Skrevet av Emne: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?  (Lest 40731 ganger)

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #30 : 02. november 2012, 18:05 »
Tror du virkelig at det er ansatte på treningssenteret som står for testingen?

Om det er den samtalen du snakker om, så ser jeg ikke hvorfor en der skulle måtte si noe som helst om legemidler en bruker av helsemessige årsaker. Spørsmålet er jo om en doper seg eller ei. Til ADN derimot må en naturligvis nevne legemidler og kosttilskudd en bruker, men ser ikke helt problemet med det. Det er jobben til dopingjegerne, det er konfidensielt og det er noe de gjør hver dag.

Tenkte vel på situasjonen der en Elixiaansatt peker ut en som de mener skal testes. Dopingpreparater og reseptbelagte medisiner kan jo fort gå ut på det samme.
Så vel egentlig for meg at siden en elixiaansatt skal varsle ADN, kom denne ansatte til å konfrontere medlemet om mistanken. Ting kan fort bli mindre profesjonellt når ting gjøres slik enn om ADN skal komme uanmeldt til organiserte styrkeløftklubber.
Fort mulig jeg svartmaler ting her.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #31 : 02. november 2012, 19:33 »
Nå er det vel slik at Gahr Støre nylig uttalte seg at han ville ha inn en lovendring som gjør også bruken av prestasjonsfremmende ulovlig, og ikke bare kjøp/salg? Syns jeg hørte noe snakk på radioen her om dagen..

Det er visstnok på trappene ja.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #32 : 04. november 2012, 17:53 »
http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/2008-2009/otprp-nr-22-2008-2009-/4/4/2.html?id=540342

Interessang lesing.

Gahr Støre uttalte jo et vesentlig problem på TV også, Hvordan handheve et slikt forbud?

Følgende problemer vil oppstå;
* Kriminalisering av ellers ikke kriminelle borgere
* Hva gir hjemmel til ransakelse og prøvetaking? Utseendet til en person??
* Har politiet penger og resurrsjer nok til å jakte på slike diffuse signaler som fysisk størelse, hyppig trening osv, når de ikke er i nærheten av å stoppe narkotikaflommen i landet?

Det byr på voldsomme juridiske problemer å trå inn å teste noen basert på deres utseende. En øvrig bi effekt er, at de kriminaliserer en gruppe som ikke er "kriminelle" fra før av, og følgelig skaper mer avstand mellom folket og politiet.

Mange borgere der ute som er store og sterke, dopede og ikke, som betaler sin skatt og ellers er samfunnstilpassede individer.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #33 : 16. november 2012, 00:47 »
Jeg tror det er frivillig fordi om man skriver under. Jeg håper virkelig disse som evt blir tatt ut til  kontroll pga mistanke for en ordentlig unnskyldning om de består.

Hvordan begrunner de mistanken? tar de utgangspunkt i de andre medlemmene som man ikke skulle tro trente en gang?

Da syntes jeg heller evt stikkprøver er bedre. Jeg vil tro stackere er ogspå ganske utbredt (efedrin) fro de som vil ned i vekt bla. Det er ikke bare de med litt større muskler som burde bli testa

Noen tilfeller er relativt åpenbare. Dette koster penger ... og hvis noen først blir bedt om å stille til testing, så vil treningsenteret være ganske så sikker på at de har rett på forhånd.

Utlogget PerfectSense

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #34 : 19. november 2012, 00:59 »
http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/2008-2009/otprp-nr-22-2008-2009-/4/4/2.html?id=540342

Interessang lesing.

Gahr Støre uttalte jo et vesentlig problem på TV også, Hvordan handheve et slikt forbud?

Følgende problemer vil oppstå;
* Kriminalisering av ellers ikke kriminelle borgere
* Hva gir hjemmel til ransakelse og prøvetaking? Utseendet til en person??
* Har politiet penger og resurrsjer nok til å jakte på slike diffuse signaler som fysisk størelse, hyppig trening osv, når de ikke er i nærheten av å stoppe narkotikaflommen i landet?

Det byr på voldsomme juridiske problemer å trå inn å teste noen basert på deres utseende. En øvrig bi effekt er, at de kriminaliserer en gruppe som ikke er "kriminelle" fra før av, og følgelig skaper mer avstand mellom folket og politiet.

