Skrevet av Emne: Nickname er obsessive og forfengelig (Pics, s1!)  (Lest 2798 ganger)

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
Nickname er obsessive og forfengelig (Pics, s1!)
« : 29. oktober 2012, 08:55 »
Hei hei.

Starter denne tråden her, men vil ikke poste bilder av medlemmet før jeg er hakket mer confident på at det er noe interessant å formiddle, men vil tro det kommer i løpet av November, så satser på at man kan ha tråden her.

Jeg begynte i midten av September på et trenings og kostholdsprosjekt jeg for øyeblikket har høye forhåpninger til, og jeg skal prøve å formiddle dette på en måte som ikke får meg til å virke som en total douche. Jeg begynte med en ambisjon, og det var høyere selvfølelse og å få bedre tanker om hvordan andre så på meg. Dette er utvilsomt et forfengelighetsprosjekt, men jeg håper det kan utvikle seg derifra og til noe bra.

Ambisjoner: Jeg har ingen planer om å konkurrere i noe eller å bli usannsynlig sterk. Målet for øyeblikket er å få en estetisk bra kropp, helst med et tillegg av overskudd i hverdagen. Kommer kanskje nærmere tilbake til dette punktet i fremtiden.

Stats begynnelse (29/09-12):
22år
192cm
~90,5kg
(Jeg har noen dårlig utførte mål av diverse kroppsdeler (Nothing naughty) liggende et sted, så jeg skal prøve å få det ned her snart)

Stats nå (03/11-12):
22år
192cm
93,8kg

Treningsopplegg:
Jeg har ikke full tillit til treningsprogrammet mitt, siden det er løst tatt ut fra diverse andre og tweaket etter mine egne preferanser, og det jeg føler jeg for øyeblikket har grei teknikk på. Det er også lagt opp i veldig korte økter (For korte etter min smak egentlig, men jeg pusher iallefall til "omtrent" failure på de aktuelle muskelgruppene). Jeg tar 12x3 sets, 1min pause mellom set og 2min pause mellom øvelser. (Det er dette jeg forsøker på, men lengden på øktene kan indikere at jeg ikke klarer å følge dette helt opp, mye pga. kø på apparat/vekter og lignende).

Mandag: Bryst - Benkpress, skråbenk dumbells, pec deck

Tirsdag: Rygg - Pullups (? eller hva de nå kalles) (Foreløpig med hjelpevekt), row, pulldowns, bent-over dumbell row.

Onsdag: Skuldre - Arnold hantelpress, sidehev, fronthev

Torsdag: Armer - Cablecurls (Med bar), hammercurls, triceps pushdowns

Fredag: Cardio - 45min tredemølle, 70-90% maxpuls

Lørdag: Fri!

Søndag: Fri!


Noen spør seg kanskje: "Hvor i h****** er beina?". Det lurer jeg også på, men da jeg begynte med dette virket det rasjonelt å droppe beina for øyeblikket, siden jeg har ganske massive lår sammenlignet med resten av kroppen, og jeg var bekymret for at de skulle bli ytterligere svære. Nå er jeg derimot redd for å være latterlig slapp i beina sammenlignet med resten av kroppen, så skal prøve å nå starte med en beinøkt, selv om jeg ikke aner hvor jeg skal begynne). Det kan nok også argumenteres for å droppe cardioøkta, siden jeg strengt talt er på bulk, men jeg går fortsatt opp i vekt med den, og det er også den herligeste økta å gjennomføre.

Kosthold:
Jeg har lagt om kostholdet mitt TOTALT etter at jeg begynte med dette. De siste par årene har jeg levd på mikrobølgeovnmat, søtsaker og spist max 2 måltider daglig. Nå prøver jeg å ha et veldig godt kosthold, og føler ingen behov for å unne meg noe spesielt som ikke også er bra for meg. Jeg har også gått de 22 første årene av livet mitt uten å NOENGANG spise salat frivillig, og sjelden under press, så det er det største "offeret" jeg har gjort, selv om det funker nå. Likevel er det godt mulig det er ubalanse i kostholdet, så input er alltid satt pris på. Jeg er klar over at proteininntaket muligens er latterlig høyt, men går litt for en "Heller for mye enn for lite" mentalitet nå.

Frokost: Havregryn med rosiner, skummet melk og mager kesam + Proteinshake + Tran

Lunch nr. 1: Skiver med makrell i tomat.

