Skrevet av Emne: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?  (Lest 40713 ganger)

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« : 28. oktober 2012, 22:03 »
"ELIXIA  har inngått avtale om Rent senter med Antidoping Norge fordi vi ønsker et rent, sunt og helsefremmende treningsmiljø på våre treningssentre. Vi tolererer derfor ikke bruk av dopingmidler blant våre kunder.  ELIXIA ønsker et dopingfritt miljø og dette etterstreber vi i alle ledd. Som seriøs aktør i bransjen tar vi sterk avstand fra doping i alle slags former, og føyer oss dermed etter anbefalinger satt av det offisielle kontrollorganet mot doping i Norge, Antidoping Norge.

Som medlem av ELIXIA tar du avstand fra bruk av dopingmidler, og er kjent med at bruk av dopingmidler utgjør et vesentlig mislighold av medlemsavtalen som gir ELIXIA rett til å heve avtalen med øyeblikkelig virkning.

Som medlem hos ELIXIA forplikter du deg til ikke å bruke dopingmidler som fremkommer på særskilt dopingliste for treningssentre. Du er kjent med at lista til enhver tid kan finnes på www.rentsenter.no

ELIXIA har inngått avtale med Antidoping Norge om gjennomføring av dopingkontroll. Der senteret registrerer tegn og symptomer på bruk av dopingmidler er du som medlem innforstått med at du vil bli innkalt til en samtale. Under samtalen vil du bli forelagt en avtale om dopingkontroll som forplikter deg til å avgi dopingprøve mens du befinner meg på treningssenteret dersom det fortsatt foreligger tegn til mulig dopingbruk, se vedlegg.  Dersom du ikke signerer erklæringen, anses det som et vesentlig mislighold av din medlemsavtale, og ELIXIA har anledning til å heve treningsavtalen."

Jeg trener selv paa Elixia, og lurer paa om dette er juridisk holdbart?  Jeg trodde aa undertegne en tilleggserklaering og aa avgi urinpröve var basert paa frivillighet og ikke tvang. Har det skjedd en endring i vedtakene fra datatilsynet eller er det Elixia som er paa dypt vann?
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #1 : 28. oktober 2012, 22:40 »
Om jeg ikke husker helt feil var det en lovendring som gjorde dette mulig
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #2 : 30. oktober 2012, 21:35 »
Foreligger ingen lovendring som jeg er kjent med. Spørsmålet ble utredet i 2000, og det foreligger ikke hjemmel for private aktører å kreve prøver av medlemmer.

Et annet morsomt problem er hvor nøye de skal være på testene. Skal alle som kjører PWO´s med ulovlige stoffer bli bortvist? Hva med tynne jenter, vil de bli testet for clen og effe? Jenter vil neppe bli testet for de har spiseforstyrrelser eller dårlig selvtillit. Mens gutter med dårlig selvtillit som faller for fristelsen til å bygge noen kg vil bli de store synderne.

Jeg gleder meg til å se utfallet den dagen noen nekter og spm ender opp hos sivilombudsmannen e.l. Dette står seg aldri!

Selv er jeg ren, men jeg ville aldri godtatt en slik avtale eller inngripen i min personlige rettssfære. SÆRLIG når testen er basert på øyemål fra oftest inkompetente PTér og resepsjonssansatte

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #3 : 31. oktober 2012, 17:22 »
Spirrevipp: Med tanke på at det koster tusenvis for å teste noen så er det nok mest sannsynlig at dette kommer til å bli et ris bak speilet. Har foreløpig ikke hørt om noen som har blitt testet i det hele tatt. Ja skulle vært morsomt å sett hva datatilsynet eller sivilombudsmannen hadde å si om praksisen ja. Sjansen for at jeg hadde avlagt en prøve eller skrevet under på en slik erklæring er like dårlig som sjansen for at den sittende regjeringen begynner å føre en ansvarlig asyl og innvandringspolitikk.
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #4 : 31. oktober 2012, 17:35 »
Jeg tror det er frivillig fordi om man skriver under. Jeg håper virkelig disse som evt blir tatt ut til  kontroll pga mistanke for en ordentlig unnskyldning om de består.

Hvordan begrunner de mistanken? tar de utgangspunkt i de andre medlemmene som man ikke skulle tro trente en gang?

Da syntes jeg heller evt stikkprøver er bedre. Jeg vil tro stackere er ogspå ganske utbredt (efedrin) fro de som vil ned i vekt bla. Det er ikke bare de med litt større muskler som burde bli testa

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #5 : 31. oktober 2012, 17:42 »
.


Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #7 : 31. oktober 2012, 19:45 »
emiiill: Er stackere vanlig? Det har jeg ikke tenkt paa engang.

aLesserChristian: Takk for linken. Interessant lesning. Det ser altsaa ut som Elixia har sitt paa det törre, iallefall fra datatilsynet sin side...
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget tenret

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #8 : 31. oktober 2012, 22:00 »
Det de sier er jo egentlig ganske fair.
Slik jeg tolker det gir de deg også to "sjanser". Kaller deg først inn til samtale, hvor du da etter samtalen får mulighet til å gi deg med dopingen. Ser de fortsatt tegn etter samtalen, vil du bli kalt inn til dopingprøve, og om du avlegger positivt eller nekter å ta den, vil du bli kastet ut.
Så det er jo forsåvidt ingen tvang til å ta testen. Har du urent mel i posen, kan du jo velge å ikke ta testen fordi du "ikke vil av prinsipper" ellernoe slikt.