Mange borgere der ute som er store og sterke, dopede og ikke, som betaler sin skatt og ellers er samfunnstilpassede individer.

Personlig ser jeg ikke helt hva man skal oppnå med kriminalisering, annet enn å fortelle hvilket standpunkt myndighetene har.

Som du er inne på er økonomi ett problem. Det betyr i praksis at de eneste som kommer til å bli straffet for dette er de som evt tester positivt i en dopingkontroll knyttet til idretten evt noen som har blitt arrestert og tatt prøve av pga andre forhold. For den vanlige mannen i gata vil ikke ett forbud ha noen som helst effekt,

En annen ting er straffenivå for bruk. Ett forelegg på noen tusenlapper vil ha lite å si i den store sammenhengen. For idrettsutøveren betyr det mye mindre enn en 2 års utestenging fra idrett, og for den kriminelle er det en stor fare for at det er andre forhold som er mer alvorlige enn 5000 spenn i bot for en testokur,

Kriminalisering og straffeforfølgelse er ikke veien å gå i forhold til rekrutering av nye brukere. Det har vi tross alt erfart de siste 40 årene med narkotikapolitikken. Tror heller man burde bruke disse pengene (og enda mer) på en forebyggende måte basert på fakta og ikke skremselpropaganda.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #35 : 20. november 2012, 00:23 »
Det vil iallfall bety at hvis politiet buster en steroidlanger så kommer han seg ikke unna med noen form for "det er til eget bruk". Og da er det bare å sende han i fengsel for oppbevaring av en viss mengde uten å behøve å bevise at han er selger.

Sitat
Lars H :
* Kriminalisering av ellers ikke kriminelle borgere

Det gjelder også mordere som ellers er lovlydige. De ville heller ikke ha vært kriminelle hvis det ikke fantes en lov mot akkurat mord.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #36 : 20. november 2012, 00:43 »
En annen mulighet er å innføre relativt harde straffer for å inneha steroider og så gi strafferabatt til kjøpere som oppgir langeren sin. Kort fengselsstraff som blir redusert til bot og ingen anmerkning på rullebladet, f.eks.

Det er bare en tanke, men det burde finnes muligheter for å komme salgsapparatet til livs.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #37 : 20. november 2012, 01:00 »
En annen mulighet er å innføre relativt harde straffer for å inneha steroider og så gi strafferabatt til kjøpere som oppgir langeren sin. Kort fengselsstraff som blir redusert til bot og ingen anmerkning på rullebladet, f.eks.

Det er bare en tanke, men det burde finnes muligheter for å komme salgsapparatet til livs.




Først må de da gjøre bruk ulovlig, så kan senterene gjøre hva de vil.
Salg og alt det er kan de jo ta de for om det skulle forkomme på feks ett senter, for det er faktisk lovlig. Bruk er da ikke...

Jeg syntes det skal være lover og regler før de skal kunne få gjøre noe. Visst ikke kan det bli mye rart .

Er sentrene i regi av norges idrettforbund er det noe annet. Da er man i lokalene til NIF og de har kanskje noe eget akkurat der?

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #38 : 20. november 2012, 01:10 »
Det vil iallfall bety at hvis politiet buster en steroidlanger så kommer han seg ikke unna med noen form for "det er til eget bruk". Og da er det bare å sende han i fengsel for oppbevaring av en viss mengde uten å behøve å bevise at han er selger.

Det gjelder også mordere som ellers er lovlydige. De ville heller ikke ha vært kriminelle hvis det ikke fantes en lov mot akkurat mord.

Men problemet er igjen, med dagens økonomi leser vi med maks 1.5 års mellomrom at fengslene er fulle, og at TOM voldsmenn, narkolangere etc slipper ut pga kapasitetspress..

Og så er spørsmålet igjen; Hvor bør straffen ligge for en overtredelse en gjør som i all hovedsak skader en selv?

Ta en narkoman; Det er ikke mange av disse som kan straffes noe spes dersom det handler om bruk alene, da det i utgangspunktet er presisert i stortingsmeldingen som jeg postet lenke til, at det i hovedsak skal vurderes straff der kriminaliteten rammer andre en en selv..