Lunch nr. 2: Fullkornspita med tunfisk/Reker i lake + Stort glass appelsinjuice (Reker når jeg skal kose meg, siden det er awesome)

Før trening: Banan + Proteinshake

Etter trening: Proteinshake + Cellmax restitusjonsdrikk (Har hørt at dette er waste of cash, men kjøpte det på impuls da jeg skulle begynne på trene i fjor, så tenker det funker, selv om en banan+kreatin nok har samme effekten, om jeg har forstått rett).

Middag: Kylling/Torsk/Sei + Middagsris m/ villris + ca. 500g div. salat (Endel mer enn på featured pic)

Kveldsmat: Frøknekkebrød (Hjemmelaget av mor, 5-6 forskjellige typer frø+havregryn) med diverse digg pålegg + Stort glass melk.

Før sengetid: Caseinshake.

Det er ikke hver dag jeg får helt til dette, ettersom jeg er i praksis for øyeblikket, men jeg forsøker. Gjerne kan det bety å droppe kveldsmaten pga. for sen middag.

Jeg var litt bekymret for å be om input her, siden det sikkert er tusen ting å trekke på opplegget mitt, og jeg er ganske fornøyd med hvordan ting går, men samtidig må jeg vel få noe input for ytterligere forbedringer.

Jeg fikk litt dårlig tid nå, så vil nok redigere endel feil i ettermiddag.


Mens jeg moter meg opp til å poste noen bilder, her er noen bilder av div. mat.
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
Sv: Nickname er obsessive og forfengelig
« #1 : 29. oktober 2012, 22:22 »
Begynner like gjerne å logge litt økter, for å gi et lite inntrykk av styrke, rutine etc.

Brystøkt Mandag 29/10-12

Benkpress: 62,5kg - x12, x12, x10. - Hadde ingen til å spotte meg, så kunne ikke gå helt ut. Tror det hadde blitt 12x3, men vil ikke risikere å bli liggende der.

Skråbenk dumbells: 20kg - 12x3. - Tok den så godt som helt til failure, kunne sikkert kalle den siste x11,5

Pec deck maskin (Butterflies or w/e?): 68kg - x12, x12, x10 - God øvelse. Blir litt vinglete når kreftene ebber ut.


Jeg sliter litt med å huske hvordan musklene mine fungerer, men det virker litt tynt. Samtidig så ble alt tatt til 99% failure, og chest+triceps ble helt utkjørt, så ser ikke helt hvordan jeg skal kunne klare å ta det ytterligere.

Økten føltes bra, men er som alltid bekymret over om det er godt nok. Samtidig tok jeg 2,5kg mer en sist uke i benken, med identisk antall reps, så er vel et godt tegn. Jeg fullførte også 12x3 på 20kg i skråbenken, som jeg ikke klarte sist uke, og hadde en liten improvement på pecdecken også. Alt i alt er det framskritt på styrken, vekten går opp og jeg har vel strengt talt ingenting å klage på annet enn usikkerhet på programmet.

 
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
Sv: Nickname er obsessive og forfengelig
« #2 : 01. november 2012, 18:56 »
Rygg+Bein+Mageøkt Tirsdag - 30/10-12

Chins - x10, x8, x6 - Med 19kg "hjelpevekt", som etter forsøk på å gjøre uten er bekreftet å ikke ha samme effekt som å være 19kg lettere, så tror jeg snart kan droppe den. Opp et par reps fra sist uke. Ikke veldig fornøyd.

Sittende roing - 77kg - 12x3 - Er ikke så sikker på om teknikken min sitter helt på denne, men har ikke hatt noen plager. Opp fra 67kg siden sist uke.

Pulldowns - 54kg - 12x3 - Jeg føler meg ubrukelig i denne øvelsen, og det er som regel underarmene som føler det. Tungt og samme vekt som sist uke. Meget misfornøyd.

Bent-over dumbell row - 24kg - 12x3 Opp fra 22kg sist uke, og meget fornøyd med utførelse. Definitivt ryggøvelsen jeg føler treffer best.

Bein
Beinpress - 12x3
Lårcurl-thingie - 12x3 (Underside)
Den motsatte av den over 12x3 (Overside)
Legg-greie - 12x3
Disse gikk helt greit. Første gang jeg trente styrke på bein på meget lenge, så tok det med ro og testet litt ut. Skal prøve å huske navnet på apparatene/øvelsene, og vekten jeg brukte til neste gang. Smiley

Mage
Crunches i apparat - 50kg motvekt - 12x3 - Har sjelden mye variasjon når jeg tar mage, og dette var ingen unntak. En hard øvelse som føltes bra.

