Skrevet av Emne: Egenoppsatt treningsprogram  (Lest 1555 ganger)

Utlogget runeeik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Egenoppsatt treningsprogram
« : 29. oktober 2012, 23:16 »
Hei
Ser det er flere som legger ut sitt forslag til treningsprogram her, og får konstruktiv og nyttige tilbakemeldinger så hiver meg på eg og Smiley
Planen min er nå i vinter å kjøre et program som øker muskelmassen, så gå over til mer fatburn trening mot sommeren og boratsesongen Wink
Jeg har de siste ukene kjørt 4 splitt program og er fornøyd med det, men ønsker å tyne hver enkelt muskelgruppe så mye som mulig for å få ¨pumpet¨ og føle eg har gjort en god og effektiv trening Smiley
Har en del erfaring med trening, hold på et par år men er litt mye av og på, men er begynt for alvor nå, først et godt treningsprogram og få inn treningsrutinene, så vil eg over på en mer målrettet diett også.

Trenger innspill hvordan dette programmet er og hvor mange sett og reps eg skal kjøre. Dette var bare noe eg satte opp full fart nå etter tidligere erfaringer hvilke øvelser eg liker og klarer å mestre, samt det som falt meg inn Tongue
På forhånd takk for innspill Smiley


Dag 1
Bryst og Triceps

Benkpress
Flyes Kabeltrekk
Skråbenk manualer

Triceps pushdown
Franskpress
Dips

Dag 2
Bein og skuldre

Knebøy
Leg curl
Tåhev
Leg extension

Militærpress
Nedtrekk
Arnold Press
Sidehev

Dag 4
Rygg og Biceps

Markløft
Sittende roing
Roing apparat
Face pulls

Bicepscurl skråbenk
Biceps opptrekk
Hammercurl

Dag 5
Overkropp

Hantelpress manualer
Franskpress
Flyes manualer
Nedtrekk
Fronthev
Bicepscurl ez-stang
Chins

Utlogget bmw123

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 985
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 985

Sv: Egenoppsatt treningsprogram
« #1 : 30. oktober 2012, 11:28 »
Synes det ser meget meget bra ut!

Bortsett fra dag 5 der, den blir smør på flesk spør du meg. Selv ville jeg heller delt opp bein i 'Forside lår + legger' og 'Bakside lår + legger'. Ville da lagt til noen flere øvelser som konsentrerer seg om akkurat forside, eller bakside lår, slik at du får 2 ullverdige beinøkter uten at du trenger å tenke på at det blir for tett oppi, dårlig restitusjon e.l.



Utlogget runeeik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Egenoppsatt treningsprogram
« #2 : 30. oktober 2012, 11:37 »
Okei så du mener å kjøre 2 dager bein i uka i stede for 2 dager overkropp ? vet det kanskje er litt smør på flesk, men som sikker de fleste andre så synest eg overkropp er det kjekkeste å trene og den kjekkeste kroppsdelen å være markert og sterk i Tongue
men kan jo prøve å sette det opp slik også, åsså heller ta litt mer øvelser mot overkropp dersom eg føler for det en av dagene Smiley
Noen forslag til øvelser til forside lår, legger og bakside lår ?
Noen tips til antal reps og sett også ?

Takk for svar Smiley

Utlogget tenret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Egenoppsatt treningsprogram
« #3 : 30. oktober 2012, 11:44 »
Som du ser så blir det jo trening av rygg og biceps både på dag 4 og 5. Jeg ville fordelt dagene litt annerledes.

Om du absolutt vil ha med den ekstra overkroppdagen kan du jo sette det opp slik:
DAG 1: RYGG OG BICEPS
DAG 2: BRYST OG TRICEPS
DAG 3: FRI
DAG 4: BEIN OG SKULDRE
DAG 5: FRI
DAG 6: OVERKROPP
DAG 7: FRI

Her får muskelgruppene tilstrekkelig med hvile, og du kjører ikke samme muskelgruppe to dager på rad.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Egenoppsatt treningsprogram
« #4 : 30. oktober 2012, 11:46 »
Hei. Prorgammet ditt ser jo bra ut. Dag5 er en dag du går over alt og kjører ekstra på alt?

Du kan jo prøve en slags pyramide over tid. F.eks. 12 reps uke 1, 10 reps uke 2, 8 reps uke 3 og 6 reps uke 4. Så starter du på nytt på 12 reps igjen på uke 5. Men på Uke 5 så skal vektene være tyngre enn uke 1. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget runeeik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Egenoppsatt treningsprogram
« #5 : 30. oktober 2012, 12:11 »
Ja stemmer, får litt ekstra pump på overkroppen, der jeg vil ha mest fremgang Smiley
Har kjørt litt sånn pyramide før, og var veldig fornøyd med det da, så godt mulig eg kjører det igjenn ja, godt forslag Smiley

Utlogget runeeik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Egenoppsatt treningsprogram
« #6 : 30. oktober 2012, 12:14 »
takk for tipset tenret, var ikke så dumt det, men har egneltig litt lyst å kjøre programmet man, tirs, tors og fredag slik at eg får fri i helgen og kan hente meg inn igjen, samt gjøre andre aktiviteter Tongue kan vær enig at det blir litt liten pause fra tors til fredag med overkropp, skal se litt nærmere på hvordan eg skal vri det...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!