Dette blir litt sånn "hjemmebrent" følelse på.. Loven er der, men handhevingen er ekstremt vag, da dette ikke er ansett som et satsingsområde for politiet.

Min mening; Hvorfor lage en lov som blir så vanskelig å handheve.. Om folk skader seg selv får de heller stå for det, for nok en gang, alkohol, tobakk etc utgjør i kvantum mye større samfunnsproblemer en aas, til tross for at alle faktisk VET hvor skadelig det er..

Dropp forbudet, jakt på selgerene. Kun det som forandrer noe som helst..

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #39 : 20. november 2012, 10:22 »
Fengselsraten er vel ikke akkurat Norges største problem i utgangspunktet. I USA sitter ca. 7.3 av 1000 innbyggere i fengsel til en hver tid. I Russland ca 5. I Vest-Europa stort sett under 1.5 og i Norge er det kun 0.7 innsatte per 1000 innbyggere. Det betyr at å klare å holde noen flere folk innenfor murene burde være et overkommelig problem. Inkludert folk som blir tatt for oppbevaring av steroider.
Men det krever kanskje at man blir litt mindre opptatt av å gjøre fengslene så lukseriøse at utenlandske kriminelle tror de har havnet på luksushotell.

Men jeg er enig i at tobakk, og spesielt sigaretter godt kan fases ut av samfunnet over tid. Jeg tror at de fleste som røyker sigaretter er såpass lovlydige at de ikke gidder å gå over på smuglerrøyk hvis det etter hvert blir et forbud.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #40 : 20. november 2012, 10:37 »
Først må de da gjøre bruk ulovlig, så kan senterene gjøre hva de vil.
Salg og alt det er kan de jo ta de for om det skulle forkomme på feks ett senter, for det er faktisk lovlig. Bruk er da ikke...

Jeg syntes det skal være lover og regler før de skal kunne få gjøre noe. Visst ikke kan det bli mye rart .

Er sentrene i regi av norges idrettforbund er det noe annet. Da er man i lokalene til NIF og de har kanskje noe eget akkurat der?

Jeg vet ikke om treningssenterene har noe mere hjemmel for å teste medlemmer bare fordi det blir ulovlig med oppbevaring og/eller bruk av steroider. Men hvis de skal teste medlemmer så kan de kanskje da anmelde de som tas til politiet. Hvis en sånn test holder som bevis, da. Spørsmålet er hvor mye hjemmel de egentlig har for å drive med testing.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #41 : 20. november 2012, 20:20 »
Fengselsraten er vel ikke akkurat Norges største problem i utgangspunktet. I USA sitter ca. 7.3 av 1000 innbyggere i fengsel til en hver tid. I Russland ca 5. I Vest-Europa stort sett under 1.5 og i Norge er det kun 0.7 innsatte per 1000 innbyggere. Det betyr at å klare å holde noen flere folk innenfor murene burde være et overkommelig problem. Inkludert folk som blir tatt for oppbevaring av steroider.
Men det krever kanskje at man blir litt mindre opptatt av å gjøre fengslene så lukseriøse at utenlandske kriminelle tror de har havnet på luksushotell.

Men jeg er enig i at tobakk, og spesielt sigaretter godt kan fases ut av samfunnet over tid. Jeg tror at de fleste som røyker sigaretter er såpass lovlydige at de ikke gidder å gå over på smuglerrøyk hvis det etter hvert blir et forbud.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1590276.ece

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Fullstendig-fulle-fengsler-1768031.html

http://www.dagbladet.no/2011/02/16/nyheter/innenriks/fengsel/varetekt/politi/15453148/

Dette skjer periodisk, par års mellomrom..

Skal vi da "prioritere" folk som BRUKER AAS (ikke selger), når vi ser de andre gruppene som slipper pes pga kapasitetsmangel?

og; Det koster den norske stat 1-2000.-/NOK per døgn å ha en insatt i fengsel, er virkelig en AAS bruker en så stor belastning at skattebetalerene skal yte dette for å stoppe dem når de bare skader seg selv??

