for å leve i samme stue som Bjørn Sundqvist og Aksel Hennie.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Fikk mail fra Canal Digital. Dustehuer.
« #11 : 15. november 2012, 15:42 »
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!