Konklusjon: Greit fornøyd med økta i sin helhet, men sliter litt med mestring av alle øvelsene, og føler at mer kunne blitt gjort. Beinøvelsene ble litt spastiske.

Skulderøkt - 31/10-12

Arnold Dumbell Press - 22kg - 8x3 - Opp Fra totalt mislykket 20kg session for to uker siden (Syk sist uke), så meget fornøyd. Skal begynne å variere litt på reps i div øvelser.

Sidehev - 8kg - 10x3 - Greit nok. Opp fra 6kg sist gang, men det var 12x3.

Fronthev - 12kg - 10x3 - Godt fornøyd. Opp fra 10kg - 12x3 sist gang.

Fornøyd med økten, som også er ukens korteste. Følte jeg hadde mye mer energi, men vet ikke helt hva jeg skulle brukt den på.

Armøkt - 01/11-12

Biceps cablecurls med stang - 31,5kg - 8x3 - Opp fra 28kg sist gang, men færre reps.

Hammercurls - 16kg - 8x3 - Opp fra 14kg 10x3, øvelsen føltes veldig bra.

Triceps Pushdows - 35kg - 8x3 - Opp fra 31,25kg 12x3. Greit.

Smalbenk - 50kg x8. 55kg x8, 60kg x8, 62,5kg x10 (Fail) Ville pushe triceps litt her, og den jobben ble greit gjort. God øvelse.

Barbellcurls - 30kg x10, x10, x6 (Fail) - Samme tanke som med forrige. Greit nok, men hadde ikke mye mer å gi. Øvelse muligens litt for lik/identisk med den første, med riktignok videre grep.

God økt. Den ble utvidet endel fra tidligere, og førte til den beste pumpen jeg har hatt på en god stund.

Konklusjon om repetisjonsvariasjon: Dette føltes veldig bra. Jeg kan såklart ikke vite hvordan de varige resultatene blir, men det ser lovende ut, og jeg fikk også litt bedre flyt i settene.



Komme mest sannsynlig til å legge ut noen bilder på Lørdag, og noen grafer og diverse jeg vil sløse bort tiden min på på en lørdag formiddag. Neppe noe big woop på før/etter bilder etter få ukers trening, men har noen kilo ekstra, så er sikkert en liten forskjell.



Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
Sv: Nickname er obsessive og forfengelig
« #3 : 03. november 2012, 10:59 »
Cardioøkt - Fredag 02/11-12

45min på tredemølle, Økende fart - Etter 10min: 70%/maks. 20min: 80%/max. 35min: 90%/maks (Relativt stabilt til slutten, tar utgangspunkt i 200makspuls uten å ha testet).

Konklusjon: Vet ikke om det er den beste måten å trene cardio, men den føles iallefall godt, og den gir meg den ultimate helgefølelsen. Ganske smertefult de siste 15 min. Smiley

Vektutvikling:

Prøvde å lage en graf på vekt de siste 5 ukene, men det ble bare rot, så her er noe (Jeg veier generelt sett minst i uken på Søndager):

Søndag 30/09-12 - 90.1kg
Søndag 06/10-12 - 91.3kg
Søndag 13/10-12 - 92.1kg
Søndag 20/10-12 - 92.2kg (Halsbetennelse i helgen, ekstremt lavt matinntak)
Søndag 27/10-12 - 92.6kg (Man-Ons uten trening pga. sykdom)
Lørdag 03/10-12 - 93.8kg



Bilder

Har nå fått tatt noen bilder. Poses er ikke bra, lyset er ikke bra, og det er stress å ta bilder av seg selv i speilet med telefonen. Har noen før/etter bilder hvor man kanskje kunne slitt med å se hva som er før eller etter om det ikke var forklart. Likevel er jeg 3-ish kilo tyngre fra første til siste, så noe må vel ha skjedd, selv om jeg ikke kan sette fingeren på det. Tror jeg skal prøve med selvutløser neste gang, men for øyeblikket får det bli med disse. Mye som må bli gjort, men jeg er (kanskje) godt på vei. Jeg er mest fornøyd med ryggen (Generelt sett, ikke nødvendigvis på framgang), men det er fordi den faktisk er tildels markert, selv om kamera ikke klarer helt å plukke det opp.



Back From the Dead...

... or something like that.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!