Da ville jeg heller oppgradert arbeidet som allerede gjøres mot distributør og selgerleddene.. Det er der kampen forandrer seg.. Å ta en bruker endrer ingenting, å ta en importør eller distributør gjør en forskjell.

Mitt syn er at AAS bruk ikke bør være et politiproblem, og de som selger etc er allerede jaktet på, og kriminelle med dagens lovverk.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #42 : 20. november 2012, 22:13 »
Det koster den norske stat 1-2000.-/NOK per døgn å ha en insatt i fengsel, er virkelig en AAS bruker en så stor belastning at skattebetalerene skal yte dette for å stoppe dem når de bare skader seg selv??

Det blir ca 250-500 kroner per år per innbygger for fengselsvesenet totalt. Men tallet per innsatt er veldig høyt, det har du rett i. Heftige bøter for å inneha små kvanta og fengselsstraff for å inneha litt større kvanta gir kanskje litt mer balanse i regnskapet når det gjelder akkurat steroider. Inntekter og utgifter.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget PerfectSense

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #43 : 21. november 2012, 11:59 »
Det blir ca 250-500 kroner per år per innbygger for fengselsvesenet totalt. Men tallet per innsatt er veldig høyt, det har du rett i. Heftige bøter for å inneha små kvanta og fengselsstraff for å inneha litt større kvanta gir kanskje litt mer balanse i regnskapet når det gjelder akkurat steroider. Inntekter og utgifter.


Det er ikke så enkelt at strengere straffer gir færre lovbrudd, noe f.eks USA er ett godt eksempel på. Vi kan heller ikke stappe fengslene fulle av folk bare pga at de har steroider nok til ett-par-tre kurer hjemme. Problemet er rett og slett ikke alvorlig nok til at det lar seg gjennomføre.

En annen ting er at dette kan overføres direkte til narkotika. Skal vi fengsle alle som er i besittelse av 5 gram hasj også? Det sier seg selv at vi ikke kan holde på slik.

Selv om man skulle innført slike straffer, så ville det hatt en veldig begrenset effekt. De eneste som ville blitt påvirket av en slik lov er de som allerede er i politiets søkelys og evt idrettsutøvere som blir tatt i kontroll. For mannen i gata vil dette aldri være ett problem siden de aldri vil være i kontakt med politiet.

Den allerede kriminelle vil ikke bli avslørt som doper før han blir testet i forbindelse med ett lovbrudd. Vil det ha noen innvirkning på en slik person å få lagt til en uke eller to for steroidemisbruk når man allerede har fått ett halvt år i buret for en samling  av andre forhold? Jeg vil påstå nei!

Som andre har vært inne på bør man heller fokusere på de som importerer, produserer og distribuerer. Disse har vi allerede ett lovverk som tar seg av på en god måte. Selvsagt kan man vurdere straffenivået, men det blir en annen diskusjon.

I tillegg bør man legge ned store ressurser på forbygging, veiledning og kursing av ungdommer og foreldre slik at man bremse rekrutteringen fremfor å begynne å straffe de som allerede har begynt. Som en annen person sa, riktignok i en annen anledning, men dòg: Hvorfor slippe ut hestene for så å måtte fange dem igjen i stedet for å holde de i stallen hele tiden?

Det norske rettsvesenet er bygget med tanke på rehabilitering fremfor avstraffelse, og den tanken synes jeg vi skal holde på når det gjelder de minste bruddene på lovverket som oppbevaring og eget bruk faktisk er.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Elixias antidopingskontrakt- Tillatt eller ikke?
« #44 : 21. november 2012, 21:23 »
I tillegg bør man legge ned store ressurser på forbygging, veiledning og kursing av ungdommer og foreldre slik at man bremse rekrutteringen fremfor å begynne å straffe de som allerede har begynt. Som en annen person sa, riktignok i en annen anledning, men dòg: Hvorfor slippe ut hestene for så å måtte fange dem igjen i stedet for å holde de i stallen hele tiden?

Godt poeng. Jeg husker noen skrekkvideoer om narkotika som de viste på videregående på slutten av 80-tallet. Fikk lyst til å spy av å se på det men jeg fikk også liten lyst til å begynne med noe som helst sånt. Det betyr ikke at all skrekkpropaganda er bra men akkurat det der funket.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!