Men jeg ser faktisk det hele som skremselspropaganda. Vet ikke om en eneste hobbymosjonist som faktisk har blitt testet på et treningssenter i Norge.

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #9 : 31. oktober 2012, 22:02 »
emiiill: Er stackere vanlig? Det har jeg ikke tenkt paa engang.

aLesserChristian: Takk for linken. Interessant lesning. Det ser altsaa ut som Elixia har sitt paa det törre, iallefall fra datatilsynet sin side...

mitt inntrykk er hvertfall at  det ikke er ukjent for mange

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 777
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 777

  • Taper aldri på trening.
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #10 : 31. oktober 2012, 22:22 »
Er det ikke bare å ikke dope seg da? Så kan de teste så mye de bare vil.

Har blitt testa av Antidoping Norge en gang. Jeg ble tilfeldig trukket blant medaljevinnerne på et judostevne. De som er reine, tester negativt, enkelt og greit. Alle testa forøvrig negativt på stevnet.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #11 : 31. oktober 2012, 22:44 »
Er det ikke bare å ikke dope seg da? Så kan de teste så mye de bare vil.

Har blitt testa av Antidoping Norge en gang. Jeg ble tilfeldig trukket blant medaljevinnerne på et judostevne. De som er reine, tester negativt, enkelt og greit. Alle testa forøvrig negativt på stevnet.

jo hvorfor ikke! Men jeg ser for meg at de som blir plukket ut er de som er litt over gjennomsnittlig større enn hoved medlemene til elixia. Heksejakt er ikke bra. Da burde de hvertfall ta stikkprøver fra alle, ikke bare de som pumper litt mer enn snittet:)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #12 : 01. november 2012, 01:04 »
Med andre ord har de ingen rett til å kreve dopingkontroll av deg som medlem.
Det er dersom du melder deg inn i etterkant at du signerer en avtale om at du godtar en test på de overnevnte vilkår. Du kan allikevel nekte og således fratre avtalen og medlemskapet.

Dersom de prøver å dytte dette på de som er medlemmer før dette idiotiske samtykkende testapparatet ble igangsatt kan de selvsagt nekte. Det inngår ikke i deres avtaler. Hevder de at dere skal signere ny avtale må dere si nei. Sier de at du må, er det bare humbug. Avtalerevisjon går ikke én vei. Fortsetter de å mase sier man at man ikke godtar, og at dersom de innfører dette på eksisterende medlemmer er det et vesentlig avtalebrudd, fordi de ikke kan tvinge medlemskap som er inngått på andre vilkår til å la seg "frivillig teste". Da skal man kreve avtalen hevet med null kostnader og evt erstatning for de innmeldingsavgifter som påløper ved innmelding annet sted, samt ingen løpende utmeldingsperiode hos Elexia. Dette er "tvungen frivillig dopingkontroll" og det har verken Datatilsynet, Elexia eller Antidoping Norge kompetanse til å pålegge privatpersoner.

Hilsen jurist

NB: La dere merke til at dette ikke innebefattet de ansatte(!) Det er jo akkurat i den gruppen hovedmengden av dopet på treningssentere blir konsumert

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #13 : 01. november 2012, 07:09 »
Med andre ord har de ingen rett til å kreve dopingkontroll av deg som medlem.
Det er dersom du melder deg inn i etterkant at du signerer en avtale om at du godtar en test på de overnevnte vilkår. Du kan allikevel nekte og således fratre avtalen og medlemskapet.

Dersom de prøver å dytte dette på de som er medlemmer før dette idiotiske samtykkende testapparatet ble igangsatt kan de selvsagt nekte. Det inngår ikke i deres avtaler. Hevder de at dere skal signere ny avtale må dere si nei. Sier de at du må, er det bare humbug. Avtalerevisjon går ikke én vei. Fortsetter de å mase sier man at man ikke godtar, og at dersom de innfører dette på eksisterende medlemmer er det et vesentlig avtalebrudd, fordi de ikke kan tvinge medlemskap som er inngått på andre vilkår til å la seg "frivillig teste". Da skal man kreve avtalen hevet med null kostnader og evt erstatning for de innmeldingsavgifter som påløper ved innmelding annet sted, samt ingen løpende utmeldingsperiode hos Elexia. Dette er "tvungen frivillig dopingkontroll" og det har verken Datatilsynet, Elexia eller Antidoping Norge kompetanse til å pålegge privatpersoner.

Hilsen jurist

NB: La dere merke til at dette ikke innebefattet de ansatte(!) Det er jo akkurat i den gruppen hovedmengden av dopet på treningssentere blir konsumert

Jævlig kult undersøkt. Takk for svar  Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #14 : 01. november 2012, 07:10 »
Er det du som er juristen, forresten?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!